Frankfurt 2005: velký přehled novinek (speciál)

Frankfurt 2005: velký přehled novinek (speciál)

Kapitoly článku:


Chevrolet Lacceti WTCC R+

Chevrolet přivezl do Frankfurtu studii rychlého combi, které bylo při vývoji inspirováno modelem Lacetti, která se zučastňuje šampionátu WTCC (World Touring Car Championship).

Už dříve Chevrolet ukázal světu WTCC verzi Lacetti, ale v provedení sedan. Nyní přiostřili combi verzi, která nese název Stationwagon WTCC R+. Už na první pohled zaujmou širší linky karoserie, přední nárazník s mohutným nasávacím otvorem a širší blatníky. Při pohledu zezadu bije do očí nezvykle tvarovaný zadní nárazník, ze kterého vyčnívá dvojitá chromovaná koncovka výfuku. Auto je posazené o 3 cm blíže k asfaltu než běžné verze Lacetti. Pro ty, kteři by nebyli stále schopni tento sportovněji střižený model identifikovat, se nachází na autě několik log R+.

Interiér púsobí kvalitním dojmem s luxusním nádechem díky použité kůži, přístrojová deska dostala hliníkový obklad a pedály jsou vyrobeny z téhož materiálu. Zajímavý je taktéž dvoubarevný volant, ten by ale mohl být raději 3-ramenný.

Základní osmnáctistovka která je montována do standardních verzí Lacetti dosahuje najvyšší výkon 89 kW (121 PS) a maximum točivého momentu je 169 Nm. Pod přední kapotou se ale nachází tentýž agregát, ale dopovaný kompresorem vyvinutým společností Swiss delta engine, který produkuje maximální výkon 126 kW (172 koní) a maximální točivý moment dosahuje hodnoty 230 Nm. S tímto motorem zrychlí toto combi na 100 kilometrovou rychlost za přibližně 8 vteřin a akcelerace se zastaví při rychlosti 215 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chrysler 300C s naftou

Na frankfurtském autosalonu se představí zavalitý Chrysler 300C s naftovým motorem 3.0 V6 CRD s výkonem 160 kW, který pochází z vývoje Mercedes-Benzu. Maximální kroutící moment dosahuje hodnoty 510 Nm, vůz spotřebuje 8,1 litrů nafty a motor je spojen s pětistupňovým automatem. (více informací)

To, že se v nabídce musel objevit naftový motor, bylo od začátku jasné, je to totiž základ prodejních úspěchu na evropském trhu. S třílitrovým nafťákem bude vůz stát na německém trhu 36 600 eur, kombi přijde na 39 000 eur.

  

Kia Magentis

Poté, co Kia občerstvila téměř celou svou modelovou řadu, přišel na řadu i její druhý největší model Magentis. Výstavní premiéru si tato nová limuzína střední třídy odbyde na blížícím se frankfurtském autosalonu. Už z fotografií je patrné, že Kia, oproti minulé generaci, pojala design více evropsky, což je důsledkem vývoje, který se z části odehrával i na tomto kontinentu. (více informací)

  

Kia Multi-S

Nový mix mezi MPV a SUV představila Kia jako svůj koncept ve Frankfurtu. Velkoprostorový vůz s délkou 4545 mm, šířkou 1850 mm, výškou 1650 mm a rozvorem 2700 mm je předzvěstí budoucího rodinného vozu. Koncept stojí na 19" kolech z lehkých slitin a má obuty pneu o rozměru 245/45. Vystavený koncept je kompletně vybaven elektronickými pomůckami jako jsou ESP, TPMS (kontrola tlaku v pneu) ABS, protikluzovými systémy, systémy kontrolující kvalitu a čistotu vzduchu atd. Kia Multi-S je poháněna již známým šestiválcem do V o objemu 2.7 l a automatickou převodovkou. V odvozeném sériovém voze předpokládá automobilka také nasazení čtyřválcového nafťáku o objemu dva litry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Lancia Ypsilon MOMO

Lancia nechystá pro frankfurtský autosalon žádnou zásadní novinku. Přiveze pouze své stavající modely v různých úpravách, které se v brzké době objeví v nabídce.

Lancia mimo další vozy představí na autosalonu společný projekt s firmou Momo, která se specializuje na výrobu doplňků. Lancia Ypsilon v této úpravě dostane pod kapotu naftový motor z produkce Fiat/GM o objemu 1.3 s přímým vstřikem o výkonu 51 kW (70 k), který dnes patří k tomu nejlepšímu, co se v oblasti malých naftových motorů dá koupit (více informací).

 

Mazda pro mladé - Sassou

Ve Frankfurtu Mazda představí, mimo již ohlášené novinky, i svou studii zaměřenou na mladé a začínající řidiče. Poměrně futuristicky vypadající vozítko se třemi dveřmi, které by se dalo v této podobě i sériově vyrábět, ukazuje zájem Mazdy i o skupinu mladých řidičů, kteří vyžadují mobilitu. Celý koncept je podřízen funkčnosti a zájmu mladých lidí, což potvrzuje například možnost připojení USB flash disku nebo integrovaný pevný disk v automobilu pro ukládání například hudby (více informací).

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud