Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Než dojde ke spojení Groupe Renault a Fiat Chrysler Automobiles, bude francouzská vláda požadovat řadu záruk. Nechce přijít o továrny ani pracovní místa.

Francouzským politikům dělá starosti možná fúze Renaultu s Fiat Chrysler, kterou navrhuje druhá jmenovaná firma. Ministr hospodářství Bruno Le Maire potvrdil, že pokud se celá fúze dotáhne do zdárného konce, podíl francouzské vlády v Renaultu klesne na 7,5 procenta ze současných 15 procent. Uvedl také, že Paříž bude usilovat o řadu záruk včetně ochrany francouzských pracovních míst.

Partnerství FCA a Renaultu je na spadnutí! Na stole je rozdělení podílu 50:50 (aktualizováno)

Partnerství FCA a Renaultu je na spadnutí! Na stole je rozdělení podílu 50:50 (aktualizováno)

Garance by měly zajistit, že Francie bude zastoupena ve správní radě nového subjektu. Uvedl to server CNBC. Mezi dalšími požadavky francouzského ministra je také například to, aby nebyly uzavírány žádné továrny Renaultu ve Francii a záruka toho, že nová společnost bude usilovat o pozici lídra trhu vývoje elektrických baterií.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Budoucímu subjektu by měl předsedat prezident společnosti Fiat John Elkann. Předseda představenstva Renaultu Jean-Dominique Senard by se pak pravděpodobně stal generálním ředitelem nové společnosti.

Dohoda obou automobilek by mohla mít také hluboké dopady na 20letou alianci Renaultu s Nissanem, která již byla oslabena krizí kolem zatčení bývalého předsedy Carlose Ghosna na konci loňského roku.

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Spojením Renaultu a FCA by podle agentury Reuters vznikl třetí největší výrobce automobilů na světě za společnostmi Toyota a Volkswagen. Sloučený podnik by ročně vyráběl zhruba 8,7 milionu aut. Fiat uvedl, že 50 procent nového podniku by připadlo akcionářům FCA a 50 procent by vlastnili akcionáři Renaultu.

Autor: Jiří Frydlewicz

Článek vyšel na serveru E15.cz >>>

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků