Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Než dojde ke spojení Groupe Renault a Fiat Chrysler Automobiles, bude francouzská vláda požadovat řadu záruk. Nechce přijít o továrny ani pracovní místa.

Francouzským politikům dělá starosti možná fúze Renaultu s Fiat Chrysler, kterou navrhuje druhá jmenovaná firma. Ministr hospodářství Bruno Le Maire potvrdil, že pokud se celá fúze dotáhne do zdárného konce, podíl francouzské vlády v Renaultu klesne na 7,5 procenta ze současných 15 procent. Uvedl také, že Paříž bude usilovat o řadu záruk včetně ochrany francouzských pracovních míst.

Partnerství FCA a Renaultu je na spadnutí! Na stole je rozdělení podílu 50:50 (aktualizováno)

Partnerství FCA a Renaultu je na spadnutí! Na stole je rozdělení podílu 50:50 (aktualizováno)

Garance by měly zajistit, že Francie bude zastoupena ve správní radě nového subjektu. Uvedl to server CNBC. Mezi dalšími požadavky francouzského ministra je také například to, aby nebyly uzavírány žádné továrny Renaultu ve Francii a záruka toho, že nová společnost bude usilovat o pozici lídra trhu vývoje elektrických baterií.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Budoucímu subjektu by měl předsedat prezident společnosti Fiat John Elkann. Předseda představenstva Renaultu Jean-Dominique Senard by se pak pravděpodobně stal generálním ředitelem nové společnosti.

Dohoda obou automobilek by mohla mít také hluboké dopady na 20letou alianci Renaultu s Nissanem, která již byla oslabena krizí kolem zatčení bývalého předsedy Carlose Ghosna na konci loňského roku.

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Spojením Renaultu a FCA by podle agentury Reuters vznikl třetí největší výrobce automobilů na světě za společnostmi Toyota a Volkswagen. Sloučený podnik by ročně vyráběl zhruba 8,7 milionu aut. Fiat uvedl, že 50 procent nového podniku by připadlo akcionářům FCA a 50 procent by vlastnili akcionáři Renaultu.

Autor: Jiří Frydlewicz

Článek vyšel na serveru E15.cz >>>

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků