První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

Od premiéry Škody Citigoe iV uběhlo už pár měsíců. Během tiskové konference Škodovky ve Frankfurt byly zveřejněny i ceny a také způsob, díky kterému rychle zmizí prvních 500 kusů.

Škoda letos vstupuje do elektrické éry, avšak nikoliv jako VW se zcela novým modelem postaveným na platformě MEB, ale elektrickou verzí modelu Citigo. Jmenuje se Citigoe iV a podrobně jsme jej popsali v rámci jeho premiéry v Bratislavě. Značka tehdy uvedla, že ceny pro český trh zveřejní během frankfurtského autosalonu, který začal právě dnes. Slib splnila a uvedla i způsob, jakým se rychle zbaví prvních pěti stovek kusů.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Škoda Citigoe iV začíná na částce 429.900 Kč a k prvním zákazníkům dorazí začátkem příštího roku. Být rychlý bude v tomto případě klíčové. Vůz je už možné objednávat a prvních 500 zákazníků, kteří si jej objednají už nyní, budou moci po převzetí využívat bezplatné dobíjení v síti skupiny ČEZ po dobu jednoho roku zdarma. Vzhledem k tomu, že Škoda cílí na jednotlivce i firmy, je možné, že se závazné objednávky jenom pohrnou.

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Elektrické Citigo je nabízeno v 5dveřovém provedení a výbava vychází z linie Style. V základu jsou litá 16palcová kola, LED denní svícení, mlhovky, elektrické ovládání předních oken, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, hlídání jízdních pruhů, rádio Swing či dokovací stanice, schopná propojit vůz s mobilním telefonem.

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Vybírat můžete ze čtyř nemetalických a třech nemetalických laků karoserie. Výbavu bude možné rozšířit o pakety Extra ve třech verzích a cenách deset, patnáct a dvacet tisíc korun. Soupis zahrnutých prvků najdete v tabulce níže. Stejně jako VW u nového modelu ID.3 garantuje Škoda po 8 letech provozu či 160.000 ujetých kilometrech alespoň 70 % původní kapacity baterie (36,8 kWh).

Pakety Extra pro Škodu Citigoe iV
Extra Basic - 10.000 Kč Extra Plus - 15.000 Kč Extra Top - 20.000 Kč
Tempomat Park senzory vzadu Vyhřívané čelní sklo
Vyhřívání př. sedadel  Mezipodlaha v kufru držák multimédí
Odpadkový koš Mlhovky s funkcí Corner DAB
  Tempomat Park. senzory vzadu
  Vyhřívání př. sedadel  Mezipodlaha v kufru
  Odpadkový koš Mlhovky s funkcí Corner
    Tempomat
    Vyhřívání př. sedadel 
    Odpadkový koš

Nejmenší Škodovku pohání elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m Lithium-iontová baterie dle metodiky WLTP vystačí na 265 km jízdy. Zrychlení z nuly na stovku zabere 12,5 sekundy a maximální rychlost činí 130 km/h.

Akumulátor je uložený v podlaze, je 1,1 metru dlouhý, 1,7 metru široký a na výšku má 30 centimetrů. Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 % kapacity asi za hodinu. S wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud zabere stejná akce asi 4 hodiny a z domácí stanice (2,3 kW) vůz nabijete za 12 hodin a 37 minut. Jde to ale i z domácí zásuvky.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků