Francouzi potvrdili své dominantní postavení na asfaltu

Své dominantní postavení na asfaltových soutěžích mistrovství světa na 11. podniku světového šampionátu – Rallye San Remo jasně potvrdily oba francouzské tovární týmy Peugeot a Citroen.
Francouzi potvrdili své dominantní postavení na asfaltu

V Itálii však Francie neslavila pouze úspěch mezi výrobci, ale i triumf tří francouzských pilotů, krále asfaltových rallye Panizziho, prudce stoupající hvězdy, nadějného Loeba a bývalého mistra světa z roku 1994, Auriola. Peugeot navíc bral plný počet bodů započítávaných do mistrovství světa značek.

Již od úvodní rychlostní zkoušky se rozpoutal očekávaný souboj mezi sestrami z koncernu PSA, Peugeotem a Citroenem, respektive jejich asfaltovanými specialisty, kterým velmi zdárně sekundoval loňský mistr světa Gronholm z Finska. Až o další místa bojoval zbytek „světa“ včetně bývalých vítězů Rallye San Remo a současných leaderů v šampionátu jezdců, mistra světa Colina McRae na Focusu WRC a čtyřnásobného mistra světa Tommi Makinena v kokpitu debutujícího Mitsubishi Lancer WRC, prvního vozu specifikace World Rally Car této japonské automobilky. Richard Burns havaroval hned v první erzetě. Kontakt se špičkou si udržoval jen další z horkých kandidátů na letošní titul mistra světa – Carlos Sainz.

Do průběhu soutěže někdy až krutě zasáhly události druhé etapy. Na stejných vložkách jako v pátek, tentokráte však vedoucí opačným směrem, to v sobotu hodně klouzalo. Postupně havarovali dva hlavní kandidáti na vítězství, Puras a Bugalski, oba piloti Citroenu. Hodně ztratili i další přední jezdci, včetně stabilně jedoucího Gronholma, kterého tato havárie stála body, započítávané do klasifikace šampionátu jezdců.

S výjimkou do té doby suverénně jedoucích citroenů Purase a Bugalského, sobotní situace nijak neovlivnila pozice Panizziho, ani mladého Loeba, ani Auriola. Ten snad chytil druhý dech a v okolí San Rema předváděl výkon hodný osobnosti jakou bezesporu „Didi“ v seriálu mistrovství světa je.

Senzačním výkonem v průběhu celého víkendu o svých kvalitách jednoznačně přesvědčil Sebastian Loeb, pilotující vůz Citroen Xsara WRC poprvé ve své kariéře. V sobotu vyhrál první dvě erzety, v neděli vyhrál další dvě vložky a až do konce rallye nemilosrdně dotíral na vedoucího Panizziho.

I přes divoké počasí způsobené prudkými dešti, spadaným podzimním listím a vyjetou šotolinou z krajnic mnoha rychlostních zkoušek se v neděli v celkovém pořadí mnoho změn nekonalo. Panizzi a Peugeot vyhráli Rallye San Remo podruhé v řadě. Loeb zůstal na fantastickém druhém místě, třetí místo absolutně si udržel Auriol s „dvěstěšestkou“. Čtvrté místo v celkové klasifikaci si svým vynikajícím výkonem v sobotních a nedělních měřených testech zajistil matador Sainz na Focusu WRC. Pátý skončil nejlepší „soukromník“ Travaglia na Peugeotu, bod za šesté místo si připsal profesor rallye Delecour na Fordu.

A jak byli s dosaženými výsledky spokojeni ti nejlepší z nejlepších:

Panizzi, Peugeot: „Pro mě i celý tým je vítězství výborným výsledkem. Hlavně v neděli to na silnicích hodně klouzalo. Chybovat mohl každý, a tak jsem se maximálně soustředil, abych zbytečně nechyboval. Věděl jsem, že Sebastian na mě tlačí, ale měl jsem dostatečný náskok. Velké poděkování patří pneumatikám Michelin. Společné testování nám přineslo ty nejlepší výsledky.“

Loeb, Citroen: „V pátek jsem začal opatrněji. Musel jsem si zvyknout na nové auto, což mi trvalo minimálně první tři erzety. Pak přišly nejrychlejší časy na dvou úvodních erzetách druhé etapy, v neděli jsem vyhrál další. Jeden test před cílem jsem ztrátu na Gilla již nemohl dohnat. Byl příliš daleko. Celkově to byla skvělá soutěž.“

Auriol, Peugeot: „Poslední dvě rychlostní zkoušky byly v mé dosavadní kariéře jednoznačně nejhorší a nejobtížnější. Kromě spadaného listí a vymleté šotoliny byly na cestě i kaštany. Jsem rád, že jsem pro svůj tým získal potřebné body do šampionátu značek.“

Sainz, Ford: „Vždy můžete zaútočit tak, jak se jen cítíte. Můžete maximálně riskovat, ale nesmíte udělat chybu. Já jsem o víkendu hodně riskoval, ale vše mi vycházelo. Před startem jsem vůbec nedoufal, že se mi podaří bodovat, takže jak body mezi jezdci, tak body pro tým jsou pro mě i tým velkým bonusem. Výsledek je také velkým povzbuzením před Korsickou rallye.“

Ani Makinen, ani Colin McRae na tratích v okolí ligurského pobřeží tento rok nebodovali. O jedinou vážnou změnu v klasifikaci mistrovství světa jezdců se postaral dvojnásobný mistr světa Carlos Sainz, který si svým čtvrtým místem absolutně zajistil postup na třetí místo před Burnse. První čtyři mají k titulu hodně blízko. O koruně pro nejlepšího rallye jezdce planety se však podle všech předpovědí bude rozhodovat až na australské a waleské šotolině.

Vedení v celkové klasifikaci výrobců si tři soutěže před koncem letošního mistrovství světa upevnil Ford Motorsport. Pouze jeden bod získal tovární tým Mitsubishi díky své dvojce Loixovi. Po svému fenomenálními výkonu v Itálii se na třetí místo před Subaru World Rally Team probojoval Peugeot Sport. Ten i nadále chystá tvrdý útok na titul mezi registrovanými výrobci. Příští soutěží seriálu je totiž asfaltová Korsická rallye, která startuje za necelé dva týdny v korsické metropoli Ajaccio.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 



Konečné pořadí Rallye San Remo 2001:
(po 16 RZ - 368.12 km)

1. G. Panizzi/H. Panizzi
2. S. Loeb/D. Elena
3. D. Auriol/D. Giraudet
4. C. Sainz/L. Moya
5. R. Travaglia/F. Zanella
6. F. Delecour/D. Grataloup
7. M. Grönholm/T. RautiainenSF
8. C. McRae/N .Grist
9. P. Solberg/P. Mills
10 S. Jean-Joseph/J. Boyere F

MS FIA jezdců (po 11 ze 14 podniků):

1. C. McRae, 40bodů
1. T. Makinen, 40bodů
3. C. Sainz, 33b
4. R. Burns, 31b
5. H. Rovanpera, 27b
6. M. Gronholm, 16b

MS FIA značek (po 11 ze 14 podniků):

1. Ford, 83bodů
2. Mitsubishi, 67b
3. Peugeot, 60b
4. Subaru, 48b
5. Škoda,15b
6. Hyundai, 10b

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků