Čínský Byton M-Byte se ukázal v produkční verzi. Zamíří i do Evropy!

Displej na volantu, na přístrojovém štítu, mezi sedadly a na hlavových opěrkách předních sedadel. To, čím byl M-Byte unikátní jako koncept, se odrazilo i do produkční verze

Téměř pět metrů dlouhé SUV Byton se zavazadlovým prostorem minimálně 550 litrů a rozvorem 2950 milimetrů se oficiálně představilo na frankfurtském autosalonu. Produkční verzi modelu M-Byte však automobilka jako SUV nenazývá, podle nich jde o takzvané SIV, tedy „Smart Intuitive Vehicle“. 

Čínský Byton M-Byte odhaluje sériový interiér. Tohle tady ještě nebylo

Čínský Byton M-Byte odhaluje sériový interiér. Tohle tady ještě nebylo

Výroba začne v roce 2020 a v témže roce se spustí i prodeje v Číně. Vstup na evropský trh bude následovat o rok později. Společnost má tak docela napilno, protože továrna na výrobu ještě není zcela dokončená a padesát tisíc zákazníků si už vůz rezervovalo.

Vůz zaujal svět hlavně díky tomu, že má 48palcový infotainment na přístrojové desce, další 7palcový na volantu a 8palcový mezi předními sedadly. Ani tak ale interiér není bez tlačítek. Ovládají se s nimi například boční okna nebo volič směru jízdy.

Mercedes-Benz Vision EQS oficiálně: Elektrický sedan ujede 700 km a září ve tmě

Mercedes-Benz Vision EQS oficiálně: Elektrický sedan ujede 700 km a září ve tmě

M-Byte nabízí mimo jiné i otočná přední sedadla, palubní nabíječku s výkonem 150 kW pro rychlé nabíjení, možnost čtyř- i pětimístného rozvržení sedadel a možnost pohonu zadních i všech kol. Poslední volba bude závislá na výsledném charakteru auta, protože dvoukolka dává 200 kW a obě hnané nápravy 300 kW díky dalšímu elektromotoru.

Slabší varianta zvládne sprint na stovku za 7,5 sekundy, silnější to trvá o dvě sekundy méně. I baterie budou rozdílné, slabší dostane 72kWh a silnější 95 kWh. V každém případě platí, že auto ujede na jedno nabití 430 km, ovšem jde o měření podle metodiky NEDC. Ceny vozu začínají na 45.000 eur, tedy 1.125.000 Kč za základní variantu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

včera | Svět motorů | 8 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků