Francouzský prezident Hollande jde proti Peugeotu

Plán Peugeotu propustit šest a půl tisíce zaměstnanců ve Francii je nepřijatelný a stát to tak nenechá, prohlásil francouzský prezident François Hollande v televizním rozhovoru u příležitosti státního svátku, který země o víkendu na výročí pádu Bastily slavila.
Francouzský prezident Hollande jde proti Peugeotu

Trhy tušily, že se vláda bude do rozsáhlého restrukturalizačního plánu automobilky vměšovat – akcie PSA Peugeot Citroën už v pátek proto odepsaly 7,7 procenta. 

Pro socialisty jde o hodně citlivou záležitost – vyhráli volby právě tím, že slibovali revitalizaci průmyslu a udržení zaměstnanosti. Vlivné odbory označily plán Peugeotu za „vyhlášení války“ a tlačí na vládu, aby plán shodila ze stolu.

Peugeot, druhá největší evropská automobilka, minulý týden ohlásila, že propustí celosvětově čtrnáct tisíc lidí, poprvé po dvaceti letech uzavře jednu z továren ve Francii. Peugeot tak chce řešit prohlubující se provozní ztrátu, jež za pololetí dosáhla 700 milionů eur.

Hollandův kabinet se s propouštěním snaží politicky bojovat, hodlá představit opatření na podporu prodeje ekologicky šetrných vozů, zvažuje i zavedení speciálních půjček pro koupi vozů. Šrotovné, které v roce 2009 zavedla řada zemí včetně Sarkozyho Francie, se prý opakovat nebude. Plán na podporu automobilového průmyslu má vláda představit 25. července.

Analytici příliš nadějí politickému vměšování do restrukturalizace nedávají. „Možnosti jsou velmi omezené, krize Peugeotu je vrcholkem ledovce největšího problému Francie, a tím je slabá konkurenceschopnost,“ řekl analytik Eurasia Group Antonio Barroso.

Desetiprocentní míra nezaměstnanosti je ve Francii nejvyšší za dvanáct let. Propouštění zvažují i další velcí zaměstnavatelé, jako Air France-KLM, Carrefour a Sanofi. Peugeot chce zavřít továrnu v Aulnay u Paříže a soustředit se na výrobu malých aut v nedalekém Poissy. Hollande prohlásil, že továrna by měla pokračovat. Prezident uznal, že Francie trpí slabou konkurenceschopností, je ale třeba se s tím vypořádávat „férově“. Zástupci automobilek si stěžují, že jejich konkurenceschopnost podkopávají vysoké sociální odvody.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků