Frankfurt 2005: velký přehled novinek (speciál)

Frankfurt 2005: velký přehled novinek (speciál)

Kapitoly článku:


Seat Altea FR

V prvním čtvrtletí roku 2006 chce Seat uvést na trh sportovní verzi svého modelu Altea. Již na frankfurtský autosalon ale přiveze koncept ostré verze modelu Altea pod označením FR. Altea FR dostane pod kapotu koncernový naftový agregát s objemem 2 l, výkonem 125 kW (170 k) a kroutícím momentem 350 Nm, který koncern nasadí např. i do připravované Octavie RS (více informací). 

Suzuki Vitara

Již jen pár dní zbývá do oficiálního představení nové Vitary ve Frankfurtu a jen pár týdnů do zahájení prodeje v Evropě. Tento úspěšný model japonské automobilky, patřící do třídy SUV, se dočkal nejen nového kabátu, ale i nových motorů a nových prvků příplatkové výbavy.

Suzuki tradičně nasadí dvojici karosářských variant - třídveřovou a pětidveřovou. Každá z těchto variant dostane po jednom benzínovém motoru s tím, že větší, pětidveřová, dostane i jeden nafťák. Třídveřová dostane pod kapotu benzínovou šestnáctistovku s výkonem 76 kW (103 k ) a kombinovanou spotřebou 7,3 l/100 km. Delší verze dostane motor o objemu 2.0 l s výkonem 101 kW (138 k ) a kombinovanou spotřebou 7,7 l/100 km. K tomuto benzínovému motoru dostane prodloužená verze ještě naftový motor o objemu 2.0 l s výkonem 93 kW (127 k) a kombinovanou spotřebou 6,5 l/100km. Výkon bude přenášen pětistupňovým manuálem s možností zakoupení čtyřstupňového automatu pro delší verzi. U ní bude k dispozici též náhon na všechna kola (více informací).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia RS

Nová Octavia RS bude hned od začátku k dispozici jak v provedení liftback, tak kombi. Výhradně pro modely Octavia RS a Octavia Combi RS je připravena zcela nová metalická barva „Race Blue“, ke které později přibude další originální odstín „Žlutá Sprint“. Dalšími barvami jsou „Červená Corrida“, „Stříbrná diamantová metalíza“ a „Černá magická s perleťovým efektem“.

O dobrou dynamiku se postará motor 2.0 TFSI, turbomotor s přímým vstřikováním benzínu a výkonem 147 kW (200 k), který dosahuje točivého momentu 280 Nm při 1 800 až 5 000 otáčkách. Dosud nejrychlejší a nejvýkonnější sériově vyráběný vůz značky Škoda tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,3 sekundy a maximální rychlosti 240 km/hod (kombi: zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,5 s, maximálka 238 km/hod). Podle obrázku se zdá, že ve standardu budou 17" litá kola v desetiparskovém provedení. (více informací)

   

     

Škoda Yeti kabrio

Na ženevském autosalonu se Škoda Auto rozhodla ukázat svůj tvůrčí potenciál a naznačit směr, kterým by se mohla v budoucnu ubírat. Tým designérů z Mladé Boleslavi představuje svou vizi vysoce funkčního a zároveň maximálně kompaktního automobilu kategorie SUV – studii Škoda Yeti.

Již dávno pryč je doba, kdy byl automobil konstruován k jedinému účelu. Více než kdykoli předtím zákazníci od svého vozu očekávají všestrannost, mobilitu a flexibilitu. Tyto vlastnosti najdou své uplatnění především při outdoorových aktivitách, které patří stále častěji k modernímu a aktivnímu životnímu stylu.

Yeti je odpovědí pro všechny jedince, kteří aktivně tráví svůj volný čas. Yeti je zaveze přesně tam, kam potřebují. Je tak výborným pomocníkem pro výlety do přírody, cyklistiku nebo vysokohorskou turistiku. Díky vysokému umístění sedadel, dobré přehlednosti a v neposlední řadě díky svým kompaktním rozměrům je Yeti zároveň velmi přesvědčivý i v městském provozu. Své uplatnění najde také v zemích, které ještě nemají dokonalou silniční síť (více informací)

Toyota Yaris

Toyota podle očekávání přivezla do Frankfurtu omlazenou podobu svého úspěšného modelu Yaris.

Tento malý automobil si hned po po uvedení na trh v roce 1999 připsal velké úspěchy. Doposud se stihlo vyrobit a prodat 1,2 milionu Yarisů, což jasně  o tomznačí, že Toyota se při vývoji vozu vydala tou správnou cestou. To, že druhý největší výrobce automobilů na světe to myslí s Evropou vážně, značí i fakt, že nové Yarisy bude produkovat závod ve francouzském městě Valenciennes. Ten bude po uvedení nové generace Yarisu vyrábět na 270 tisíc vozidel ročně.

Je zajímavé, že na délku se Yaris zmenšil, byť jen o 25 mm. To je ale vše, co se týká zmenšování. Ve všech ostatních rozměrech narostl, do šířky na 1695 mm (+35 mm), do výšky na 1530 mm (+45 mm). Co ale pasažéři ocení nejvíce, je zvětšení rozvoru o celých 90 mm na výsledných 2460 mm. Interiér poskytuje velmi dobrou variabilitu, lavice zadních sedadel je posuvná v rozpětí 150 mm, což umožňuje podle potřeby zvětšovat prostor pro kolena cestujících sedících vzadu, nebo naopak zavazadlový prostor. Ten se i při sedadlech posunutých zcela vzad zvětšil oproti předchozí generaci na celkových 272 l (+67 l), pokud je lavice posunuta dopředu, je k dispozici 363 l. Po sklopení zadních dělených sedadel (bez nutnosti demontovat opěrky hlav) vznikne zcela rovná plocha o objemu 737 l (více informací).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek 

Volkswagen EOS

VW Eos příjde na trh na jaře roku 2006 se zaváděcí cenou 25 950 Eur. VW Eos si odbyl výstavní premiéru na právě probíhajícím frankfurtské autosalonu. Toto coupé-cabrio s délkou 4410 mm, šířkou 1790 mm a výškou 1440 mm vychází z modelů Golf a Passat. Velikost zavazadlového prostoru, na který VW hodně sází, se bude pohybovat od 221 litrů v případě, že auto pojede jako kabrio, až po 401 litrů v případě kupé.

Pod kapotou se objeví benzínové čtyřválcové motory od 1.6 FSI až po 2.0 TFSI a šestiválec o objemu 3.2l s výkonem 250 k. Naftové motory bude v počátku produkce zastupovat pouze 2.0 TDI s výkonem 140 k, který dostane ve standardní výbavě i filtr pevných částic. Výkon na přední kola budou přenášet standardně přes převodovky DSG a manuální šestikvalty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opravdu ostrý Golf R32

Volkswagen na frankfurtském autosalonu v září oficiálně představí nejvýkonnější Volkswagen Golf s označením R32. Ten má být přímým konkurentem nové Astry OPC nebo Alfy 147GTA. Jak už název napovídá, nalezneme pod kapotou motor 3.2 V6, tedy jako v minulé generaci, dnes ovšem s technologií FSI a výkonem zvýšeným na 184 kW (250 k).

Golf se s tímto motorem rozjede až na 250 km/h a s manuální převodovkou zvládne sprint z nuly na sto za 6,5 sekundy. V případě spojení s automatem DSG je zrychlení na stovku ještě o tři desetiny sekundy rychlejší. (více informací)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volvo C70

Nové Volvo C70 je přibližně stejně velké jako jeho předchůdce, stejně široké a je rovněž vybaveno čtyřmi plnohodnotnými sedadly. Předsunutá příď dodává vozu mohutný vzhled. Konstrukce karosérie tvořená pečlivě navrženou sítí výztuží přispívá nejen k vysoké bezpečnosti vozidla, ale také zajišťuje její mimořádně vysokou torzní tuhost, která je v porovnání s předchozím modelem C70 dvojnásobná. Pokud je střecha vozidla zvednuta, torzní tuhost se zvýší o dalších 10-15 procent.

Nové Volvo C70 bude nejprve poháněno řadovými pětiválcovými motory, přičemž vrcholem nabídky bude přeplňovaný 2,5 litrový motor T5 s výkonem 220 k (162 kW) disponující maximálním točivým momentem 320 Nm. Dále jsou v nabídce dva atmosférické motory s objemem 2,4 litru a s výkonem 170 k (125 kW) a 140 k (103 kW). Později v průběhu roku 2006 bude k dispozici také 2,4 litrový pětiválcový turbodiesel s výkonem 180 k (132 kW). (více informací)

  

  

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

Doporučujeme

Články odjinud