Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Než dojde ke spojení Groupe Renault a Fiat Chrysler Automobiles, bude francouzská vláda požadovat řadu záruk. Nechce přijít o továrny ani pracovní místa.

Francouzským politikům dělá starosti možná fúze Renaultu s Fiat Chrysler, kterou navrhuje druhá jmenovaná firma. Ministr hospodářství Bruno Le Maire potvrdil, že pokud se celá fúze dotáhne do zdárného konce, podíl francouzské vlády v Renaultu klesne na 7,5 procenta ze současných 15 procent. Uvedl také, že Paříž bude usilovat o řadu záruk včetně ochrany francouzských pracovních míst.

Partnerství FCA a Renaultu je na spadnutí! Na stole je rozdělení podílu 50:50 (aktualizováno)

Partnerství FCA a Renaultu je na spadnutí! Na stole je rozdělení podílu 50:50 (aktualizováno)

Garance by měly zajistit, že Francie bude zastoupena ve správní radě nového subjektu. Uvedl to server CNBC. Mezi dalšími požadavky francouzského ministra je také například to, aby nebyly uzavírány žádné továrny Renaultu ve Francii a záruka toho, že nová společnost bude usilovat o pozici lídra trhu vývoje elektrických baterií.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Budoucímu subjektu by měl předsedat prezident společnosti Fiat John Elkann. Předseda představenstva Renaultu Jean-Dominique Senard by se pak pravděpodobně stal generálním ředitelem nové společnosti.

Dohoda obou automobilek by mohla mít také hluboké dopady na 20letou alianci Renaultu s Nissanem, která již byla oslabena krizí kolem zatčení bývalého předsedy Carlose Ghosna na konci loňského roku.

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Spojením Renaultu a FCA by podle agentury Reuters vznikl třetí největší výrobce automobilů na světě za společnostmi Toyota a Volkswagen. Sloučený podnik by ročně vyráběl zhruba 8,7 milionu aut. Fiat uvedl, že 50 procent nového podniku by připadlo akcionářům FCA a 50 procent by vlastnili akcionáři Renaultu.

Autor: Jiří Frydlewicz

Článek vyšel na serveru E15.cz >>>

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek