Francouzské vozy v ofenzívě

Zabijec  |  22. 04. 2002 07:38

Fandím francouzským vozům a líbí se mi, ale co jste myslel tím: "mondeo není nejnovější",  "U Opelů nabízejí letitou corsu, úspěšnou, obměňovanou, nicméně stále tak letitou astru" to tedy nechápu. Mondeo není o nic starší než 307, corsa není na trhu ani tak dlouho jako chválená 206 a technicky je o generaci dál. Astra je sice konzervativní, ale určitě ne letitá a obměňovaná, se svou starou sestrou má společné jen jméno. A že  je Focus nejprodávanějším a nejméně poruchovým autem ve své třídě vám asi uniklo, pravda, ne na českém trhu.

Odpovědět  |   | 
Sedan  |  22. 04. 2002 11:05

Nové Mondeo je minimálně o půl roku než Peugeot 307.

Odpovědět  |   | 
Vix  |  22. 04. 2002 13:15

Frantici jsou skutecne na koni, uz v 90. letech 205, 306, 605 byla very good auta, pozdeji pak vcelku mezi Nemce prorazil R. Megane a ted je porazeji P307 a R. Laguna.


To je vsechno pravda, ale .... netreba Nemce zas pomlouvat nepravdami. Astra G je na svete od r.1998 a se starou Fkovou ma tolik spolecneho co Oktavka z roku 1995 s tou z 50. let ... Corsa C je taky dost inovovany model, vetsi ve vsech rozmerech nez Corsa B. Mate tu i uspecnou Zafiru, ktera taky konecne zlomila image Opelu jako nekvalitniho auta. Vectra, jo ta zatracena Vectra ... snad C bude v provozu lepsi nez byly A a B. No a skutecne mimo je dnes desetileta Omega ... Focus vyhral v Nemecku test kvality TUV, poprve po letech se nekdo dostal pred Toyotu, to je uspech, nemyslite? F. Mondeo je ted nove auto ... jen VW se asi nejak moc koncentruje na nabubrely Phaeton a zanedbava to, co ho dostalo nahoru - lidove auto - Volks-wagen ... Golf je uz dnes fakt stara vesta pro skalni priznice znacky ... a navic predrazena.

 

Odpovědět  |   | 
mYchal  |  22. 04. 2002 08:41

"Peugeot, který nemá na našem trhu vůbec žádnou tradici..."

Dovolím si nesouhlasit. Peugeot se prodával už před válkou a kdo četl vzpomínky psychiatra prof. Vondráčka (2. díl, s názvem Lékař dále vzpomíná), určitě si vzpomene na kapitolu věnovanou automobilismu, v níž chválí právě svůj tehdejší vůz značky Peugeot. (Šlo o vůz tuším typu 301 nebo 302, velký sedan charakteristický světly skrytými pod maskou chladiče - je vyfotografován i v knize, pořízený u Peugeota na Příkopě v roce 1936, s nímž autor vzpomínek jezdil 22 let.)

No a pak nelze nevzpomenout na čtařistatrojky, které sem v omezeném množství dovezla v šedesátých letech Mototechna a dvěstěpětky, které dovážel v letech osmdesátých PZO Tuzex (společně s fordy Escort a fiaty Uno asi jediná auta ze západu, která brázdila tehdy ve  větším počtu - na tehdejší poměry - naše silnice a která jsme záviděli těm, co měli bony A na tuto tradici navázaly dvěstěpětky, které se prodávaly nové po převratu nebo kterých se dost natahalo ojetých.

Takže - jakýpak nedostatek tradice?

(Mimochodem, i 205 byla na svou dobu velmi povedené a pokrokové auto, které i díky tomu zůstalo ve výrobě dlouhých 14 let. A nevýrazná 309 bylo, nemýlím-li se, nechtěné dědictví po zaniknuvší Simce)

Odpovědět  |   | 
Toy  |  22. 04. 2002 13:38

No osobně se mi francouzi líbí,ale.....

Například 206 s 1.4 motorem ...nádherná kastle,ale ten motor ....je naprosto stejný i Citroenu  ZX a bůhví kde jeste....No prostě motorová technika za tou německou docela dost silně pokulhává...

A tím myslím i jiné mnohem vyšší modelové řady....Kvalitní design,ale motory na.....a ještě mě docela dost štvou ty měkký sedadla,při delší cestě je z toho člověk celý dolámaný......

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  23. 04. 2002 21:01

To je logické, že v Citroenu i Peugeotu je stejný motor. Obě značky tvoří společný koncern a spolupracují podobně jako Volkswagen s Audi.

Odpovědět  |   | 
Jaroslav  |  13. 05. 2002 18:53

Motor 1.4 od Citroenu má výkon 75 k. Podívej se na "německé motory"..., např. VW 1.4 se dělá 60 koní , také 75 k , ale i 100k . Posledně jmenovaná 1.4 je ale až příliš vysokootáčková, v nízkých otáčkách není vůbec pružná, zkrátka jede jen někde nad 4.000 ot. Co ty na to ?

Odpovědět  |   | 
Back  |  22. 04. 2002 14:41

Mezi malými auty jsou Francouzi úplně mimo. Nevím co by mohlo konkurovat Polu, Fabii, Ibize, Fiestě.  

Odpovědět  |   | 
Milan  |  24. 04. 2002 04:35

Tak se podivej na zebricek prodeje kde se nachazi napr.206 a kde fiesta,nebo ibiza.

At je to jak chce,tak vysledky prodeje hovori za vse,ackoliv jsou dosti podporovane.(akcni modely,akce klima zdarma a pod.) Vice prodavaji,protoze vice nabizeji.

Odpovědět  |   | 
Back  |  24. 04. 2002 08:59

Psal jsem již o nových modelech Pola, Ibizi, Fiesty. Takže, 206 uspěla zatím pouze proto, že se obměňují německé modely.

Odpovědět  |   | 
Jaroslav  |  13. 05. 2002 18:42

No, v současné době mají navrh francouzi, ale nejen proto, že se obměňují německé modely..., ale také proto, že umí postavit skutečně pěkná auta. Německá strohost je někdy až přílišná, viz Golf, Mondeo.... Navíc jsou německá auta skutečně předražená, platí se tam za "značku", a to není dobré. Vezmeme-li Fabii a Polo, tak všichni víme, že  je to jedno a to samé v bledě modrém, ale cena je u VW podstatně vyšší. Nebo Golf a Octaviia.....to samé.  A co se týká nevýkonných motorů od francouzů, no je (byla) to trochu pravda, ale v poslední době se to dost mění, viz nové modely Peugeotu (307), Citroenu (C3), Renaultu (Vel Satis)... Akorát mě štve, že si pořád široká veřejnost myslí, že "německé auto" = kvalita, což není až tak pravda, což ostatně dokazují i samy německé statistiky.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  24. 04. 2002 16:31

ja doverujem viac nemcom, od francuzov jedine renaultu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 38 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A