Od premiéry Škody Citigoe iV uběhlo už pár měsíců. Během tiskové konference Škodovky ve Frankfurt byly zveřejněny i ceny a také způsob, díky kterému rychle zmizí prvních 500 kusů.
Škoda letos vstupuje do elektrické éry, avšak nikoliv jako VW se zcela novým modelem postaveným na platformě MEB, ale elektrickou verzí modelu Citigo. Jmenuje se Citigoe iV a podrobně jsme jej popsali v rámci jeho premiéry v Bratislavě. Značka tehdy uvedla, že ceny pro český trh zveřejní během frankfurtského autosalonu, který začal právě dnes. Slib splnila a uvedla i způsob, jakým se rychle zbaví prvních pěti stovek kusů.
Škoda Citigoe iV začíná na částce 429.900 Kč a k prvním zákazníkům dorazí začátkem příštího roku. Být rychlý bude v tomto případě klíčové. Vůz je už možné objednávat a prvních 500 zákazníků, kteří si jej objednají už nyní, budou moci po převzetí využívat bezplatné dobíjení v síti skupiny ČEZ po dobu jednoho roku zdarma. Vzhledem k tomu, že Škoda cílí na jednotlivce i firmy, je možné, že se závazné objednávky jenom pohrnou.
Elektrické Citigo je nabízeno v 5dveřovém provedení a výbava vychází z linie Style. V základu jsou litá 16palcová kola, LED denní svícení, mlhovky, elektrické ovládání předních oken, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, hlídání jízdních pruhů, rádio Swing či dokovací stanice, schopná propojit vůz s mobilním telefonem.
Vybírat můžete ze čtyř nemetalických a třech nemetalických laků karoserie. Výbavu bude možné rozšířit o pakety Extra ve třech verzích a cenách deset, patnáct a dvacet tisíc korun. Soupis zahrnutých prvků najdete v tabulce níže. Stejně jako VW u nového modelu ID.3 garantuje Škoda po 8 letech provozu či 160.000 ujetých kilometrech alespoň 70 % původní kapacity baterie (36,8 kWh).
Pakety Extra pro Škodu Citigoe iV |
Extra Basic - 10.000 Kč |
Extra Plus - 15.000 Kč |
Extra Top - 20.000 Kč |
Tempomat |
Park senzory vzadu |
Vyhřívané čelní sklo |
Vyhřívání př. sedadel |
Mezipodlaha v kufru |
držák multimédí |
Odpadkový koš |
Mlhovky s funkcí Corner |
DAB |
|
Tempomat |
Park. senzory vzadu |
|
Vyhřívání př. sedadel |
Mezipodlaha v kufru |
|
Odpadkový koš |
Mlhovky s funkcí Corner |
|
|
Tempomat |
|
|
Vyhřívání př. sedadel |
|
|
Odpadkový koš |
Nejmenší Škodovku pohání elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m Lithium-iontová baterie dle metodiky WLTP vystačí na 265 km jízdy. Zrychlení z nuly na stovku zabere 12,5 sekundy a maximální rychlost činí 130 km/h.
Akumulátor je uložený v podlaze, je 1,1 metru dlouhý, 1,7 metru široký a na výšku má 30 centimetrů. Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 % kapacity asi za hodinu. S wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud zabere stejná akce asi 4 hodiny a z domácí stanice (2,3 kW) vůz nabijete za 12 hodin a 37 minut. Jde to ale i z domácí zásuvky.