Francouzská policie bude mít do konce roku 100 neoznačených „Passatů“

fogel  |  24. 06. 2013 20:17

Ještě jsem nepřišel na to,proč bohatá česká policie musí mít šestiválcové passaty a chudá francouzská mégany a 208 peuegoty..

Odpovědět  |   | 
 |  24. 06. 2013 21:18

Preco sa v clanku spomina passat, ked sa jedna o Megany? Pan novinar ma nejake provizie od VW?

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 06. 2013 11:35

Pochybuji, spíš pan novinář jen tak plácá zažité frázičky. Ono ani u nás neplatí, že šmírují pouze pohůnci v passatech v směšném počtu jeden kus na jeden kraj. Ty četností výrazně překračují civilní staré i nové octavie (někde i dožívající fabie) s radary a pohybují se po běžných silnicích i po dálnicích. Vox populi ovšem svorně plácá - passat.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  24. 06. 2013 22:35

Možná proto, že se zde setkává s daleko větší netolerancí,agresí a snahou všelijak ujíždět a naopak daleko menší kultůrou jízdy než ve francii a proto se rychlejší a větší respekt působící passáty hodí.. a navíc bych se dost divil kdyby renault megane ve standartní motorizaci byl nejlepší policejní auto ve francii..i u nás se měří z fabii a oktávek. Možná že se článku srovnávají hrušky s jabkama..

Odpovědět  |   | 
dave_007  |  24. 06. 2013 23:10

Pokud si PCR poridila passaty z duvodu, ktere uvadite, tak to se tedy seredne spletla. To si mela radeji poridit letku bitevnich vrtulniku.

Ale jinak mate vcelku pravdu. Domnivam se, ze zradarovat a natocit pirata lze i z podstatne levnejsiho a nenapadnejsiho vozu.

Otazkou take je, zda by nebylo vyhodnejsi (a mozna i levnejsi?) zridit celou radarovou sit podel silnic a dalnic. Kdyby totiz clovek nepodstupoval riziko pokuty, ale mel by 100% jistotu, ze ji dostane, choval by se jinak.

Odpovědět  |   | 
Lukas  |  25. 06. 2013 04:01

Muj nazor je, ze kdyby nasadili na dalnici misto 1 prasata, radsi 5holejch fobii v policejnich barvach, tak to ma mnohem vetsi efekt na zklidneni ridicu, nez jeden tajnej prasat, bohuzel musto bezpecnosti, se prosazuje "bezpecnost". ( rozumej kasirovani desatek do rozpoctu).

Vysilacka je totiz mnohem rxvhlejsi nez prasat...

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2013 10:22

Určitě je účinější jeden policajt s laserem nebo radarem, který proměřuje systematicky, všechna projíždějící vozidla, než jeden pojízdný prasák, který zachytí náhodně auto, které jede rychleji než on, pak jej nahání a kasíruje. Stacionární měřící skupina zachytí klidně i deset narušitelů za hodinu. Prasáci, když se hodně snaží stihnou od rána do oběda tak maximálně pět aut. A když se nesnaží tak nechytí nikoho.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 06. 2013 11:38

Účinnější? Z jakého pohledu? Cashflow ano, jen to vyžaduje přítomnost nejméně 3 pohůnků na místě a jejich soustavnou práci. V případě jedoucího auta stačí dva. Teoreticky pak mohou zjišťovat, dokumentovat a na místě řešit i jiné a podstatně nebezpečnější přestupky, než technické překročení rychlosti. Ale to už je v tuzemských podmínkách pouze utopie.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2013 10:26

Ještě jsem si uvědomil, že vlastně na sklidnění provozu jsou nejúčinější policejní auta, která jedou po dálnici limit, případně 5-10km/h tacho nad limit. Nikdo si nedovolí je předjet. Takže bych červíčkovi doporučil nasadit místo drahých pasáků fábie a nechat je cirkulovat po dálnici v rozestupu cca 10-15km. Ve fábii by ani nemuseli sedět ani policajti, stačili by nějací brigádníci na dohodu.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  26. 06. 2013 12:07

Na zklidneni mame daleko ucinnejsi zbran - a to jsou rozbite silnice v kategoriich tankodrom (D1) az past na mamuty (stredocesky kraj). A vsech skoro 40 000 policajtu tak muze v klidu odpocivat v kanclech

Odpovědět  |   | 
ACE  |  25. 06. 2013 10:41

Jenomže v konečném důsledku by vyšlo daleko dráž platit 10 poldů a 5 fabií než 2 poldy a jedno i když jednorázově dražší auto.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 06. 2013 12:17

Jeden passat, který lítá po dálnici tam a zpět neřeší vůbec, ale vůbec nic. O řešení dalších přestupků nám v reálu nezkouší nakukat ani červíček. Tak proč si to vymýšlet.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 06. 2013 15:46

Z prostého důvodu: Je to ekonomicky výhodné a dobře to vytváří a podporuje pocit policistů o absolutní moci nad světem a vesmírem. Vliv na bezpečnost provozu je samozřejmě nulový, ale o tom se už ani policie sama nepokouší nikoho přesvědčovat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 06. 2013 08:16

Ale snaží. Loni na podzim tvrdil šéf dopravky, že na snižující se počet mrtvých na silnicích má zásluhu nasazení hlídkových prasáků. A novináři mu to sežrali i s korytem.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2013 13:23

Vzhledem k podobné mentální úrovni českých novinářů a českých policistů není divu. Docela by mě ale zajímalo, jak ten blábol chtějí dokázat, když překročení rychlostního limitu na dálnicích se statisticky jako příčina DN vůbec nesleduje a je spatlané dohromady s nepřizpůsobením rychlosti jízdy 40km/h na náledí, 80km/h na ojetých gumách za deště, 70km/h namachrovaným puberťákem v zatáčce, která snese daleko méně apod.

Odpovědět  |   | 
Luma  |  25. 06. 2013 07:27

Jenom nechápu jakou to má souvislost s bezpečnosti. To se snad dělá kvůlí tahaní peněz. Překročení povolené rychlosti vůbec nefiguruje ve statistikách dopravních nehod. Měli by se raději soustředit na ty příčiny, které ve statistikách figuruji, aby bylo na cestách bezpečněji.

Odpovědět  |   | 
petr  |  25. 06. 2013 08:50

Statistika dopravních nehod z důvodu překročení rychlosti samozřejmě existuje, namátkou starší statistika z roku 2003 (leden-srpen):

"Nejtragičtější příčinou nehod je nepřizpůsobení rychlosti dopravě technickému stavu vozovky (130 usmrcených osob), vjetí do protisměru (104), nepozornost (91), nezvládnutí vozidla (63), nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky (60), překročení předepsané rychlosti (28), nedaní přednosti (27), předjíždění (25) atd.
Alkohol zavinil 6 327 nehod, při nichž zemřelo 94 osob"
http://www.autorevue.cz/jezdime-jako-prasata-stat... ...

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 06. 2013 15:49

Nepřizpůsobení rychlosti a překročení zákonného rychlostního limitu jsou dva spolu nijak nesouvisející pojmy. Nadlimitní rychlost jako příčinu nehod nikdo nesleduje a v žádné statistice není uvedena.

A mimochodem, alkohol ještě nikdy žádnou nehodu nezavinil. Nemá pravou nohu a nemůže tedy šlapat na plynový pedál.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  26. 06. 2013 13:25

Jasněžejo. Alkohol nám zavinil tisíce nehod, je krajně nezodpovědný a kdoví, jestli přitom sám nebyl pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Ovšem nehody zaviněné alkoholem se nám díky passatům snižují. Některé už jsou dokonce nižší než půl metru.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 67 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A