První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

Od premiéry Škody Citigoe iV uběhlo už pár měsíců. Během tiskové konference Škodovky ve Frankfurt byly zveřejněny i ceny a také způsob, díky kterému rychle zmizí prvních 500 kusů.

Škoda letos vstupuje do elektrické éry, avšak nikoliv jako VW se zcela novým modelem postaveným na platformě MEB, ale elektrickou verzí modelu Citigo. Jmenuje se Citigoe iV a podrobně jsme jej popsali v rámci jeho premiéry v Bratislavě. Značka tehdy uvedla, že ceny pro český trh zveřejní během frankfurtského autosalonu, který začal právě dnes. Slib splnila a uvedla i způsob, jakým se rychle zbaví prvních pěti stovek kusů.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Škoda Citigoe iV začíná na částce 429.900 Kč a k prvním zákazníkům dorazí začátkem příštího roku. Být rychlý bude v tomto případě klíčové. Vůz je už možné objednávat a prvních 500 zákazníků, kteří si jej objednají už nyní, budou moci po převzetí využívat bezplatné dobíjení v síti skupiny ČEZ po dobu jednoho roku zdarma. Vzhledem k tomu, že Škoda cílí na jednotlivce i firmy, je možné, že se závazné objednávky jenom pohrnou.

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

Elektrické Citigo je nabízeno v 5dveřovém provedení a výbava vychází z linie Style. V základu jsou litá 16palcová kola, LED denní svícení, mlhovky, elektrické ovládání předních oken, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šest airbagů, hlídání jízdních pruhů, rádio Swing či dokovací stanice, schopná propojit vůz s mobilním telefonem.

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Už i Seat má elektromobil. Mii Electric zrychlí na 50 km/h za 3,9 sekundy

Vybírat můžete ze čtyř nemetalických a třech nemetalických laků karoserie. Výbavu bude možné rozšířit o pakety Extra ve třech verzích a cenách deset, patnáct a dvacet tisíc korun. Soupis zahrnutých prvků najdete v tabulce níže. Stejně jako VW u nového modelu ID.3 garantuje Škoda po 8 letech provozu či 160.000 ujetých kilometrech alespoň 70 % původní kapacity baterie (36,8 kWh).

Pakety Extra pro Škodu Citigoe iV
Extra Basic - 10.000 Kč Extra Plus - 15.000 Kč Extra Top - 20.000 Kč
Tempomat Park senzory vzadu Vyhřívané čelní sklo
Vyhřívání př. sedadel  Mezipodlaha v kufru držák multimédí
Odpadkový koš Mlhovky s funkcí Corner DAB
  Tempomat Park. senzory vzadu
  Vyhřívání př. sedadel  Mezipodlaha v kufru
  Odpadkový koš Mlhovky s funkcí Corner
    Tempomat
    Vyhřívání př. sedadel 
    Odpadkový koš

Nejmenší Škodovku pohání elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 210 N.m Lithium-iontová baterie dle metodiky WLTP vystačí na 265 km jízdy. Zrychlení z nuly na stovku zabere 12,5 sekundy a maximální rychlost činí 130 km/h.

Akumulátor je uložený v podlaze, je 1,1 metru dlouhý, 1,7 metru široký a na výšku má 30 centimetrů. Nabíjení lze provádět u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud, přičemž s výkonem 40 kW se dostanete na 80 % kapacity asi za hodinu. S wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud zabere stejná akce asi 4 hodiny a z domácí stanice (2,3 kW) vůz nabijete za 12 hodin a 37 minut. Jde to ale i z domácí zásuvky.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků