Francouzský prezident Hollande jde proti Peugeotu

Plán Peugeotu propustit šest a půl tisíce zaměstnanců ve Francii je nepřijatelný a stát to tak nenechá, prohlásil francouzský prezident François Hollande v televizním rozhovoru u příležitosti státního svátku, který země o víkendu na výročí pádu Bastily slavila.
Francouzský prezident Hollande jde proti Peugeotu

Trhy tušily, že se vláda bude do rozsáhlého restrukturalizačního plánu automobilky vměšovat – akcie PSA Peugeot Citroën už v pátek proto odepsaly 7,7 procenta. 

Pro socialisty jde o hodně citlivou záležitost – vyhráli volby právě tím, že slibovali revitalizaci průmyslu a udržení zaměstnanosti. Vlivné odbory označily plán Peugeotu za „vyhlášení války“ a tlačí na vládu, aby plán shodila ze stolu.

Peugeot, druhá největší evropská automobilka, minulý týden ohlásila, že propustí celosvětově čtrnáct tisíc lidí, poprvé po dvaceti letech uzavře jednu z továren ve Francii. Peugeot tak chce řešit prohlubující se provozní ztrátu, jež za pololetí dosáhla 700 milionů eur.

Hollandův kabinet se s propouštěním snaží politicky bojovat, hodlá představit opatření na podporu prodeje ekologicky šetrných vozů, zvažuje i zavedení speciálních půjček pro koupi vozů. Šrotovné, které v roce 2009 zavedla řada zemí včetně Sarkozyho Francie, se prý opakovat nebude. Plán na podporu automobilového průmyslu má vláda představit 25. července.

Analytici příliš nadějí politickému vměšování do restrukturalizace nedávají. „Možnosti jsou velmi omezené, krize Peugeotu je vrcholkem ledovce největšího problému Francie, a tím je slabá konkurenceschopnost,“ řekl analytik Eurasia Group Antonio Barroso.

Desetiprocentní míra nezaměstnanosti je ve Francii nejvyšší za dvanáct let. Propouštění zvažují i další velcí zaměstnavatelé, jako Air France-KLM, Carrefour a Sanofi. Peugeot chce zavřít továrnu v Aulnay u Paříže a soustředit se na výrobu malých aut v nedalekém Poissy. Hollande prohlásil, že továrna by měla pokračovat. Prezident uznal, že Francie trpí slabou konkurenceschopností, je ale třeba se s tím vypořádávat „férově“. Zástupci automobilek si stěžují, že jejich konkurenceschopnost podkopávají vysoké sociální odvody.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky