První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

E15  |  10. 09. 2019 12:15

Tak za 355tis bez DPH (před slevou!) s možností parkování kdekoliv v Praze zadarmo je to docela pecka. Tohle bude v Česku (nebo alespoň v Praze) možná větší revoluce než celý ID. Pro firmu do města je to aktuálně bezkonkurenční nabídka.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  10. 09. 2019 12:46

Jako v CR si nejsem az tak jistej ... ale v zapadni evrope to je zajimavy EV, maly auto na jezdeni po meste a do prace za 15 tisic liber / 17 tis euro, to muze byt celkem zajimava nabidka predevsim pro firemni vozitko, to si mozna sve zakazniky najde.

Odpovědět  |   | 
asd  |  10. 09. 2019 13:13

Jenže v Německu bude za 20950 euro.
Ta cena je evidentně nastavená tak, aby odpoovídala německé po odečtení dotace (4000 euro). Tudíž se nevyplatí reexporty (nebude na ně dotace) a zároveň je super cena na domácím trhu, kde o to auto nebude až takový zájem. Očekávám tedy značný podíl reexportů do zemí s nízkými nebo žádnými dotacemi.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  10. 09. 2019 13:31

Zajimave, to skoro vypada na klasicke reseni situace “otevrel si hospodu, ale chodili mu tam lidi” ...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 09. 2019 15:08

Cena je v české republice pro firmy 229900 s DPH, nevím nic, že by dotace na elektromobil pro firmy byla zrušená.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  10. 09. 2019 17:20

Opravdu s tebou souhlasím, že nevíš nic.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 19:05

na rok 2019 se mělo požádat do 31.5.2019. Takže aktuálně je asi velký prd a ne dotace

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 09. 2019 19:17

a co když prodejci požádali?

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 19:32

V žádání o dotace se absolutně nevyznám, ale předpokládal bych, že žádá ten, kdo to následně (bohulibě) používá.... ne?

Odpovědět  |   | 
MM  |  11. 09. 2019 10:59

Požádali si o dotaci na něco co se neprodává? To je dost velká blbost i na tebe Rumre.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 09. 2019 16:15

normálně se žádá třeba na trolejbus a ten se taky ještě neprodává.

Odpovědět  |   | 
Antracit  |  10. 09. 2019 12:41

Tak to je masakr cena! Nejlevnější evropské elektrické auto s rozumným dojezdem. Obávám se, že výrobní kapacita bude okamžitě vyčerpaná a bude se čekat rok. Jsem neskutečně překvapen. Kolega o něm uvažuje jako o autu na dojíždění do práce, počítali jsme s cenou 550.000 Kč. A nakonec 429.900 Kč s automatickou klimou a včetně všech příplatků 450.000 Kč. Hustý.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 15:56

Vidím to naprosto stejně, ale je to velice menšinový názor. Podle většiny národa je to prostě CitiGO za půl mega s nepoužitelným dojezdem a kdo si to pořídí, je gretén a patří do ústavu.

Odpovědět  |   | 
komik  |  10. 09. 2019 16:56

No... firmám, kterým se podaří získat dotaci... ta dělá 36% ceny auta.. tak se v dobré výbavě dostanou na 280-290tis vč. DPH. Rozdíl proti konvenčnímu motoru se vrátí na servisu a palivu do 2 let.. jen se děsím toho jak s tím mlaďoši z Dáme jídlo budou lítat po městě.. těch 210 Nm je trochu jiná káva něž mají jejich současné 3hrnky s Gtech.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 09. 2019 13:01

Divné na tom bude, že 4 roky stará ojetina bude mít další 4 roky v podstatě stále záruku. Co to udělá s trhem ojetin je ve hvězdách a bude zajímavé to sledovat.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 09. 2019 13:11

Nevím, z čeho jste unešení. Doteď se to prodávalo tak málo, že Citigo zrušili. Cenově je to jako Smart, který byl tak úspěšný, že se ho Mercedes zbavil. Pořád je to maličké auto, nepříliš bezpečné a nepřiliš praktické za vysokou cenu. Jediné, co ho může prodat, je podbízení - elektřina zdarma (není zdarma, zaplatíme zdaní a vydýcháme smrad spáleného uhlí) a parkování zdarma ve velkých městech (na úkor ostatních). Tak to mi přijde jako dost malý benefit. Už vidím, jak na to přesedlá někdo zvyklý na služební Octavii. To ne-e.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 09. 2019 13:21

Soudruhu nesmíš se na to dívat bolševickou optikou Uvědom si, že už když se na to auto díváš, tak ta cena je při nájezdu 100 tácků KM o 100 tácků Kč níž. Dále odečti návštěvy servisu a návštěvy prodejen s dálničními známkami, v podstatě o 6 let delší záruku na auto a rázem jsou ty kalkulace jinde. Pokud se na to podíváš čistě jako kapitalistický účetní který chápe tok peněz v jednotkách ( firma / osoba ) a ne jako zaprděný milovník vibrací a čmoudu, tak máš jasno. Někdy je hold lepší nedávat hned najevo svou omezenost, ale ukazovat a odkrývat nové směry a vítat lepší zítřky.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  10. 09. 2019 13:28

Nezapomeň, že u aut se kazí hlavně elektronika, to jak se sypne končíš a vyhodíš to jak vysavač.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 09. 2019 14:18

Ne, u aut se kazí hlavně (HLAVNĚ), točivé části a plochy tření. Proto musíš měnit olej po 15 000 (3-6000,- Kč ročně), čerpadlo a kladky, 25-30 000,- po 150 000 Km, turbo - 50 000,- po 150 - 200 000,- Kč, spojka 25 000,- po 150-200 000 Km, olej v převodovce atd. Plus tu máme takový ty spotřeby jako filtry, palivová čerpadla, vstřiky, svíčky...
A to se nebavíme o tom, že ta věc inherentně šetří 1,2-1,5 Kč/kilometr jen na palivu.

Odpovědět  |   | 
Toky  |  10. 09. 2019 15:41

Neviem ako je to u elektrických áut ale mám 3 roky elektrickú kolobežku na ktorej sa mi pokazil elektromotor - vymenili ho v záruke, raz sa pokazila nabíjačka - vymenená v záruke. A dvakrát som dostal defekt. Najazdených 1800km.
Ešte mám pre porovnanie bicykel, 18ročný, na ňom za ten čas trebalo trošku nastaviť prehadzovačku - inak bez poruchy. Koľko km na ňom mám najazdené tak to teda netuším, každopádne určite aspoň 10x viac ako na tej kolobežke.

Odpovědět  |   | 
komik  |  10. 09. 2019 16:57

akorát ten "motor" co pohání kolo má velkou spotřebu, pije aji pivo a občas je nemocný :(

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 09. 2019 21:32

Tak to je ten problém (jeden z mnoha) elektroaut, jak se budou měnit celé motory a sady baterek made in china...tuž to bude ekologie jak cyp.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  11. 09. 2019 09:34

To je jako bych srovnával čínskou baterku s mobilním telefonem. A tvrdil, že věci na elektřinu nemají budoucnost. Jak často měníte motor v domovním výtahu?

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  10. 09. 2019 13:45

A až skončí záruka baterek, připrav si po osmi letech ctvrt milionů na baterky. A v bazarech jetý Elektro auto nikdo chtít nebude. Spalovak jede i po 30 letech. Tady 8 10 let sesrotovat a koupit nový. Fakt eko.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 09. 2019 13:58

Konec záruky neznamená automaticky konec života baterek, klidně mohou fungovat dalších 10 let. A nebo 10 dní. Ae tak to máš i u pravěké technologie - spalovacího motoru.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  10. 09. 2019 14:21

Jasně, vaší logikou bych po skončení záruky na spalovací motor si měl připravil peníze na nový motor, ne?
V kterém vesmíru je záruka totéž jako životnost?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 09. 2019 14:28

To je stejné jako logika že po skončení záruky na baterky si máš koupit nové baterky že ano.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  10. 09. 2019 14:40

Přesně. A stejně se vždy najde někdo, kdo s takhle hloupým argumentem vleze do diskuze.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 09. 2019 17:12

Já vůbec nechápu, kde se ty nesmysly o životnosti baterií berou? V hospodě? Nebo u jejich garážníka, co ví, že např. 1.0 TSi je k ničemua vydrží 100t km? :D To samý ví i o elektro autech a jejich bateriích?

Odpovědět  |   | 
MM  |  11. 09. 2019 12:08

Upřímně, znám několik majitellů tesly S kterým byly části baterií měněny už po ujetí 30tis km. Znám dva kterým byl v podobném intervalu měněn celý motor.

EV je zatím jedna velká neznámá a kolik vydrží ukáže až čas.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  11. 09. 2019 14:31

Ano, také znám majitele Tesly Performance, který má v 60 tisících již třetí motor.
Nicméně statisticky si troufnu tvrdit, že ev jsou spolehlivější (co se motorové části týče) než spalováky. Nicméně to se nevylučuje s tím, že se najdou výjimky.
Stačí otevřít haubnu od spalovacího motoru a vidět všechny jeho komponenty a otevřít haubnu od ev. I kdyby došlo k nejhoršímu, tak celý motor stojí 1600 €, do manželky spalováku stojí 390 tisíc Kč.
Co se týče baterie, zatím mám pocit (i po zkušenostech ostatních majitelů), že je to s ní jako s PC. Buď je vadná hned od začátku (a pak se mění v záruce) nebo už drží a postupně degraduje přirozenou cestou.
Samozřejmě přesné výsledky ukáže až čas, ale z mého pohledu a mých zkušeností se toho nebojím.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 09. 2019 21:36

Soudruhu, co to tu meleš? Všichni vědí, že tyhle elektrické voloviny tlačí soudruzi z Číny, protože ve spalovákách jsou na míle technologicky pozadu. A ekofašisti jim na to skočili. Kdo natočí po městě 100 000? Záruka...nejdříve přečíst pár stránek čeho všeho se netýká. A ano, jak se posere elektronika vymění se celý motor...to je ta představa ekologie.

Dálnice zdarma až 2021, ale co by tam ten smart dělal? Vždyť to 130 pojede leda z kopce a po 10 minutách rozjezdu. Navíc by tam uvízl s tím dojezdem při plném výkonu. No nekup..to ideální služebák. V pondělí zaměstnance vyšleš z Prahy do Ostravy a snad se ti do pátku vrátí.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 14:11

Smart má ovšem poloviční baterii (a tedy i dojezd) - srovnáváš nesrovnatelné....

Odpovědět  |   | 
Moik  |  10. 09. 2019 13:30

355 bez daně O tom snad budu taky uvažovat.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 09. 2019 13:43

Škoda bez starostí - operák, za kolik tipujete, že bude? Teď máme za 3.490 Kč včetně pojištění novou Fabii 1.0 MPi, kdyby Citigo-iV bylo za 5.000 Kč + 550 Kč čip od ČEZu a nabíjení zdarma, tak by to byla jasná volba pro druhé auto do rodiny.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 09. 2019 21:37

No já mám jako druhé auto do rodiny V8 mustanga a nehodlám na tom nic měnit.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 09. 2019 16:17

no a to první koupíš elektro nebo hybrida.

Odpovědět  |   | 
fanda rs  |  10. 09. 2019 14:05

Jak se na to divam tak ze Citigo je proste obecne moc male. S fabii by ten elektronapad byl prostorove o dost lepsi... ale kdyz si predstavim tech 700 tacu co by to pak stalo tak se musim smat. Bezny clovek si to u nas nekoupi. Rad bych se v tom projel ale uz ted vim, ze bych do osobniho vlastnictvi nikdy nesel. Nikdy

Odpovědět  |   | 
kuk  |  11. 09. 2019 23:47

Běžný člověk u nás si kupuje jen ojetiny. Nový auta si kupujou jen firmy a pár jedinců, takže tvoje uvažování je trošku mimo.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 09. 2019 14:11

Vážení kolegové a kolegyně, ctění soudruzi, pokusím se teď i těm méně nadaným nastínit, jak moc ztratíte / vyděláte na koupi eCitigo

Příklad - nové eCitigo = 430 000 Kč , záruka - 8 let na baterie / 160 000 Km

1. majitel : koupí za 430 000 Kč, nechá si ho 4 roky, najede 80 000 Km
( na palivu ušetří 80 000 Kč ( rozdíl elektrika kilometr 1 Kč / vs. benzín nafta 2 Kč za KM )
dále ušetří 8 000 Kč za dálniční známku, 2 000 Kč za bezplatné parkování, 10 000 Kč za servis = takže úspora +- 100 000 Kč
Prodá to auto dejme tomu za 280 000 Kč po 4 letech ( najeto výše uvedených 80 000 KM )
Takže 4 roky ježdění ho stálo čistých 50 000 Kč. ( 430 000 - 80 000 - 8 000 -2 000 - 10 000 - 280 000 Kč


2. majitel - koupí za 280 000 Kč
tím získal auto které má ještě 4 roky a 80 000 Km záruku

tento druhý majitel najede za další 4 roky - 80 000 Km
ušetří 80 000 Kč na palivu, 20 000 servis, 10 000 dálniční, 2 000 parkování = celkem 112 000 Kč

prodá auto za 120 000 Kč s najetýma 160 000 Km
přišel o 50 000 Kč to je za každý rok ježdění dal 12 000 Kč

3. majitel - koupí za 120 000 Kč
získal auto bez záruky s najetýma 160 000 Km

dejme tomu, že baterky ještě najedou 40 000 KM a pak konec auta
ušetří 40 000 Kč na palivu, 20 000 Kč servis ( úspora za servis se zvyšuje jak auto stárne ) 6 000 dálnice, 2 000 parkování

přišel o 50 000 Kč ale může prodat auto na díly a součástky

10 000 baterky ?
kastle, jiné díly, elektromotor a další součástky +- 20 000 Kč ?
takže defakto přišel jen o 20 000 Kč

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 09. 2019 14:23

Komplikovaný
To auto jede za 15kWh, tj. za 75kč/100km.
Spalovák za 6l, tj za 200/100km
Takže návratnost navýšení ceny 160 000Km.
A pak už to jen šetří + všechny další úspory na servisu a provozu.
To je do města bezkonkurenční nabídka co se nových malých vozů týče.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 09. 2019 14:26

Máš recht, ale uznej sám, že pro běžného Frantu uživatele je můj příklad názornější a dřív a hlouběji ho pochopí. Navíc ty nezapočítáváš vedlejší úspory, méně náročný servis, nemusíš kupovat dálniční známku, dost často parkuješ zadarmo, jezdíš míň do servisu a na autě se ti má o mnoho míň co pokazit, takže ne každému dojde i tento další rozměr úspornosti eAut.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 09. 2019 14:45

No jo, ale podle mě obyčejný Franta ty kouzla s prodejem právě nepobere. Ten jezdí auto do konce a chce vidět že "konev funguje, kropí a šetří vodu"...
Úspory na servisu jsou průběžný bonus. To auto může fungovat jako telefon nebo noťas, kde taky odejde baterka (která se dá vyměnit), větrák, protože se točí a všechno ostatní je prakticky nesmrtelné. Na rozdíl od motoru, ve kterém se furt něco točí, tře, zahřívá. A baterka tady má záruku, kterou na spalovací motor dá málokdo (nebo s pěkně mastným povinným servisem) a navíc z principu spíš postupně pomalu degraduje, než by najednou odešla.

Odpovědět  |   | 
MM  |  11. 09. 2019 11:08

Já myslím že do škatulky obyčejný Franta co moc nepobere jste se zařadili oba.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 14:27

Ještě jeden aspekt - s tímto se bude ve městě jezdit určitě líp než s klasickým citigem...

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 14:31

a nakonec takový firemní příklad: Pořizovací cena 355000 Kč bez DPH, parkovné v Praze za 10 let = 10 * 36000 Kč = 360000 Kč. Výsledek: Pořizovací cena uhrazena pouze z úspory za parkovné a ještě 5tis zbylo

Odpovědět  |   | 
core  |  10. 09. 2019 14:38

Jo do cajzlova na rozvážení pizzy dobrý. To je tak jedinný smysl těchle krabic

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 14:50

Kéž by alespoň to! Tady jeden týpek rozváží Pizzu trojkovým Golfem (diesel).

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 09. 2019 14:56

Tak vzhledem k tomu, že jen ten cajzlov živí a do něj jezdí 1/5 populace ČR, je to jistě relevantní. Relevantnější než nějaká moravská díra, kam elektřinu zavedli jen proto, že to nařizoval zákon...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 09. 2019 14:42

Vážený kolego a to možná ještě ani nevíte, že lze na takové auto čerpat firmám dotace.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 14:51

Vím, ale nejsem jejich přítel (myslím těch dotací, už to parkování je na hraně...)

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 09. 2019 15:17

200000Kč

Odpovědět  |   | 
1  |  10. 09. 2019 17:29

Blablabla.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 09. 2019 16:21

tuším, že je to na finacích, u nás pro firmy a slováci to mají nějak jinak řešený, na youtube to i slováci řeší. blablo?

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 09. 2019 17:22

Kde máš proboha elektřinu za 5 Kč kWh? Každý majitel elektro auta dostane tarif s cenami kolem 2 Kč/kWh, pokud má štěstí má před barákem rychlonabíječku ČEZu, kde může tankovat za měsícní paušl 550 Kč bez omezení. Takže může klidně jezdit prakticky zadarmo. U nás takhle jezdí Dámejídlo s E-Golfy - náklady na palivo v podstatě nulové. Cena za km jim vychází tak na 0,05 Kč. :D

Odpovědět  |   | 
MM  |  11. 09. 2019 11:10

A že těch nabíječek je. U nás v ulici má před barákem každý jednu.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  12. 09. 2019 06:28

Já ji třeba před barákem zrovna mám. Alespoň z vás můžu nasosat trošku energie, než ten paušál ČEZ zdraží.

Odpovědět  |   | 
homer  |  10. 09. 2019 18:49

Najezdit po meste 160tis km a jeste v tomhle - tak to ti preju...

Odpovědět  |   | 
core  |  10. 09. 2019 14:36

4 roky jezdíme ... 8 let jezdíme, 10 let jezdíme...
Toto není hybrid, toto má jako primární zdroj energie akumulátory. Jsou stále v zápřahu. Neexistuje, neexistuje akumulátor, který by byl po 4 letech používání do 90% původních specifikací (kapacita, vnitřní odpor). A víc jak 1000 plných cyklů to není schopné dát. V té záruce accu rozhodně nebude, že parametry zdroje budou po 4 letech ani do 80%. Nejspíš tam bude něco o co, že se baterka po té době sama nevyzkratuje a kapacita bude do 50% tabulkových hodnot, vnitřní odpor aby to ještě jelo. Bude tam taky omezení kilometrů. Po 8 letech reálný dojezd max na 30%.
Pokud se to bude připojovat na rychlonabíječky, tak to celé bude degradovat o dost rychleji.
Přeju hodně štěstí ))))))))))

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 09. 2019 14:45

Kdo by to řešil, když za 4 roky ježdění s novým elektrickým autem přijde jen o +- 50 000 Kč na ceně auta. Když koupíš nový spalovák za 430 000 Kč tak za 4 roky ho prodáš s bídou za 250 000 Kč. Takže ztratíš 180 000 jen to hvízdne. Ale to na tebe bude asi už trochu větší a těžší násobilka.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 09. 2019 15:04

Tak sis zašpekuloval. Realita je min 70% po 160 000km. Přičemž nepochybuj, že se repasí budou firmy zabývat stejně, jako repasí jiných auto součástek. Je to jen skládačka z článků. A jestli ne, akumulátor s 60% prodáš někomu do domácího FV systému (nebo zapojíš do svého a pak už budeš za kWh platit 0,- Kč.). 1m2 soláru ti dá 180kWh ročně a stojí 4 000,- investice.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  10. 09. 2019 15:01

pokud nejni ani jeden z tech 3 majitelu totalni de..., tak ta baterie pri najezdu 200 tisic km na odpis nebude, u baterii 30-35kWh se zivotnost pohybuje okolo 350 tisic km, a to Citigo mozna ani nikdy nenajezdi, realne zrejme tyhle auta budou koncit spise proto ze zastaraji moralne behem pristim 15-20 let, a da se predpokladat ze spise nez pripadna vymena cele baterie se proste jen za cas zrepasuje a nektere clanky se vymeni za nove, invesrtice treba v radu jednotek tisic az nizsich sedetitisicu korun

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  10. 09. 2019 15:01

Celá fikce počítá s tím, že ti lidé mají tu počáteční sumu. A tak malé auto jim vyhovuje.
Nevím kde tu to psal, ale primární poptávka je po jednom autě do rodiny. Třídy B a C v ceně do 400 000,- v hotovosti.

Takže už v první bodě skončíte, protože lidí nebudou mít tolik prostředků a nebudou potřebovat tak malé auto. Provoz a servis může být pak sebe víc výhodný, ale počáteční suma zůstává stejná. Stejně to nenafoukne velikost toho auta. Tohle je výborné auto do města pro firmy, ale rodinné auto ne.

V momentu kdy počítáte s ojetým opět máte to, že lidé potřebují nějaké auto nějaké velikosti. Pokud EV se prodá minimum nových bude jich ještě měně ojetých. Budou tedy drahé. Zákonně záruka je jen na prvního majitele tak tou se neohánějte. Stejně nemáte garantovanou cenu ani fosilních paliv ani energie.

To celé je hezká pohádka která nikdy nebude reálná.
.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 09. 2019 15:04

Primární poptávka kde?

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  10. 09. 2019 15:10

Že by ve státech EU kde máte průměrné stáří vozového parku vyšší než 10let a 1 až 1,5 auta na rodinu? Ne není to jen Česká republika.
On starý vozový park mají i pro elektromobily země zaslíbené. Protože ti lidé si nechávají staré vozy do roztrhání. Naprosto nečekaný přístup, že pokud někdo nemá na EV a já mu zadržím nové se spalovacím motorem vede jen zakonzervování stavu.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  10. 09. 2019 15:22

Průměrné stáří v EU je 10 let. A všechny důležité trhy krom Itálie jsou pod průměrem. A ano, lidé si auta drží a právě proto pro ně může být zajímavé, že jim to auto během 10 let nejen vrátí na rozdíl ceny (a na západě je to ještě rychlejší, např ve Francii je ten rozdíl mezi cenou elektřiny a benzínu brutální), ale ještě vydělá/ušetří něco navíc. Musíš si uvědomit, kdo je prvonákupčím v EU. To jsou země jako Německo, Nizozemí, Francie, Belgie a my od nich kupujeme ty 10 let staré ojetiny. Zbavují se jich tehdy, kdy se blíží chronické problémy spalováku (turbo, DPF, rozvody, pumpa atd.). Oni na to mají dneska a budou na to mít i v budoucnu, pokud to bude dávat ekonomický smysl. A klidně si dokážu představit, že místo dotací (o které se cena jen navyšuje) by jako podpora byla bezúročná půjčka. Což by výrobce tlačilo, aby to skutešně byl schopen zajistit tu dlouhodobou návratnost.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  10. 09. 2019 15:54

Tak a teď nevyprávějte jak si představujete jak by to bylo podle Vás mělo být . Ale jak to má být podle někoho kdo se tím živi, vydělává a zaměstnává tak desítky milionů lidí po celé Evropě. Poznámka není to charitativní činnost, nejsou to petrolhead a už vůbec ne na straně banky .

Odpovědět  |   | 
iks  |  10. 09. 2019 17:06

To celé je nesmysl. Odzadu - na součástky žádné auto neprodáte, k odhlášení z provozu, abyste nemuseli platit pojištění na nepojízdný vůz, musíte mít papír od vrakoviště a tam chtějí auto kompletní, jinak ho nevezmou a potvrzení nevydají. U baterií si na to asi dají exra majzla, aby bylo auto komplet.
--
Nikdo neví, zda ten krumpl vydrží rok, dva, nebo snad tři. Můžete to vybourat, můžou to otlouct kroupy, kuna sežere kabely a jste s elektrikou v pr.., nebo něco jiného. Niko neví, od kdy bude na nabíjecí stanice imlementována plánovaná spotřební daň a provoz skokem zdraží. Záruky bývají nastavené tak, že se z nich (hlavně škodovácký) servis hravě vykroutí. Zejména záruka na baterie 8 let je logicky divná, tolik baterie kapacitně nevydrží. Výrobce to ví, bude to mít ošetřené a jediný, kdo na tom prodělá, bude vždy kupující.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 09. 2019 17:08

Jeden dotaz.
Proč by si 2. majitel, který evidentně nemá peněz nazbyt, neměl místo za 280 tisíc koupit spalovací verzi za 80? Protože za 80 tisíc můžete pořídíte čtyřleté citigo s nájezdem do 70 tisíc km.
Těch ušetřených 200 tisíc nemáte v takovéhle ojetině šanci už nikdy projezdit.

Odpovědět  |   | 
MM  |  11. 09. 2019 11:13

Protože když si koupíš spalovák, umře automaticky jeden králíček.

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  11. 09. 2019 10:15

A nebo bod 2)
Klesne cena novych EV za 4 roky o tretinu a ty auto 4 roky stare auto prodas ne za 280 000, ale napr. za 120 000kc.
Potom pocty budou trochu jine. Za jakou cenu prodas auto po 4letech je vesteni z kristalove koule, kor jak rychle jde dopredu nabidka EV aut.
Parkovani zadara mesta zrusi kvuli vetsimu poctu EV aut, to same dalnicni znamka. Pochybuji, ze si stat potazmo obce necha ujit tyto prijmy.

Odpovědět  |   | 
MM  |  11. 09. 2019 11:06

To je ale pitomej příklad. A to už vůbec nemluvím o tom že městské vozítko fakt nenajede 20tis za rok, pokud se nejedná o nějakého kurýra.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  10. 09. 2019 14:20

Pro mnohé Brněské, Ostranské, nebo Pražské firmy to zní jako super. Ikdyž ty to vezmou ještě na operativní leasing. Samo že to nezachrání všechny. Těžko tím pojede elektrikář s plnou polní a štaflema. Nebo živnostník na nákup do Makra. To je moc malý.

Pro koncového rodinného zákazníka, který potřebuje jedno auto do rodiny se moc tak neděje. Na to je to moc malé a ještě drahé.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 16:04

Tak pokud má elektromobilita vůbec nějak začít, pak to logicky bude u firem ve městech. A toto auto vidím jako první relevantní krok, protože má daleko nejlepší poměr dojezd/cena na trhu. Vše, co bylo (resp. je) na trhu doposud, mělo (má) tento poměr dramaticky horší. A OK, je to sice jen CitiGO, ale ona ta platforma Upu není špatná a výbava je slušná.

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  10. 09. 2019 16:36

Dalsi predrazena popelnice z boleslavskeho koncentráku...Ty trestné lavice uvnitř jsou jistě inspirovany Osvetimi nebo Terezínem, že..

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 09. 2019 17:19

Sám jsi popelnice. Ještě budeš rád, až ti Citigo-iV přiveze pizzu s dopravou zdarma.

Odpovědět  |   | 
iks  |  10. 09. 2019 16:53

jen si to kupte co nejdřív, ať se dá dá co nejdřívě zvednout cena elektřiny, nad úroveň benzinu a nafty, říká se tomu spotřební daň a stát ji vybírat musí.
--
Nevěříte? Majitelé domů, kde se mělo původně topit elektřinou, taky nevěřili.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 09. 2019 17:18

Stačí pár kilowatů solárů na střechu, který v době kdy to bude potřeba řešit budou stát jako rohlíky, případně je budeš dostávat k nákupu zdarma. Nesnáším tyhle nesmyslný strašení blbostma, který mají jednoduchý řešení.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  10. 09. 2019 17:20

ale jdi ty brepto, když si chytřejší jak oni, tak topíš elektrikou levněji jak plynem a vůbec naco mají někdo plyn?

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  10. 09. 2019 17:28

Tak kdybych měl novostavbu, tak teď pravděpodobně topím elektřinou levněji než plynem a ještě mám 22h denně elektřinu za 2,2 Kč/kWh od ČEZ, kterým mohu nabíjet to Citigo-iV a jezdit za 0,3 Kč / km a bez lokálních emisí a hluku se servisem téměř zadarmo.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 09. 2019 21:43

Až se tyhle elektrické pitomosti rozšíří (pokud se rozšíří) přijde státní rozpočet o miliardy vybrané na daních na palivech....hádej kde to nabere zpět...

1. zdraží elektřinu
2. bude se muset stavět nová rozvodová síť - a zase zdraží elektřinu
3. desetitisíce stojanů na nabíjení - zase stát zdraží elektřinu

A pak se budou ti, co vytápějí elektricky nebo na to budou jezdit, budou divit.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 09. 2019 22:44

Než se rozšíří, zavede plošné mýto na všechna vozidla a žádná spotřební daň z phm nebude potřeba

Odpovědět  |   | 
Zlepšovák  |  10. 09. 2019 22:30

Jak by to asi vypadalo v prodloužené verzi? Kdyby to bylo delší, tak by to mohlo mít více baterií a tedy i delší dojezd. A v takové verzi by bylo více místa, takže by to mohlo fungovat třeba jako prezidentská limuzína...

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  11. 09. 2019 16:00

Symislytel! Nezaložýme zpolu stártap?

Odpovědět  |   | 
Jan  |  11. 09. 2019 18:37

Vyjdu z privátních potřeb. Jezdím sám, jednou za hóóódně dlouhý čas ve dvou. Nájezd průměrně 15.000 km za rok. Manželka podobně, jen ten nájezd má okolo 10.000 km za rok. Dcera jezdí se svou dcerou. Nájezd okolo 20.000 km ročně. Auta si čas od času prohodíme, aby měla najeto plus mínus stejně. Auta používáme denně, neb bydlíme na vsi a do práce dojíždíme. Dlouhodobě to řešíme Fiaty Punto 1,4 na LPG. Teď aktuálně druhá sada. První sada z roku 2006 stála jako nová auta cca 320.000 Kč za kus. Prodala se v roce 2018 s najetými cca 180.000 km průměrně za 50.000 Kč za kus. Ač se cena LPG v čase mění, tak je víceméně polovinou ceny benzínu. Při spotřebě 7l LPG na 100 km to je cca 90 Kč na 100 km, tedy 162.000 Kč na 180.000 km. Vyjdu-li z toho, že rozdíl v nákladech na údržbu auta a elmobilu je v především v pohonné jednotce, tak její údržba u takhle jednoduchého LPG auta spočívá ve výměně oleje a filtru po 15,000 km, svíček po 40.000 km, rozvodů po 120.000 km. celkem to vycházelo asi 35.000 Kč na auto Takže cena auta 320.000 + cena LPG 162.000 + cena za údržbu 35.000 - výnos z prodeje 50.000 Kč = 467.000 Kč, tedy 2,60 Kč na kilometr. Samozřejmě do toho nepočítám pneu, tlumiče, pylový filtr, stěrače....no prostě to, co má elmobil také. Pokud bude Citygoe za 430.000 a elektřina zadarmo, tak to smysl mít může. Ale o tom, že by byla zadarmo se tu nikde nepíše. Tak nevím, jako privátního koncáka mi to zatím na první dobrou úplně nepřesvědčilo. Ale třeba se to časem změní.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 19:28

LPG je dobré řešení na venkov, ale ve městě je to strašně omezující. Auto s LPG (a trochu nelogicky i s CNG) nesmí do podzemních (i nadzemních!) garáží.
Poučení: Pro každého se hodí něco jiného, univerzální řešení neexistuje, ani se s ním nepočítá a ani ho nikdo nikomu nevnucuje.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  12. 09. 2019 06:32

Zajímavý výpočet, díky za něj.

V podstatě záleží na možnostech jednotlivce - někdo může nabíjet zdarma v práci, s Citigem s dojezdem kolem 200 km by to mohlo znamenat, že už jinde bude potřebovat nabíjet vyjímečně. Doma dostane tarif, kde bude 8h v noci 1 kWh za cca 2,3 Kč = 30 Kč / 100 Km.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 58 N/A
První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes…

Za první generací Fabie se dnes na ulici jen stěží někdo otočí, tedy pokud se náhodou nejedná o výjimečně zachovalý kousek s přídomkem RS. Přesto si tohle auto zaslouží mnohem více pozornosti, než by se po dvou dekádách od jeho představení mohlo zdát.

14.  9.  2019 | | 67 N/A