Jenom nechápu jakou to má souvislost s bezpečnosti. To se snad dělá kvůlí tahaní peněz. Překročení povolené rychlosti vůbec nefiguruje ve statistikách dopravních nehod. Měli by se raději soustředit na ty příčiny, které ve statistikách figuruji, aby bylo na cestách bezpečněji.
Statistika dopravních nehod z důvodu překročení rychlosti samozřejmě existuje, namátkou starší statistika z roku 2003 (leden-srpen):"Nejtragičtější příčinou nehod je nepřizpůsobení rychlosti dopravě technickému stavu vozovky (130 usmrcených osob), vjetí do protisměru (104), nepozornost (91), nezvládnutí vozidla (63), nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (60), překročení předepsané rychlosti (28), nedaní přednosti (27), předjíždění (25) atd.Alkohol zavinil 6 327 nehod, při nichž zemřelo 94 osob"http://www.autorevue.cz/jezdime-jako-prasata-stat... ...
Nepřizpůsobení rychlosti a překročení zákonného rychlostního limitu jsou dva spolu nijak nesouvisející pojmy. Nadlimitní rychlost jako příčinu nehod nikdo nesleduje a v žádné statistice není uvedena.A mimochodem, alkohol ještě nikdy žádnou nehodu nezavinil. Nemá pravou nohu a nemůže tedy šlapat na plynový pedál.
Jasněžejo. Alkohol nám zavinil tisíce nehod, je krajně nezodpovědný a kdoví, jestli přitom sám nebyl pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Ovšem nehody zaviněné alkoholem se nám díky passatům snižují. Některé už jsou dokonce nižší než půl metru.
Ještě jsem nepřišel na to,proč bohatá česká policie musí mít šestiválcové passaty a chudá francouzská mégany a 208 peuegoty..
Možná proto, že se zde setkává s daleko větší netolerancí,agresí a snahou všelijak ujíždět a naopak daleko menší kultůrou jízdy než ve francii a proto se rychlejší a větší respekt působící passáty hodí.. a navíc bych se dost divil kdyby renault megane ve standartní motorizaci byl nejlepší policejní auto ve francii..i u nás se měří z fabii a oktávek. Možná že se článku srovnávají hrušky s jabkama..
Pokud si PCR poridila passaty z duvodu, ktere uvadite, tak to se tedy seredne spletla. To si mela radeji poridit letku bitevnich vrtulniku. :-)Ale jinak mate vcelku pravdu. Domnivam se, ze zradarovat a natocit pirata lze i z podstatne levnejsiho a nenapadnejsiho vozu.Otazkou take je, zda by nebylo vyhodnejsi (a mozna i levnejsi?) zridit celou radarovou sit podel silnic a dalnic. Kdyby totiz clovek nepodstupoval riziko pokuty, ale mel by 100% jistotu, ze ji dostane, choval by se jinak.
Muj nazor je, ze kdyby nasadili na dalnici misto 1 prasata, radsi 5holejch fobii v policejnich barvach, tak to ma mnohem vetsi efekt na zklidneni ridicu, nez jeden tajnej prasat, bohuzel musto bezpecnosti, se prosazuje "bezpecnost". ( rozumej kasirovani desatek do rozpoctu).Vysilacka je totiz mnohem rxvhlejsi nez prasat...
Jenomže v konečném důsledku by vyšlo daleko dráž platit 10 poldů a 5 fabií než 2 poldy a jedno i když jednorázově dražší auto.
Jeden passat, který lítá po dálnici tam a zpět neřeší vůbec, ale vůbec nic. O řešení dalších přestupků nám v reálu nezkouší nakukat ani červíček. Tak proč si to vymýšlet.
Z prostého důvodu: Je to ekonomicky výhodné a dobře to vytváří a podporuje pocit policistů o absolutní moci nad světem a vesmírem. Vliv na bezpečnost provozu je samozřejmě nulový, ale o tom se už ani policie sama nepokouší nikoho přesvědčovat.
Ale snaží. Loni na podzim tvrdil šéf dopravky, že na snižující se počet mrtvých na silnicích má zásluhu nasazení hlídkových prasáků. A novináři mu to sežrali i s korytem.
Vzhledem k podobné mentální úrovni českých novinářů a českých policistů není divu. Docela by mě ale zajímalo, jak ten blábol chtějí dokázat, když překročení rychlostního limitu na dálnicích se statisticky jako příčina DN vůbec nesleduje a je spatlané dohromady s nepřizpůsobením rychlosti jízdy 40km/h na náledí, 80km/h na ojetých gumách za deště, 70km/h namachrovaným puberťákem v zatáčce, která snese daleko méně apod.
Ještě jsem si uvědomil, že vlastně na sklidnění provozu jsou nejúčinější policejní auta, která jedou po dálnici limit, případně 5-10km/h tacho nad limit. Nikdo si nedovolí je předjet. Takže bych červíčkovi doporučil nasadit místo drahých pasáků fábie a nechat je cirkulovat po dálnici v rozestupu cca 10-15km. Ve fábii by ani nemuseli sedět ani policajti, stačili by nějací brigádníci na dohodu.
Na zklidneni mame daleko ucinnejsi zbran - a to jsou rozbite silnice v kategoriich tankodrom (D1) az past na mamuty (stredocesky kraj). A vsech skoro 40 000 policajtu tak muze v klidu odpocivat v kanclech ;-)
Určitě je účinější jeden policajt s laserem nebo radarem, který proměřuje systematicky, všechna projíždějící vozidla, než jeden pojízdný prasák, který zachytí náhodně auto, které jede rychleji než on, pak jej nahání a kasíruje. Stacionární měřící skupina zachytí klidně i deset narušitelů za hodinu. Prasáci, když se hodně snaží stihnou od rána do oběda tak maximálně pět aut. A když se nesnaží tak nechytí nikoho.
Účinnější? Z jakého pohledu? Cashflow ano, jen to vyžaduje přítomnost nejméně 3 pohůnků na místě a jejich soustavnou práci. V případě jedoucího auta stačí dva. Teoreticky pak mohou zjišťovat, dokumentovat a na místě řešit i jiné a podstatně nebezpečnější přestupky, než technické překročení rychlosti. Ale to už je v tuzemských podmínkách pouze utopie.
Preco sa v clanku spomina passat, ked sa jedna o Megany? Pan novinar ma nejake provizie od VW?
Pochybuji, spíš pan novinář jen tak plácá zažité frázičky. Ono ani u nás neplatí, že šmírují pouze pohůnci v passatech v směšném počtu jeden kus na jeden kraj. Ty četností výrazně překračují civilní staré i nové octavie (někde i dožívající fabie) s radary a pohybují se po běžných silnicích i po dálnicích. Vox populi ovšem svorně plácá - passat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.