Čínský Byton M-Byte se ukázal v produkční verzi. Zamíří i do Evropy!

Displej na volantu, na přístrojovém štítu, mezi sedadly a na hlavových opěrkách předních sedadel. To, čím byl M-Byte unikátní jako koncept, se odrazilo i do produkční verze

Téměř pět metrů dlouhé SUV Byton se zavazadlovým prostorem minimálně 550 litrů a rozvorem 2950 milimetrů se oficiálně představilo na frankfurtském autosalonu. Produkční verzi modelu M-Byte však automobilka jako SUV nenazývá, podle nich jde o takzvané SIV, tedy „Smart Intuitive Vehicle“. 

Čínský Byton M-Byte odhaluje sériový interiér. Tohle tady ještě nebylo

Čínský Byton M-Byte odhaluje sériový interiér. Tohle tady ještě nebylo

Výroba začne v roce 2020 a v témže roce se spustí i prodeje v Číně. Vstup na evropský trh bude následovat o rok později. Společnost má tak docela napilno, protože továrna na výrobu ještě není zcela dokončená a padesát tisíc zákazníků si už vůz rezervovalo.

Vůz zaujal svět hlavně díky tomu, že má 48palcový infotainment na přístrojové desce, další 7palcový na volantu a 8palcový mezi předními sedadly. Ani tak ale interiér není bez tlačítek. Ovládají se s nimi například boční okna nebo volič směru jízdy.

Mercedes-Benz Vision EQS oficiálně: Elektrický sedan ujede 700 km a září ve tmě

Mercedes-Benz Vision EQS oficiálně: Elektrický sedan ujede 700 km a září ve tmě

M-Byte nabízí mimo jiné i otočná přední sedadla, palubní nabíječku s výkonem 150 kW pro rychlé nabíjení, možnost čtyř- i pětimístného rozvržení sedadel a možnost pohonu zadních i všech kol. Poslední volba bude závislá na výsledném charakteru auta, protože dvoukolka dává 200 kW a obě hnané nápravy 300 kW díky dalšímu elektromotoru.

Slabší varianta zvládne sprint na stovku za 7,5 sekundy, silnější to trvá o dvě sekundy méně. I baterie budou rozdílné, slabší dostane 72kWh a silnější 95 kWh. V každém případě platí, že auto ujede na jedno nabití 430 km, ovšem jde o měření podle metodiky NEDC. Ceny vozu začínají na 45.000 eur, tedy 1.125.000 Kč za základní variantu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků