Francouzi uvádí kamerový systém, díky němuž uvidíte skrze přívěs za autem

Francouzská společnost Valeo představuje kamerový systém, který řidičům ulehčí manévrování a celkově jízdu s přívěsem blokujícím výhled dozadu.

Valeo svou novinku představilo na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas a nazývá ji XtraVue Trailer. Jedná se o systém kamer umístěných na zádi auta i na přívěsu. Snímané obrazy situace za vozidlem jsou poté sjednoceny do jediného obrazu a na displeji v interiéru vytváří dojem pohledu skrze samotný přívěs.

Společnost chce vychytávkou samozřejmě usnadnit manévrování s přívěsem či karavanem a zajistit vyšší úroveň bezpečnosti, jelikož řidič vidí kompletní situaci za sebou. Systém si přitom poradí s jakkoliv velkým či malým přívěsem a obraz situace za ním automaticky vsadí do jeho obrysů na displeji. Jak XtraVue Trailer funguje, se můžete podívat níže na videu.

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

V dnešní době je možná jedinou nevýhodou, že Valeo zatím spoléhá na dodatečný displej, který musí řidič připnout někam na vhodné místo do interiéru. Nedivili bychom se ovšem, kdyby varianta systému propojeného do továrního infotainmentu zabudovaného v autě již byla ve vývoji. Například v kombinaci s asistentem parkování s přívěsem.

Francouzská firma teprve plánuje uvedení novinky do prodeje a zatím tedy neuvádí informace o dostupnosti či ceně.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků