Francouzská daň z luxusu může významně ovlivnit trh se supersporty

Francouzský prezident Emmanuel Macron navrhuje daň, která by se měla dotýkat luxusního dováženého zboží. Není však určena její výše, ani datum platnosti.

Po nástupu současného prezidenta Francie, Emmanuela Macrona, byla zrušena daň z majetku. Tu má ale v budoucnu nahradit daň z dovozního zboží, které nepodporuje rozvoj tuzemské ekonomiky.

Zatím však není vůbec jasné, jak vysoká daň bude, pravděpodobné ale je, že nebude nijak zanedbatelná. V Austrálii například tato daň ukládá budoucímu majiteli zaplatit 33 % z ceny vozu, který má vyšší cenu než 65 tisíc dolarů.

Lucemburská policie nešetří. Pořídila si Teslu Model S

Lucemburská policie nešetří. Pořídila si Teslu Model S

Podle slov politiků by však daň neměla nijak ovlivnit dovoz tohoto zboží. Jejím hlavním cílem je podpořit tuzemskou ekonomiku. Vztahovat by se měla jak na superauta, tak třeba na jachty a drahé kovy.

Příklady taktových vozů si prohlédněte ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků