Frankfurt 2005: velký přehled novinek (speciál)

Frankfurtský autosalon je v plném proudu a automobilky postupně odhalují slíbené a ohlášené novinky a k tomu přidávají občas i neohlášené dárky pro veřejnost. Každý se snaží představit svou produkci v tom nejlepším světle. (doplěno 14.9. 0:00)
Frankfurt 2005: velký přehled novinek (speciál)
Seznam kapitol
  1. Audi, Bmw, Bugatti, Cadillac
  2. Citroen, Dacia, Daihatsu, Dodge
  3. Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai
  4. Chevrolet, Chrysler, Kia, Lancia, Mazda
  5. Mercedes-Benz, Mini Cooper, Mitsubishi, Nissan, Opel
  6. Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Saab
  7. Seat, Suzuki, Škoda, Toyota, Volkswagen

Tip: Projděte si také náš článek s živými fotografiemi a prvními dojmy z kontaktu s vystavovanými vozy i krásnými hosteskami...

Následující přehled obsahuje novinky, jejich přítomnost ve Frankfurtu byla již oficiálně potvrzena automobilkami. Jejich přehled budeme neustále aktualizovat až do začátku autosalonu. Mezi další, zatím nepotvrzené premiéry, bude pravděpodobně patřit Alfa Romeo Brera Spider, BMW M6 kabrio, Ford Focus CC (kupé-kabrio), Ford Focus ST, Jaguar XK, Opel Frontera, facelift Porsche Cayenne, Suzuki Vitara, Toyota Yaris, Volkswagen Golf Cabrio ad.

Autosalon se koná ve dnech 17. září - 25. září, vždy od 9:00 do 19:00. Vstupné se pohybuje od 7,5 eur pro studenta až po 15 eur za běžnou celodenní vstupenku. 

Tip: Autosalon v Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005

Audi A4 cabrio

Již za týden se světu oficiálně představí nová Audi A4 Cabrio. Audi do Frankfurtu přiveze posledního zástupce řad A4, který ještě nedostal nový facelift. Zároveň s novým kabátem přichází i nové motory.

Pod kapotou se nově objeví motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k), který můžete najít v mnoha jiných koncernových vozech. Nově se pod kapotou také objeví benzínový motor 3.2 FSI s výkonem 188 kW (255 k), se kterým Audi zvládne sprint na stovku za 6,8 s a Cabrio s ním dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Nabídka naftových motorů se rozšíří o 3,0 TDI s výkonem 150 kW (204 k) (více informací)

  

Audi Q7

Audi již delší dobu postupně ukazuje další a další fotografie nového SUV Q7, které pojme až sedm lidí. Informace, které dosud známe, jsou zatím neoficiální. Q7 bude stát na prodlouženém podvozku Volkswagenu Touareg a díky větší délce (cca 4,9 m) nabídne prostornější interiér. Přesto bude o nějakých 50 kg lehčí než Touareg se stejným motorem.

Základním benzínem bude motor 3.2 V6 FSI s výkonem 188 kW, pod kapotou prezentovaného vozu byl umístěn osmiválec blíže nespecifikovaného objemu. Novináři uvádí, že v motorovém prostoru zůstalo i tak mnoho místa, takže nebude problém umístit ještě delší motor. Hovoří se o desetiválcovém TDI, 4.2 V8 FSI a 6.0 W12; nebude chybět ani motor 3.6 V6 FSI s výkonem 208 kW. (více informací a fotografií, dojmy ze setkání)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hybridní Audi Q7

Není žádné překvapení, že i Audi půjde s dobou a nabídne hybridní auto. Půjde o nedávno představené Audi Q7. Audi vyvine hybridní pohon společne s mateřským Volkswagenem a také společně s firmou Porsche, které poté budou tyto hybridní systémy používat ve svých vozech.

Audi Q7 s hybridním motorem se objeví na trhu v roce 2008 a půjde o kombinaci motorů 4,2 FSI 257 kW (350 k) s kroutícím momentem 440 Nm a elektromotoru s výkonem 30 kW a kroutícím momentem 200 Nm. Elektromotor bude umístěn stejně jako u Volkswagenu, tedy mezi motorem a převodovkou. Představený hybridní systém dokáže snížit spotřebu až o 13% v městském cyklu, což je spolu s výrazně nižšími emisemi hlavní přínos tohoto pohonu. Elektromotor bude klasicky pomáhat většímu benzínovému při prudké akceleraci a při rozjezdu. Díky této kombinaci se zlepší sprint na stovku o 0,6 s na výsledných 6,8 s, což je na 2410 kg těžké auto velmi slušné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

BMW 3 Touring

Novinka vypadá na první pohled dynamičtěji než starší generace díky rychleji se svažující střeše. Oproti předchozí generaci je Touring o 42 mm delší, 78 mm širší a 9 mm vyšší, rozvor se zvětšil o 35 mm na 2 760 mm; přesto ale vzadu není místa nadbytek. Celkové rozměry jsou 4 520 x 1 817 x 1 418 mm. Zavazadlový prostor má spíše podprůměrných 460 l (+ 25 l oproti předchozí generaci). Po sklopení sedadel se ale zvětší až na 1 385 l. Vzhledem k použití pneumatik runflat lze využít i prostor pod dvojitou podlahou, kde najdete sadu přihrádek.

Pod kapotou se objeví tytéž motory jako u sedanu, vše začne verzí 320i a skončí top modelem 330i s výkonem 190 kW. Základem je benzínový čtyřválcový dvoulitr 320i, následují šestiválce 325i a 330i. Naftu zastupuje čtyřválec 320d a šestiválec 330d; modely 318i a 318d tisková zpráva nezmiňuje, je možné, že přijdou později. Otázkou je, zda se objeví i model 335d s třílitrovým nafťákem s dvoustupňovým přeplňováním a výkonem 200 kW, či motor 330i s výkonem okolo 230 kW. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

BMW Z4 coupe a Z4-M

Již v příštím roce se příznivci BMW dočkají dalšího nového modelu Z4 coupé a jeho ostré verze Z4-M. BMW uvedlo, že se pod kapotou Z4 coupe objeví řadový šestiválec s objemem 3 litry, který dává výkon 194 kW (265 k) a kroutící moment 315 Nm. S tímto šestiválcem zvládne Z4 coupe sprint z nuly na sto za 5,7 s a ručička tachometru se zastaví až při 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. Ostrá verze Z4-M dostane pod kapotu také šestiválec, ovšem s objemem 3.2 l a výkonem 250 kW (340 k). Samozřejmostí jsou systémy jako DSC, brzdový asistent a ABS.

Nové kupé od BMW je postaveno na tmavě šedých 19" kolech z lehkých slitin a již z fotek na nás dýcha bezkompromisní dynamika umocněná aerodynamickými prvky karoserie. V interiéru najdeme prvky z leštěného hliniků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron patří mezi nejdéle vyvíjené automobily, podle původních plánů měl být již dávno na trhu. V průběhu vzniku vozu se ale vyskytla řada problémů, které byly postupně překonávány. Avizovaná maximální rychlost 400 km/h byla konečně překonána. Pod kapotou má supersportovní Veyron po spojením dvou vidlicových osmiválců, kde řady svírají úhel 90 stupňů, skutečně monstrózní agregát W16 s objemem 8.0 l. Výkon 736 kW (1001 k) je dostupný od 6 000 ot. a maximální kroutící moment je těžko uvěřitelných 1 250 Nm již od 2 200 ot. Spolu se čtyřmi turbodmychadly a dvěma vodou chlazenými mezichladiči vzduchu je pohonná jednotka uložena pro ideální rozložení hmotnosti před zadní nápravou.

Dvouspojková sekvenční převodovka s řazením pomocí pádel pod volantem přenáší sílu motoru na všechna čtyři kola. O dobrou trakci se budou snažit dvacetipalcová kola s dvanáctipaprskovými disky. Ráfky jsou obuty do pneumatik michelin o rozměrech 245/690 R520 a 335/710 R540. Pneu používá systém PAX, který umožňuje jízdu s prázdným kolem do vzdálenosti 200 km rychlostí až 80 km/h. Za velkými koly jsou ukryty unikátní keramické brzdy. Při dupnutí na brzdový pedál pomáhá ABS a když brzdíte z rychlosti přesahující hranici 200 km/h, pomůže navíc i přítlačné křídlo na zádi, které se během 0,4 s vysune pod úhlem 70 stupňů a vytvoří aerodynamické zpomalení ve výši 5,8 m/s2 (0,6 g). (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cadillac BLS

Cadillac, luxusnější odnož koncernu GM, představí ve Frankfurtu definitivní podobu, výbavy a motorizace pro svého nového modelu BLS. Ten, jak jsme psali již dříve, bude používat platformu Saabu 9-3 a bude vyráběn ve Švédském Trollhättanu. Cadillac BLS bude 4680 mm dlouhý, 1760 mm široký a na výšku bude měřit 1440 mm. Cadillac řadí model BLS do evropské střední třídy a uvidíme, jak se prosadí v poměrně velké konkurenci tradičních značek (více informací).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi, Bmw, Bugatti, Cadillac
  2. Citroen, Dacia, Daihatsu, Dodge
  3. Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai
  4. Chevrolet, Chrysler, Kia, Lancia, Mazda
  5. Mercedes-Benz, Mini Cooper, Mitsubishi, Nissan, Opel
  6. Peugeot, Porsche, Renault, Rolls Royce, Saab
  7. Seat, Suzuki, Škoda, Toyota, Volkswagen
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků