Frankfurt 2005: velký přehled novinek (speciál)

Frankfurt 2005: velký přehled novinek (speciál)

Kapitoly článku:


Citroen C-SportLounge

Na franfurtském autosalonu představí Citroën ve světové premiéře novou studii C-SportLounge. Jeho jméno a charakteristická silueta samy o sobě dávají mnohé tušit: snoubí vnější linie evokující výkon a aerodynamiku s pohodlím na palubě pro řidiče a další tři pasažéry. C-SportLounge spojuje dynamickou jízdu a sportovní pocit z řízení s vysokou kvalitou pohodlí v interiéru. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Faceliftovaný Citroen C3 s inovovanými nafťáky

Citroen přivezl do Frankfurtu, kromě své studie C-sport Lounge, i malou C3 s motorem 1.6 HDI a filtrem pevných částic. Tento motor s výkonem 80 kW (110 k) ve 4000 ot/min a kroutícím momentem 240 Nm při 1750 ot/min. je vybaven funkcí "overboost", která po aktivaci zvýši velikost kroutícího momentu o 20Nm. C3 díky této funkci zvládne pružné zrychlení 80-120 km/h na IV. převodový stupeň za 7,8 s a dle EU normy si řekne o 4,5 l na 100 km v kombinovaném cyklu.

Citroen C3 mimo modifikovaný nafťák dostal i malý facelift. Změny jsou skutečně pouze kosmetické. Na první pohled se změnil pouze otvor v předním nárazníku, přední kapota s mřížkou chladiče a zadní světla (více informací).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dacia Logan s naftou

Velmi oblíbený model rumunské automobilky Dacia dostane konečně pod kapotu dlouho očekávaný nafťák. K tomuto kroku se Dacia odhodlala poté, co s Loganem slaví velké prodejní úspěchy nejen na nenáročných trzích, jako je Rumunsko či Rusko, ale také ve střední a západní Evropě. A to i přesto, že v posledních měsících vyplouvaly přes media nepravdivé zprávy o nekvalitě tohoto vozu.

Dacia Logan dostane v počátku jeden nafťák ve dvou verzích. Bude se jednat o koncernový motor 1.5 dCi, který bude do zemí EU dodávan ve verzi, která plní EURO IV a bude dosahova výkonu 50 kW (68 k) a kroutící moment 160 Nm. Do zemí, kde nejsou takové emisní normy, bude dodávan ve verzi, která plní normu EURO III. Tento motor bude dosahovat výkonu 48 kW (65 k) a kroutící moment shodně 160 Nm.

S tímto nafťákem sprintuje na stovku Logan za 15 s, resp. 15,5 s a dosáhne maximální rychlosti 158 resp. 155 km/h. Logan s nafťákem se v kombi cyklu spokojí se 4,7 l paliva na 100 km.

Dacia si od nasazení naftového motoru poměrně dost slibuje, protože hlad po nafťácích je v Evropě velký a právě toto má pomoci k ještě větší prodejnosti. V brzké době se také očekává definitivní zveřejnění verze Combi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Daihatsu koncept

Japonská automobilka Daihatsu, která v Evropě nepatří zrovna mezi lídry v prodejnosti, představí ve Frankfurtu své dva nové koncepty. První koncept je tradiční zástupce třídy SUV s označením D-Compact 4x4 s trvalým pohonem všech kol z produkce Subaru. Tento koncept je osazen benzínovým motorem o objemu 1.5 l.Druhou studií, kterou tato automobilka představí, bude dvoumístne hybridní sportovní auto (více informací).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dodge Caliber

Ve Frankfurtu se představí finální podoba konceptu Caliber, kterou chce Dodge zaútočit na evropské trhy. Koncept má rozměry 4 140 x 1 740 x 1 530 mm a rozvor 2 635 mm. Sedan s karosérií „fastback“ s variabilním zavazadlovým prostorem má podvozek pocházejí ze spolupráce Chrysleru a Mitsubishi. Caliber by měl konkurovat vozům, jako je např. Alfa Romeo 147, Mazda 3 nebo budoucí generace Seat Leonu.

Nabídku pohonných jednotek bude tvořit nová generace motorů vyvíjená společně automobilkami Chrysler, Mitsubishi a Hyundai. Bude se jednat o benzínové čtyřválce 1.8 l (103 kW/140 k, 169 Nm), 2.0 l (110 kW/150 k, 190 Nm) a 2.4 l (125 kW/170 k, 224 Nm). Naftové motory budou k dispozici až na začátku roku 2006 a budou pocházet z Mercedes-Benzu. Caliber by měl dostat pohon všech kol. (více informací)

  

  

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud