Francouzi proti Korejcům neuspěli. Zatím

Francouzi proti Korejcům neuspěli. Zatím

Evropská unie odmítla žádost Francie, aby byl více monitorován dovoz jihokorejských aut a popřípadě proti němu byla přijata rázná opatření. „Evropská unie oficiálně uvědomila Francii, že neuplatní v současnosti žádná opatření proti importu korejských aut do zemí Evropské unie,“ uvedl ve svém prohlášení John Clancy, mluvčí EU.

„I přesto, že se dovoz vozů z Jižní Koreje do zemí Evropské unie podstatně zvýšil v průběhu uplynulých měsíců, tak není nikde žádná známka toho, že by se  koncentroval na území Francie,“ dodal ve zdůvodnění rozhodnutí.

Toto odmítnutí je velmi bolestné pro francouzské a italské výrobce aut. Hlavně ti si totiž stěžovali na podmínky ustanovené dohodou o volném obchodu, kterou EU podepsala loni s Jižní Koreou.

Dovoz korejských aut od té doby stoupl podle ACEA o více než polovinu, zatímco evropský export aut do Jižní Koreje klesl o čtyři procenta.

Největším kritikem dohody je vedle Francie generální ředitel italské automobilky Fiat Sergio Marchionne. „Toto není doba, kdy by se měl vítat volný obchod,“ řekl nedávno a vyzval Evropskou komisi, aby se nepouštěla do žádného dalšího uzavírání podobných dohod o volném obchodu.
 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 45 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků