Francouzi proti Korejcům neuspěli. Zatím

Francouzi proti Korejcům neuspěli. Zatím

Evropská unie odmítla žádost Francie, aby byl více monitorován dovoz jihokorejských aut a popřípadě proti němu byla přijata rázná opatření. „Evropská unie oficiálně uvědomila Francii, že neuplatní v současnosti žádná opatření proti importu korejských aut do zemí Evropské unie,“ uvedl ve svém prohlášení John Clancy, mluvčí EU.

„I přesto, že se dovoz vozů z Jižní Koreje do zemí Evropské unie podstatně zvýšil v průběhu uplynulých měsíců, tak není nikde žádná známka toho, že by se  koncentroval na území Francie,“ dodal ve zdůvodnění rozhodnutí.

Toto odmítnutí je velmi bolestné pro francouzské a italské výrobce aut. Hlavně ti si totiž stěžovali na podmínky ustanovené dohodou o volném obchodu, kterou EU podepsala loni s Jižní Koreou.

Dovoz korejských aut od té doby stoupl podle ACEA o více než polovinu, zatímco evropský export aut do Jižní Koreje klesl o čtyři procenta.

Největším kritikem dohody je vedle Francie generální ředitel italské automobilky Fiat Sergio Marchionne. „Toto není doba, kdy by se měl vítat volný obchod,“ řekl nedávno a vyzval Evropskou komisi, aby se nepouštěla do žádného dalšího uzavírání podobných dohod o volném obchodu.
 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků