Francie přehodnotí svůj bodový systém, je nadále neúnosný

96 komentářů

řidič
14. ledna • 18:01

Celý problém je podle mě někde zcela jinde. Na úplné bláboly reagovat nebudu, ale nejdříve bych rád vyjádřil nesouhlas s příspěvky typu: "kdo dodržuje zákon, nemusí se bát...". Kde jste prosím vás nabyli dojmu, že každý demokraticky zvolený zákon je "správny" a že je tabu o správnosti zákonů diskutovat a nesouhlasit s nimi? V silničním zákoně jsou 2 kategorie příkazů či zákazů. Jedna kategorie slouží k tomu, aby byl určitý řád na silnici (např. zákaz jízdy na červenou, přednost v jízdě, zákaz parkování uprostřed vozovky, atp.), který zajistí plynulost silničního provozu. Dle mého názoru je legitimní tato pravidla vynucovat represemi. (Otázka je, zda-li má smysl, aby měl řidič, kterému svítí červené světlo dávat přednost směru, ve kterém právě žádné auto nejede. To bych však zatím zanechal...)Druhá kategorie trestá za to, že řidič zvyšuje pravděpodobnost újmy. Jinými slovy takto: je prokázáno, že vyšší rychlost zvyšuje pravděpodobnost nehody, proto je (na základě čeho?) určena hranice, která určitou rychlost zakáže. Do této kategorie mimo jiné patří také zákaz řízení pod vlivem alkoholu. Řidič tedy není trestán za újmu, kterou způsobí někomu jinénu, ale za to, že zvyšuje pravděpodobnost této újmy. Toto omezení svobody je však dle mého názoru naprosto nelegitimní a domnívám se, že pokud je řidič schopný jezdit podnapilý a vysokou rychlostí tak, že nezpůsobí nikomu újmu, není důvud, proč toto jeho jednání stavět mimo zákon! Nechal bych tedy rozhdodnutí o maximální rychlosti na každém jedinci, vlastnícím řidičský průkaz. Automibil je skutečně i zbraň a proto bych zacházení s touto zbraní nechal na osobní odpovědnosti každého řidiče. Neomezená rychlost rozhodně neznamená povinnost jezdit co nejvyšší rychlostí. Otázka tedy zní: Čím je vinen člověk, který celý život jezdí s jedním pivem v krvi a rychle, ale nezpůsobil po celou dobu žádnou újmu na zdraví či majetku???

Ondra
1. listopadu • 23:22

Děkuji za další článek, pod ním v diskuzích si vždycky velmi dobře počtu v přízpěvcích. Já sám jsem velmi radikálně proti bodovému systému v současné podobě! Tam kde to pokládám za nesmyslné ho rád vědomně porušuji. Dodržovat ho ve všech jeho absurditách je pro mě stejně tak nepřijatelné, jako třeba jíst chrobáky, či kobylky, přesto že jsou prý chutní a výživní.
Raději pojedu v obci tachometrových 70 a budu plně soustředěný a předvídající, než 50, roztěkaný, nesoustředěný a nepozorný. 50 uspává! Mimo obec jezdím po přehledných úsecích aspoň 100, nebo víc. Přesto bez nehod i bodů. Nejezdím bezhlavě, ale hodně předvídám, pečlivě vnímám silnici, podle toho se přizpůsobuji.
Dokud se český bodový systém nezmění a nezačne postihovat přestupky proti plynulosti silničního provozu (bezdůvodně pomalou jízdu) tak rychlosti dodržovat nehodlám. PS: uvažuji, že bych mohl učit jízdy v autoškole.
Nejvíce mi ale v provozu vadí, prohlubující se nepozornost řidičů. Při započetí předjíždění se řidiči nepřesvědčí, zdali nejsou předjížděni sami. Mnozí řidiči také neradi používají blinkry, čímž je pro okolí jejich chování nepředvidatelné (zejména na kruhovém objezdu, kdy řidič vjíždějící neví zda vozidlo vyjíždí z kruhového objezdu a on muže najet, nebo čekat a dávat přednost v jízdě vozidlu pokračujícímu po objezdu - tím brzdí provoz na kružáku).
Pak je tu ještě jedna velmi závážná věc a to, že řidiči přestávají být ostražití a nedávají přednost v jízdě, tam kde jsou ji povini dát. Tohle je podle mě velice závažný přestupek a měl by být více postihován, jinak se na těch silnicích pozabijíme! Nějaká rychlost do 20km/h nad limit je proti tomuto přestupku úplná sranda!! Je to horší, než předjíždění přes plnou čáru v přehledných úsecích.
Přehodnocení francouzského bodového systému chápu jako akt vítězství rozumu nad byrokratickou tupostí, buzerací a arogancí proti řadovým občanům.
Proč mi k žádnému mému přízpěvku p. Ondrašík nic nenapíše?

Radek Ondrášík
2. listopadu • 7:15

Nevím co vám k tomu napsat. Vyjadřujete větami oznamovacími svůj názor, který respektuji s něčím souhlasím, s něčím ne. ;-)

Ondra
1. listopadu • 22:23

Děkuji za další článek, v diskuzi jsem si opět dobře početl. Já jsem s bodovým systémem v současné podobě tvrdě a nesmiřitelně nesouhlasil už od počátku! S

KAŠPAR
28. října • 8:15

Vážení přátelé, můj názor je takovej. Měšťáci ať hlídají přechody u škol a měření radarem ať nechaj státní p. Většinou v obcích stejně měřej na místech kde není skoro obytná zástavba a kde je široká silnice případ (Rudník u Trutnova). Trest smrti je taky zrušený i když druhej zabije úmyslně člověka. Takže právo, spravedlnost a zákony jen podle toho kolik máte love. Znám případ kdy hošici přepadávali lidi i benzínku. Pumpaře zmlátili, že to ani skoro nerozchodil a nakonec po ročním řízení u soudu dostali podmínku. Samozřejmě,že v tom hrál úplatek a to vím přesně. Kdo má dneska měsíční příjem kolem 50tis až --- nemá se čeho obávat. Každej policajt si rád přivydělá třeba i 5000 za dva body. Takže příště mě u voleb nehledejte.

Michal
27. října • 0:38

Tak a pak ze "zapadni model" funguje :-Da situace se nemeni a nemeni.... :-Dmisto aby delali vic pro prevenci, tak se porad neco prikazuje / zakazuje, ale to nikam nevede, jsme lidi a pravidla jsou od toho aby se porusovala ;-)

m.
27. října • 13:45

Pane Ondrášík, váš příspěvěk mnohé vysvětluje. Etablujete se jako bojovník proti všem špatnostem světa a shodou okolností máte momentálně možnost nasírat stovky čtenářů tohoto serveru svými tendenčními články. Vy za to nemůžete, budiž vám odpuštěno - ale vámi použitá logika, dle které platí, že nedodržuje-li společnost zákony ve větší míře, je logické tyto zrušit..nesouhlas. A brát si Francii za vzor... víte, každá společnost prochází nějakým vývojem a má svoji historii. U nás muslimská mládež například po nocích nezapaluje ve velkých městech auta...tím chci říct, můžem sledovat vývoj v jiných zemích, ale používat z kontextu vytržený údaj o Francii jako argument proti českému bodovému systému může jen primitiv. Hezký den.

Radek Ondrášík
27. října • 14:12

Nejsem žádný bojovník za vše špatné ve světě. Uvedl jsem to jen jako příklad, že pokud člověk s něčím nesouhlasí, chce nějaké změny apod. neznamená to automaticky, že to dělá proto, aby to mohl dělat.Opakuji nemám s bodovým systémem problém, ale jeho nynější podoba je špatná. Nechci aby se zrušil jako celek, chci, aby se některé věci upravily. Odpůrců bodového zákona, kteří chtějí úplně zrušení je minimum a např. naše "bojovná" redakce mezi ně nepatří.Navíc částečně ve vašem příspěvku potvrzujete co říkáme - vše má svůj vývoj. Většina zákonu se postupně mění, mění se tak, jak se mění společnost, jak se mění potřeba, situace atd. Jen výjimečně se příjme zákon a již nikdy se nezmění. Často se ukáže již za pár dnů fungování, že je to cesta vedle, tak se zruší, jindy jen upraví.Takže upravme silniční zákon, ať se zruší aboslutní nesmysly, které tam prostě jsou a doslova nutí řidiče porušovat zákon.Příklad - postavte se před zastávku autobusů. Každý řidič MHD, který se tam zastaví, porušil zákon. To že to policie toleruje je sice z lidského pohledu dobře, ale co je to za zákon, který nutí policisty nevymáhat jeho dodržování. A podobným aboslutních nesmyslů je v zákonu více. Vám to třeba nevadí, mi to vadí.Druhá stránka jsou pak tresty - mi je to vcelku jedno. Jsem člověk, dělám chyby, každý je dělá. Každý občas jedním kolem přejede plnou, každý občas jede o trošku rychleji, než je povoleno, každý občas udělá nějakou drobnost. Tyto drobnosti trestejme, ale úměrně. A krutě trestejme ty, kteří vyloženě ohrožují ostatní - alkohol, nepřiměřená rychlost danému místu, nebezpečné předjíždění, jízda na červenou apod.
Příklad s Francií je myslím velmi dobrý - jako příklad. Prostě se ukazuje, že přílišná tvrdost, bezmyšlenkovité trestání čehokoli atd. má za následek jenom to, že se šikanuje běžná a slušná veřejnost. Abych řekl pravdu znám ze svého okoli dost lidí, kteří již body mají. Všechny z nich pokládám za slušné řidiče. Naopak nevím o žádném "pirátovi" ze svého okoli, který by měl jediný bod.

garp
27. října • 20:05

Že vyhlašku schvalovali aniž u toho brali v úvahu zažité zvyklosti dokládá i můj zážitek ze včerejška. Jižní spojka - klasika - krásná zácpa. Jsem na levé straně prostředního proudu a slyším houkačku, podívám se do zrcátka zda to není sanitka a když vidím policii tak se dle nové vyhlášky přimáčknu co nejvíce k autům v levému pruhu. Byl jsem sice jedinej ale přece nemůžu vědět zda to nefilmují a nebudou pak vybírat. Rozhodně jsem jejich rychlému průjezdu neprospěl. Ovšem oni měli podle této vyhlášky jet mezi pravým a prostředním pruhem (viz.novápravidla). Kam by dojeli?

sade
26. října • 21:30

myslim, ze represe nikdy nic nevyresila. problemy resi prevence a kdyby byla dobra prevence nemusime mit zadne body.

CyberVic
26. října • 22:21

2 sade...
...mylis se, mozna samotna represe nevyresi vse, nicmene je to mensi zlo nez pouha prevence bez represe... ...lidi takhle nefungujou, pravidla musej bejt, a je treba jejich dodrzovani vynucovat, dokud budou lidi sefovat na zemi... ...a prevence je super vec, ale funguje jen na cast obecenstva...

Pavel
26. října • 12:08

Asi maj stejne vymekly politky jako u nas. Bodovy system nemuze vadit nekomu, kdo jezdi podle predpisu. Samo, kdyz jezdim jako prase a porusuju predpisy pravidelne, tak mibude pripadat tvrdej.Jestli jsou nektere predpisy nesmyslne, ma byt diskuze o jejich zmene, nikoliv o tom, ze si kazdy ridic bude rozhodovat, co podle nej smysl ma a co ne.Cim vic odebranejch ridicaku, tim lepe! Min hovad na silnicich znamena vetsi bezpeci. Tyhle propagandisticky nesmysly na tom nic nezmeni.

jayD
26. října • 21:59

""Asi maj stejne vymekly politky jako u nas. Bodovy system nemuze vadit nekomu, kdo jezdi podle predpisu. Samo, kdyz jezdim jako prase a porusuju predpisy pravidelne, tak mibude pripadat tvrdej."""takze pokud poslanci svhvali, ze v obci se bude jezdit 120km/hod tak proste budes jezdit 110 s tim jak jezdis bezpecne a nebudes nic resit???proste oni rekli ja udelam???Jestli jsou nektere predpisy nesmyslne, ma byt diskuze o jejich zmene, nikoliv o tom, ze si kazdy ridic bude rozhodovat, co podle nej smysl ma a co ne."""no jenze ti ridici musi kazdy den nekam jezdit a musi resit aktualni situaci na silnici ..tzn, ze kdyz na silnici bude nekde bordel z pole nejlepe v zatacce tak tam vetsinou nepojedu 90,ale pomaleji. To same s ridici autobusu..pokud vim, tak ted maji zakazano stat na zastavkach...takze radsi maji diskutovat o zakonu a stavet pred, za, vedle zastavky nez,aby na ni vjeli?? to same s cyklistama?opravku pokud objizdim cyklistu mam davat znameni o smeru jizdy i v krizovatce? podobne je to ted treba se stavbou mytnych bran..vsude omezeni na 80,ale nikde se nestavi..muzu rict, ze kdyz jsem jel z moravy na zapad cech tak tak v pulce D1 me prestalo bavit brzdit na 80 3-[, podotykam, bylo to v nedeli ,provoz celkem zadny a hlavne tam nikdo nic nedelal..to tam nemuzou nechat treba 100,110?

killa
26. října • 12:24

Souhlasim. Ja bych to klidne zprisnil treba zavedenim dozivotniho odebrani RP. Kdo dodrzuje prdepisy tomu je bodovy system suma fuk.

juraj
26. října • 18:36

Za 25 let řízení jsem dostal třikrát pokutu. Za parkování, nesprávné odbočení a nyní za rychlost. Předjížděl jsem ještě na záčátku obce náklaďák a měl jsem na tachometru (dle policie 68 km . nevím nekoukal jsem) - pak jsem brzdil a jel 50. Dobře dostal jsem pokutu a 2 dva body. Beru. Ale......... vemte že od 50 do 70 - stejná pokuta. Takže všichni jednou těsně pod 70 a mají to stejně jako 54 km. To je ale velký rozdíl. Teď ty body - člověk není inforomoán - máte konto - normální by bylo o každé změně na kontu informovat uživatele ne? Když není pohyb nic ale každá změna by měla by být hlášena - ano jsem hříšník ale ne člověk k zastřelení. Pirát nejsem - udělal jsem chybu ale dne s a denně vidím na silnicích daleko horší chyby (světla, mobilování, přejíždění v enbezpečných situacíh, jízda na červenou). Myslím, že kdyby policie byla víc na silnicích tak máme za chvilku body všichni a 1/3 národa je za chvilku bez řidičáku. Mělo by se víc odstupňovat překročení a na ty zašší dátvat body a nižší řešit jen pokutou a nejnižší i možnou domluvou. Zdravím všechny

Ivanhoe
26. října • 19:04

Já jezdím už třicet let bez nehody, za ty roky jsem dostal 3 pokuty, poprvé za špatné parkování 500,- Kč, podruhé za rychlou jízdu 200.- Kč - při výjezdu z obce do kopce rychlostí asi 60 km a nyní na 40 jsem jel 57 km/hod, tam kde je omezení na naprosto přehledné křižovatce, kde se asi před 20 lety stala dopravní nehoda, a tak aby tam řidiči nejezdili 90tkou, tak tak tam kdosi odpovědný dal omezení. Sám policajt říkal, že ví, že tam ta značka je na h...o, ale je tam, a musí se dodržovat. Tak mne to stálo 1000,- Kč a 2 body. A od té doby už nejezdím plynule jako dřív, ale neustále koukám na tachometr a jen čekám, kdy při sledování tachometru nebudu sledovat provoz kolem sebe a způsobím nějakou dopravní nehodu.

juraj
26. října • 20:17

máš pravdu. Teď taky pořád koukám na tachometr. Doufám, že se to vžije. Plynulý provoz - to je již jen sen. A to je to o čem jsem mluvil za malou chybu stejný trest jako za střední či i velkou. 54 Km a 69 - to je rozdíl (dle mého dost velký) - stejný trest. Do je demotivující. A policajti pořád stojí tam kde to mají jednoduché (začátky obcí a konce) - proč nestojí na hlavních tazích u zatáček apod... Ptože se nechtějí hádat s agresivními a tak radši chytají nás bouly na blbinách a mají splněno. Kdyby dělali svojí práci pořádně a ni nemusel být bobový systém. Někdo to tu psla výše "když budou na silnicích a dělat svoji práci tak vyhcytají agresivní řidiče a bude se jezdit lépe). Howgh

Matt
26. října • 13:46

Ridim deset let, neni to moc, ale ani malo a zatim bez jedineho skrabance. Kdyz budu uprene zirat na tachometr a nesledovat provoz, bude to tak i za dalsich deset let? Neni lepsi sledovat provoz a jet ve meste 60 tam kde je to mozne a treba kolem skoly 40? Nebo uprene zirat na tahometr a striktne dodrzovat 50.

Matt
26. října • 13:53

A o tom jakmpolicie ´zneuziva´ tohoto zakona a meri zrovna na takovych dlouhych a prehlednych usecich asi ani nemusi byt rec ze? kdo jezdi tak to moc dobre zna. Nebo snad nekdy nekdo videl merit policii nekde u skol a podobnych nebezpecnych usecich? Asi ne co? Proc? No protoze by nesplnili kvotu

jogurt
26. října • 13:29

Dodržuji dopravní předpisy a přesto mi není bodový systém šuma fuk. On totiž neúčelně (neboť nic nepřináší) požírá značné množství veřejných prostředků. A to mi, jako daňovému poplatníku, velmi, velmi a velmi vadí.A protože jako občan snad demokratického státu mám právo mít a projevit svůj názor, tento můj názor prezentuji jako svůj nesouhlas s bezbřehým a zbytečným vyhazováním veřejných financí za bodový systém.

CyberVic
26. října • 22:17

2 jogurt......co se nakladoveho aspektu bodovyho systemu tyce, rekl bych, ze pokud bych law enforcement na silnicich dostal jako soukromou zakazku, budu v plusu asi tak za pul roku, a to v hodne velkym plusu... ...takze bych rekl, ze tohle nakonec skonci na pritokovy strane naseho vysychajiciho jezirka... tudiz danovej poplatnik si nema na co stezovat... ...protoze je to al ev rukou statnich, je teoreticka moznost, ze ty jelita uvarej prodelek i z tohoto...

jogurt
27. října • 10:27

Já bych to naopak jako komerční zázrak chorého státu nepovažoval. Jistě, pokud to dostane do péče company, pak k tomu doinvestuje něco málo do kontrolního systému, aby měla data, t.j. co nejvíce záznamů o chování driverů na silnicích. Pak na ně použije onu backoffice část projektu, která data zhodnotí do finančního výnosu (aniž by přitom nutně musela udělovat nějaké body) a celé tu bude super business. Fajn.Jenže stát se takhle nechová. Vytváří backoffice, ale nesbírá do něj data. A pak je to celé ptákovina. Backoffice bez dat je prostě absolutní nesmysl.

killa
26. října • 13:41

Prazdna slova, iracionalni argumenty...

jogurt
26. října • 13:48

Méně prázdná než zbytečný bodový systém nulového přínosu. V tom je ta otázka. Co pozitivního přináší současný bodový systém? Jak se ukazuje, nepřináší pozitivního vůbec nic. Pak je tedy zcela zbytečný.

mrazik
26. října • 12:21

Kdyz mi nameri 52, tak podle nulve toleranci ve Francii dostanu bod. Jsem timto nebezpecny jedinec, ktery nepatri na silnici ? Takze radeji budeme jezdit 40 a po dalnici nejvyse 110.
Ono se totiz ukazuje, ze jakekoli represe a vymysli padaji na hlavy normalnich ridicu.

beat
26. října • 13:55

Když jedeš 52 tak nejsi nebezpečný řidič, ale jsi řidič který nechce/neumí dodržovat pravidla. To že pravidla znáš a dodržovat budeš jsi "slíbil" v autoškole.
Pokud se budeš ucházet o zaměstnání ve firmě, kde platí mlčenlivost, taky tu mlčenlivost budeš dodržovat. A pokud některé(podle tebe) nepodstatné detaily z firmy vytáhneš ven, taky tě podle toho firma potrestá(pokud to firma zjistí).

killa
26. října • 12:28

To ale neni chyba bodoveho systemu. Kazdopadne rychlos 52 v miste kde je 50 nelze tolerovat, jde jen o primerenou miru postihu.

Ondra
1. listopadu • 21:56

Navrhuji ať si všichni koupí antiradary a namontují zakrývače spz na elektromagnet které se aktivují tlačítkem na volantu a jezdí si podle potřeby. Stacionární radary tak budou nefunkční a policii také zkomplikujou práci! Antiradar už se chystám koupit.

Pepuska
26. října • 13:29

Na provokatery a nedospele jedince nema vyznam reagovat, ale presto si dovolim otazku: Kolik jste v aute najel(a) kilometru jako ridic? Z Vami napsanych textu usuzuji, ze nevlastnite RP, jinak si nedovedu vysvetlit Vase myslenkove (technokraticke) pochody. S Vasi logikou totiz patrne vubec nemate byt na svete - dite prece pri narozeni vazi 3.5kg. Co je mimo, je spatne a je nutne trestat, nejlepe okamzitou likvidaci. Prece kdyz se neumi ani slusne narodit, co z neho muze nasledne vyrust, ze? :))))))))
Kazdy normalni clovek je schopen jet v obci v rozmezi 45-55(60). Vezmu-li v uvahu, ze chyba radaru policie je 4km/h (deklarovana), je dle Vas zvyseni rychlosti na 56km/h vyznamny prestupek na to, aby si nekdo Vaseho smysleni chladil zahu na takovemto ridici? Zajimalo by me, jestli si tim lecite komplex toho, ze nevlastnite RP nebo tak smyslite normalne....

Bohusz
26. října • 12:41

Přísnost kritérií neodpovídá technickému vybavení automobilů. Valná většina automobilů není vybavena prostředky, které by dokázaly měřit rychlost takto přesně.Dále, všichni víme, že nelze jezdit bez plynu. Vůle plynového pedálu však nemusí umožnit jet přesně maximální povolenou rychlostí a jet pomaleji vyvolá nervozitu řidičů za mnou. O tom, že když najedu na nerovnost, můžu jet chvíli rychleji ani nemluvě. A že by člověk měl jezdit s očima zabodnutýma na tachometru už vůbec ne.Dokud nebudou všechna auta vybavena zařízením, kterým bude moci řidič omezit max. rychlost, nelze dle mého názoru uvažovat o toleranci menší jak 5 km/hod.

azazel
26. října • 16:43

to jsou jenom kecynech si přeměřit tachometr a jezdi 48, a pokud to občas o dva 1-2 kilometry neuřídíš, tak se nic nestane
pokud nejsi schopen udržet rcyhlost ani tak, tak bys měl asi přestat řídit...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondra
12. listopadu • 19:58

Nulová tolerance ve Francii je blbost! Taková přísnost by u mě vedla jen k okamžitému pořízení pasívního antiradaru, klidně navíc i s rušičkou a zakrývací clonky na spz. Jezdil bych si tam, pokud by mě zrovna nikdo nebrzdil dál jako v ČR do 70km/h podle aktuální dopravní situace. Na té clonce by samozřejmně byla vymyšléná spz, kterou bych týdně měnil.Proč se sehnout před tak stupidním zákonem? Lepší je ho obejít, nebo jinak znemožnit jeho uplatňování vůči sobě. Jinak bych se ve svém autě necítil dobře. To přesto ještě neznamená, že jsem nezodpovědný. Jsem pro za tresty za způsobení nehody, za jízdu na červenou, nedání přednosti, ale ne za drobná a pro bezpečnost bezvýznamná překročení rychlosti tam, kde to nikoho neohrozí. To je už buzerace a to nestrpím a budu radikálně revoltovat!

afk_cz
26. října • 11:35

tak si tak vzpominam, jak hned rano po zavedeni systemu vysel clanek, ktery se zminoval o ridici, co dostal prvni body tesne po pulnoci, protoze ho chytli, jak jel v obci 52kmh. zakony by se mely brat s rozumem.

Mike
26. října • 9:43

Ja bych na ty zkorumpovane policisty poslal Gandarmerien s vudcem Funesem. To by bylo. Kde i jeptisce daji pokutu za to jak jezdi. :-D

Pavel
26. října • 9:24

Občas čtu Vaše články pane autore, které obvykle brojí proti bodovému systému. Vždycky si u toho jen říkám, že potrefená husa nejdřív zakejhá, a proto bych Vás moc rád jednou viděl na silnici jako řidiče... Já řídím každý den a bodový systém mi nijak zvlášť nepřekáží. Asi je to tím, že ctím zákony a předpisy. Doporučuji Vám, abyste zkusil totoéž a uvidíte, že Vám přestane bodový systém vadit.

Luke
26. října • 10:30

Nepřekáží zatím z jednoho prostého důvodu. Je minimum policie na silnicích, minimum automatických radarů apod. Jakmile nastoupí Velký bratr tak se bude spousta řidičů divit. I těch kteří ctí zákon, protože to ještě neznamená že jezdí bez chyb. Ten článek je hlavně o tom, že ve Francii se díky technice zvýšila vymahatelnost zákon natolik, že zbytečně přísně postihuje drobné přestupky.

Ondra
12. listopadu • 18:48

Díky bohu zatím u nás není tolik kamer a stacionárních radarů, jako ve Francii. Policajtu také naštěstí není až tak moc, takže je to zatím dobrý.
Někteří francouzi, prý proti "velkénu bratru" s kamerami, radary a fotoaparáty už bojují tím, že to všude rozbíjejí. Sice sám nesnáším vandalismus, ale v tomto případě je dovedu plně pochopit, protože bych možná jednal stejně.

smatz
27. října • 17:28

Dodrzovat zakon vubec neni to same jako jezdit bez chyb.

jogurt
26. října • 10:29

Vážený pane, nesdílím Vaše nadšení pro bodový systém, neboť jsem na základě vlastního úsudku pevně přesvědčen a na základě praktické zkušenosti za dobu od zavedení bodového systému v ČR, podpořené nejen každodenními očitými zážitky, ale též veřejnými statistikami též v praxi ujištěn, že bodový systém v ČR je zcela zbytečný, neúčinný a nic nepřinášející.Neukázalo se totiž, že by zavedení bodového systému změnilo chování té části řidičů, která nedbá na dodržování pravidel silničního provozu, zdravého rozumu a lidské slušnosti.Stejně tak se neukázalo, že zavedení bodového systému má významný vliv na snížení počtu, závažnosti a následků dopravních nehod. Tento vliv byl pouze krátkodobý a dnes z něj nic nezbylo.A dále se neukázalo, že zavedení bodového systému má jakýkoli vliv na zlepšení plynulosti silničního provozu, neboť situace je stejná, nebo spíše horší, než byla do 30.6.2006Nehodlám se zbytečně rozepisovat nad tím, že místo nesmyslného bodového systému, úředníků na magistrátech, počítačových aplikací atd. by bylo daleko vhodnější, účinnější a smysluplnější vyměnit neschopné vedení dopravní policie a peníze investované do bodového systému použít na nábor a mzdy fungujících dopravních policistů, kteří by konečně po mnoha letech znovuobnovili neexistující jev v naší dopravě, tedy smysluplný dozor nad kázní v silničním provozu.

Standa
26. října • 16:26

Včera mě předjížděl netrpělivvej týpek na plný čáře a ještě si zůstal asi dalších 200 m v protisměru. Jel jsem holt na sedmdesátce tachometrovejch 75. Jaká drzost. Taky jem byl naštvanej, že se mu nic nestane.Ale sakra už pochopte, že to hle není problém bodového systému, ale policie. Kdyby ho chytli, tak by si přístě předjíždění na plný rozmyslel.Takže zapracovat by se mělo hlavně na polici! B-]

sade
26. října • 21:28

a nebyla tam ta plna cara nahodou zbytecne, kdyz jsi ho videl jet v protismeru jeste 200m?

CyberVic
26. října • 22:11

...2 sade...hele sade, premejslej trochu, prelozeno do cestiny prispevek, na ktery si bezmozku reagoval, znamena, ze frajer jel za carou jeste 200m, a ze ho bylo videt z toho auta, ktery frajer predjizdel... takze to nutne neznamena, ze tam bylo videt na 200M , a i kdyby bylo, muze tam bejt krizovatka nebo neco, co plnou caru ospravedlnuje tak jako tak... ...to ze vidis ty neznamena, ze videj i ty druhy...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sade
26. října • 23:58

Pavel
26. října • 12:21

Efekt bodoveho systemu se oslabil proto, ze najednou polcie zacala vykladat, ze bude tolerovat prekracovani predpisu. Stacilo by striktne dodrzovat literu a odebirat ridicaky, vsak oni by se ridici bud podridili nebo by doridili.

Ondra
1. listopadu • 21:48

Nezapomeň na možnosti akcí občanské neposlušnosti proti bodovému systému!

jogurt
26. října • 12:32

Ještě teď mi tečou slzy, jak jste mě rozesmál. Milý pane, vy asi budete učitel na policejní škole.Tím, že někdo vykřikne do médií, že bude místo za 54km/h (= překročení limitu plus chyba radary) pokutovat až při překročení o 10%, tedy za 55km/h, tím zásadním způsobem ovlivní kázeň? Tohle opravdu myslíte vážně?????A nebude to spíš tím, že policie (s bodovým systémem i bez něj) na silnicích prostě není, nefunguje, nedozírá, nesleduje, nepostihuje, z čehož ta méně ukázněná část řidičské veřejnosti usuzuje, že jí nic nehrozí, když se bude chovat tak, jak jí mdlý rozum velí. Můžete zavést zákon, který praví, že za překročení rychlosti o 0,0001km/h se řidiči usekne pravé ucho a levé varle a při překročení o 0,1km/h rovnou hlava. Myslíte, že to jakkoliv změní kázeň na silnicích, pokud ruku v ruce s tím bude policie fungovat tak mizerně, jak funguje dnes a minulých více než 10 let v ČR?

Petr V
26. října • 10:12

Me bodovy system taky vubec nevadi, ale to jenom proto, ze ted je kontrol na silnici jako safranu a POKUD jsou, jsou v drtive vetsine na stejnych mistech. Takze klidne at je za prekroceni rychlosti o 20 km trest jakej chce :-D
A i kdyby me NAHODOU chytli, tak neni problem neprebirat zasilky, delat obstrukce,...
Kdy uz si Ku.va lidi uvedomite, ze neni az tak dulezity jestli je nebo neni prisny silnicni zakon, ale je dulezity, aby byly policejni kontroly pravidelne! A vo tom to je.

smatz
26. října • 9:49

Ano, jsou lide, kteri by po snizeni soucasnych rychlostnich limitu na polovinu ty nove dodrzovali. Dejte si pozor na to, abyste prechod pro chodce prechazel kolmo k vozovce a vzdy jen po prave strane. A beda, jestli vlezete na silnici, pokud je pobliz prechod!

notch
26. října • 9:38

Nekdo se kvuli paskvilu odvazi zakejhat a kritizovat a jiny jen slepe posloucha a drzi hubu....

Radek Ondrášík
26. října • 9:36

Myslíte, že člověk je proti něčemu jenom proto, že se ho to týká? Já se bodového zákona nebojím a nemám ani důvod. Za dobu co řídím a co jsem najel stovek tisíc kilometrů jsem neměl se zákonem ani starým ani novým problém a to ani s postihy.Věc se má jinak, jde o princip a stejně jako bych byl pro legalizaci marihuany, byť ji nekouřím a ani nechci kouřit, tak jako jsem pro legalizaci potratů v některých zemích, byť se mne to netýká, tak jako jsem pro rovnoprávnost žen a mužů ze všech zemí, tak jsem i pro změny bodového zákona. Opakuji ZMĚNY, ne jeho zrušení.Takže jak vidíte, mnoho z věcí, které se mi nelíbí se mne v podstatě vůbec netýkají, co mi je po nějaké rovnoprávnosti někde v Himalájích apod. Jenže flegamticky přístup ke všemu by neměl za následek žádný vývoj ve společnosti.Takže jak říkám vždy a budu si za tím stát - silniční zákon potřebuje dopilovat některé nedostatky, něco přidat, něco ubrat, něco nechat. A pro změny jsem o to více, co se ukazuje, že ani velmi přísné tresty, dvojí bodový systém apod. který nyní platí nepřinesl žádné změny k lepšímu.

bojler
26. října • 9:28

jen pockej... 3-[

neodborník
26. října • 8:48

Nebyl by přesnější nadpis "Francie možná přehodnotí svůj bodový systém ? Ale přání potrefených hus je otcem myšlenky.

Radek Ondrášík
26. října • 8:57

Ne, nadpis je zcela přesný. Bodový systém se bude ve Francii hodnotit. Jaký bude výsledek této činnosti není prozatím jasné, ovšem ať ja jekýkoli, tak jde vidět, že i tak dlouho fungující systém má své nedostatky. A pokud si vláda a odborníci sednou a po takové době vyhodnotí a přehodnotí některé jeho části je to jen ukázkou, že jsou na svém místě a práce pro ně jednou pro vždy neskončí v okamžiku, kdy něco odhlasují.Ovšem nedělám si iluze, že by přišla ve Francii nějaká radikální změna. Možná se pár věcí mírně upraví, ale i to se cení. Doprava je živý organismus a vyvíjí se. Za těch X let co tam funguje se výrazně změnila kvalita vozového parku, bezpečnost vozů je dnes i u nejmenších a nejevnějších vozů dál, než u luxusních té doby, na silnicích je více vozidel, auta řídí více řidičů atd.Takže je logické, že po určité době se zákonodárci vrací k některým zákonům a mění je dle okamžitých podmínke, aby opět vyhovoval dané době. Není to jen u dopravy, ale u všech zákonů a to i u ústavy.Možná vám stačí, že se jednou zákon udělá a stovky let se na něj už nesáhne, pak bych vám doporučit britské ostrovy, tam platí některé zákony ještě ze středověku.Jen pro představu jaké zákony i v dnešní době platí v některých zemích: Francie * Je zakázáno líbat se ve vlaku.
* Majitel prasete mu nesmí dát jméno Napoleon.Anglie * Každý muž starší 14 let se musí 2 hodiny týdně věnovat výcvicku v lukostřelbě pod dozorem místního kněze.
* Postel nesmí viset ven z okna.
* Žena nesmí jíst čokoládu ve veřejném dopravním prostředku.
* Muž smí močit na veřejnosti, pokud terčem je zadní kolo jeho auta a on se při tom dotýká auta rukou.
* Místní předpisy ve více lokalitách dovolují zastřelit Velšana (popř. Skota), pokud je k tomu použit luk a šíp a jsou splněny určité další podmínky (např. je to po půlnoci, je to v neděli poblíž katedrály, není to v neděli apod.)Takže myslím, že je na místě občas některé zákony změnit/zrušit apod...

bingo
26. října • 17:29

Chapu, ze se tady moc nehodi resit tyhle veci, ale urcite bych netvrdil, ze to v te Britanii plati. Sice to fakticky pramenem prava je, ale kdyby se na to nekdo chtel odkazovat, tak to podleha prezkumu soudu nejake vyssi instance stejne jako stare soudni precedenty, ktere z principu precedentniho prava (rychla reakce na spol. pozadavky smerem k pravu) nemuzou trvat na vecne casy. Ale jako perlicka je to dobre, to ano :-)

Deli
26. října • 9:42

To s tím prasetem je dobrý :-D

chodec
26. října • 8:31

To je nevychovatelný národ, podobně jako Češi. Brzy tam prý povolí i vraždy ze žárlivosti, protože za ně bylo posláno mnoho jinak bezúhonných občanů do basy.

Haya
26. října • 8:08

lidé jsou stádo a proto je třeba na ně pořádný bič, že?:-O Nebo že by ne všichni?;-)

Tomáš Marný
26. října • 8:07

Zrovna včera jsem četl, jak ve Francii chytli 37letého řidiče, protože telefonoval za jízdy. A při tom zjistili, že dotyčný řídí od svých 18 let, aniž by měl papíry, jeho auto nebylo nikdy přihlášeno a pojištěno a ještě měl 1,12 promile... Skončil okamžitě před soudem... Takže předpokládám, že frantíci si vezmou příklad z našich zákonodárců a takovým lidem už nebudou působit psychická traumata... Za takové drobnosti okamžitě před soud, to přece nejde...

jogurt
26. října • 8:23

A jak tohle souvisí s tím, že 75% postihů ve Francii je za banální přestupky s nebezpečností rovnou nule?

ewing
26. října • 7:18

no tak ja neviem, ale tomuto sa mi teda fakt nechce verit. bol som sice iba v parizi a tam su zapchy stale tak neviem ako to vyzera na dialniciach spajajuce vacsie mesta ale o ludoprazdnych dialniciach fakt pochybujem...

jogurt
26. října • 8:21

Paříž je sice pupek světa, ale není to celá Francie. Kdo jezdí po F i imo Paříž a mimo letní turistickou sezónu, ten potvrdí, že dálniční síť tam přetížená není a silniční síť mimo obce je skutečně liduprázdná.

mac2
26. října • 7:28

Samozřejmě, že v Paříži je plno. Vždyť z okolí jezdí do města pracovat a studovat přes 5 milionu lidí. A skoro všichni autem (veřejná doprava je velice drahá). Ale provoz na dálnicích mimo velká města je opravdu mírný. Důvodem je vysoké mýtné a kvalitní síť neplacených silnic vedoucích paralelně s dálnicemi.

ocr
26. října • 8:05

Draha doprava v Parizi je jen pro nas. Cena metra, autobusu a "vlaku" v Parizi je na jeden prestup 1,40 eura. Pravdou je, ze Pariz je nacpana auty. Stara Pariz s temi uzkymi ulickami, spousty pozemnich oprav a uprav .... no mazec. Autem bych tam nejel. Jinak je Pariz prekrasna.

Haldo
26. října • 10:02

V roku 2003 som pracoval v zone 5 a byval v zone 3. Elektricenka na tieto zony ma vysla kazdy mesiac 65euro. Najdrahsia stala takmer 150eur, kolko to bolo cisto na zonu 1 (centrum) si uz nepamatam. Ale je pravda, ze tam mali aj rozne viekendove a podobne listky co platili cely den a dali sa tak dobre usetrit eura. Tak ci onak, prave najlacnejsie to nebude ani pre nich.
Inac zalezi od zastavok, medzi niektorymi sa dalo ist uz za 50centov :).

olisoft
26. října • 9:49

No o tej drahej verejnej doprave by som si dovolil pochybovat. Mesacnik (karta Orange) na 5 zon (co je cely Pariz aj s predmestiami az po Poissy, Aulnay a spol) stoji 100E. Za to sa mozes neobmedzene vozit autobusmi, elektrickami, RERkom... :-P
V Parizi sa NEVYPLATI jazdit vlastnym autom, teda pokial nemas parkovne stale zdarma.
V Rennes je to podobne, nie je o com. Keby bola v CR a SR mestska doprava na takejto urovni... :-/

ewing
26. října • 10:13

napr v Brne si na MHD veru stazovat nemozem. chodi to casto, spolahlivo a ak je nahodou nejaky problem behom chvilky ti ide nahradna doprava - pohoda. nocaky taktiez a na 3 mesiace za 1080 ci kolko to je...sa neoplati mat vlastne auto. na slovensku je to horsie a clovek by cakal, ze v BA to bude v poho ale MHD je tam na ovela horsej urovni ako v Brne.

Enti
26. října • 8:26

Přesně tak, zajímalo by mě, kdy konečně začnou novináři, politici a přispívající do diskuzí brát v potaz plat v daných zemích a ne částky přepočítávat na koruny.

mac2
26. října • 9:13

Pořízení a provozování auta vyjde skoro stejně tam i tady (nominálně, bez ohledu na rozdílné platy). Hromadná doprava je ale 3-5x dražší než u nás. Je úplně jedno, jestli je tam auto pro ně velice levné, nebo veřejná doprava drahá. Výsledek je, že všichni jezdí autem. A navíc většina lidí nežije v Paříži ale v okolí. A cena běžného vlaku 5 Kč/km je drahá i pro Francouze.

Deli
26. října • 7:03

Takže už nám zbývá jen dvanáct let...? :-))

tlačenka
26. října • 14:55

......... kdyby jezdili jak mají žádný problém by nebyl ...... je-li v obci 50 .... jedu pade a nikdo mi nic nemůže ..... ... jen to svědčí o tom, že všichni jezdí rychle a rychlost dodržovat nechcou ........ jinak by neřvali .....

Lojza
26. října • 19:26

PRESNE!!! LIDI JEZDEJ JAKO PRASATA TAK ZRUSIME ZAKONY?!! TO MA MIT SMYSL?!!! JAK K TOMU PRIJDOU OBETI NEBO SLUSNI RIDICI?!? TAK JA JDU VRAZDIT - KDYZ ME V TOM BUDE OMEZOVAT ZAKON TAK BUDU RVAT AT HO ZRUSEJ?!?! TO JE BLBOST!!! KDYZ PORUSUJOU ZAKON, TAK NEMA SMYSL JIM UHNOUT A RICT VLASTNE ZE NIC NEUDELALI!!!!! PRAVE NAOPAK!!! KDYZ MILION GAUNERU ZABIJAKU PRIJDE O RIDICAK, TAK BUDE ZA ROK 1000 LIDI NA ZIVU NAVIC A HLAVNE, AZ PRISTE SEDNOU ZA VOLANT, TAK UZ ZAKON DODRZOVAT BUDOU, TAK MAJI FUNGOVAT ZAKONY, NE JINAK!!!!!

Ondra
1. listopadu • 21:29

Pokud někdo jezdí jak prase, tak alespoň o 30km/h víc, než je povoleno bez ohledu na situaci. Takových je poměrně málo. Takoví mě ale nevadí. Pokud to nejsou namistrovaní a lehkovážní pubertální machýrci, nebo alkoholíci, tak mají své vozidlo většinou zvládnutý a ví co dělají.
Nikdo až na pár psychopatů, kteří naschvál najíždí na tramvajové ostrůvky do lidí, nechce a nemá v plánu za volantem vraždit! To je neslýchaná blbost!!! Nehody jsou prostě vždy jen neplánovaný nešťastný náhody, kterým do určité míry lze předcházet, ale nikoliv absolutně.
Současný zákon je špatný, tak ho zrušme nejlépe hned a pak uděláme nový, lepší. To je přirozený vývoj, evoluce, to je normální postup! Dokud se to nestane, tak já nebudu dodržovat zákon ve všech jeho absurditách nikdy, ikdyby mě v autě někdo pořád hlídal!

tlačenka
2. listopadu • 10:09

..... přirozený vývoj není hned něco zrušit a udělat hned něco nového ........ to je s prominutím komunismus ... :)
Jestli mluvíte o vývoji .... jsem třeba pro aby do 55-60 byla jen pokuta ... nepřesnost tachometru, atp .. .. ono má-li člověk jet bezpečně 50 musí v praxi jet o něco méně ....Apropo, když jede někdo přes město alespoň o 30 více, je to magor ikdyby to by Schummacher.A jak jsem napsal výše ... za to že jedete 50 vám nikdo pokutu nedá. Navíc kdyby lidi jezdili ohleduplně a bezpečně mohli jsem mít přes město klidně 70. Ano, 50 máme proto, že lidi jezdí jako prasata a zabíjejí nevinné chodce. Takže jste to i podstatě i vy kvuli kterému jezdíme ve městě pomalu. Poděkujte sám sobě ...........
PS: k tomu že ví co dělají ti zkušení řidiči ..... mužou být nejlepši a nejzkušenější na světě, ale nikdy nemají v ruce náhodu ..... a nemůžou mít oči všude .... nemají reakční dobu 0 sekund atp. ...... a pokud do cesty např. ze křoví skočí dítě .... tak statisticky při 70km/h je větší šance že ho zabijí než při 50km/h .......... a může v autě sedět třeba superman ...........PPS: pokud jde o mě rád jezdím rychle ....... ale nejsem magor ani prase ....... jestli tomu rozumíte ....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pedro
12. ledna • 11:43

Vite vůbec, co znaméná komunismus... Podle té neuvěřitelné blbosti naprosto ne... Kolik vam je, osmnact jeste ne, ze?

Ondra S.
12. ledna • 20:10

Reakce na Pedra: Vím, co znamená komunizmus a zažil jsem ho. Myšlenka byla sice pěkná, ale to, co se tu dělo s pravým komunizmem nemělo téměř nic společného! Příčina byla v tom, že se v SSSR neměl nikdy dostat k moci Stalin. (Lenin před ním vedení komunistické strany, před svou smrtí varoval "ať to nikdy nedopustí!) Další díl je české vlezdoprdelectví (když Sověti dělali politické procesy, tak my jsme je také museli dělat a ještě jsme si nechali poslat poradce z Moskvy). Vím sice, že tehdy bylo těžké se vzepřít (Když to K. Gottvald udělal, šel do Kremlu na kobereček a pak to vzdal a upil se k smrti). Celonárodní vzdor Pražské Jaro skončil invazí sovětských vojsk v roce 1968, protože se paranoidní Stalin bál, že by nad Československem ztratil kontrolu. Tehdy jsme se proti nim měli raději postavit i vojensky, ale to si u nás málokdo troufnul. Možná je to škoda.
PS: Osmnáct mi dávno bylo, je mi hodně přes 20! Názory, které tady píšu, tak za nimi si stojím. Doufám jen, že budou správně pochopeny, z toho mívám občas obavy.

Ondra
9. listopadu • 12:41

Přirozený vývoj je zrušit nový silniční zákon. To není komunizmus, tam se právě takové debilní předpisy mnohdy hnaly až do absurdity. Navrhuji proto vzít to dobré ze starého silničního zákona a něco z nového, přidat zkušenosti z okolních států, pak to promyšleně dát dohromady, aby tam nebyly nejasné formulace a nesmysly a opatrně uvést do praxe.Já bych dával toleranci do 60, do 70, malou pokutu, pak teprve body nebo velkou pokutu, a od 80 body i pokutu. Když jedu po přehledném úseku v noci po městě autem přes 60, dojedjede mě pirát asi 90, tak mu ještě ochotně uhnu, protože je to jeho boj, jeho věc. Ať to tak dělají i ostatní! Né, jako když jsem předjel dědka, co jel asi 40 na přehledném úseku, že na mě ten ustrašený trouba bude ještě troubit.Ještě jsem chtěl podotknout k těm chodcům: Jsou slušní chodci, kteří mi před auto nelezou, protože vidí, že až projedu já a třeba auto za mnou, tak budou moci bezpečně přejít. Pak jsou takoví, kteří si myslí, že jim patří celý svět a lezou si z vesela i mimo přechod a nezajímá je nic, tak se nemohou divit, pokud je někdo sejme. Nejvíc mi vadí, když musím pustit chodce tak, že moje vozidlo zůstane trčet zadkem do křižovatky, kterou tak blokuje. To se stává při odbočování třeba do leva, kde auto takto blokuje protisměr, kterému měl dát přednost. Nebo pokud odbočuje doprava, tak zase ty za sebou. Je jasné, že pokud jede kolona aut a někdo pustí chodce, tak to beru, protože by se jinak nedostali přes silnici. Já třeba také na přechodu nechávám auta přejet, většinou spěchají víc než já, tak proč se cpát? Další věc je také přechody. Tak např. u nás je přechod nad podchodem, lidem se moc nechce jím chodit, tak se courají přes silnici a brzdí provoz. Není to takhle zbytečné?Sám sobě nemohu děkovat za 50 v obci. Já bych jí totiž nikdy nezavedl. Jsem řidič, který se s 50 v obci nikdy nesmířil a chce a jezdí v obci 60, tak jako se jezdilo ještě před 10 lety a jako se jezdí na Slovensku, kde se k 60 vrátili od 50, protože to nebylo k ničemu. Pokud je někde potřeba snížit rychlost, tak tam dají třeba 40. Je to tak myslím lepší. Jinak chodce jsem ještě nikdy motorovým vozidlem nesrazil. Neměl jsem taky žádnou dopravní nehodu. Takže kvůli mě to tady určitě není, to si můžete být jistý "Tlačenko"!Zkušení řidičí předvídají rizika a podle toho taky zpomalí, pokud zjístí že by to mohlo být nebezpečné. Tlačenka si asi myslí, že zkušený řidič jezdí 70 všude jak podle tempomatu, ale tak to snad nikdo zkušený nedělá! Měl jsem napsat ne 70, ale do 70km/h. Pokud to děcko zabijete, tak je vlastně jedno, jestli jste jel 50 nebo 70, jen trest je při 50 nižšší. Pokud vám tam skočí těsně před vozidlo, tak zkušený řidič udělá aspoň myšku a pokusí se mu vyhnout, ale vy sice pojedete 50, ale neuděláte už nic.Já také rád jezdím velmi svižně, ale plynule, také vždy přiměřeně zvažuji, co si kde mohu dovolit.

tlačenka
9. listopadu • 23:27

... jen k tomu nočnímu pirátovi ..... uhnout mu v podstatě musíte, jelikož je zakonnou poviností pustit rychleji jedoucí vůz ...... ikdyby jel 200 .... Jako, takovým způsobem mužeme debatovat téměř do nekonečna. Ano, jednou věcí je zákony dodržovat a druhou je uvažovat zdravým rozumem, a jelikož naši zakonodárci jsou také lidé, často krát po nich chceme, aby byli neomylní bohové, tudíž jsou omylní, což pro nás znamená bojovat proti nesmyslům, které na nás připravili. Otázkou je forma jakou to uděláme. A upřímě řečeno, tak z morálního hlediska nemohu souhlasit s metodou, .. ".. stejně to nikdo nedodržuje ..." Vím, že to v praxi takhle často není a možná změna zákona přijde právě touto formou. Souhlasit s ní však nemohu. Proč? Je to z krátka můj postoj, mé rozhodnutí. Ano mohu se přidat k věštině a bojovat proti "nesmylům" podobně jako vy. To by však pro mě znamenalo porušit zákon ..... a touto cestou jít nechci ........ Nic víc nic míň ......... Prosím nezabíhejte do extrému typu .. "zákon vyskakování z oken atp ... " Jsem si vědom toho že naše zákony před kterými bychom měli hrbit své hřbety a žit podle nich, jsou definované na základě shody nějaké skupiny lidí, která se teoreticky může domluvit na čemkoli a to prostě bude pro nás zákon .... Stojím však nohama na zemi a pokud zákon, který je v mých silách dodržet, tak proč ho porušovat .... který podle mě až na vyjmky není postaven upně na hlavu ..... zase prosím nemyslím tím že pokud se neovládnu mám svobodu vraždit atp .... Jet pade mi ruku nepoláme ........ a je to bezpečnejší ..... s tím nic neuděláte.... (vím že jet obezřetně 60 je bezpečnější než bezohledně 50, avšak takhle to nestavím) Takže můj usudek je takový .... 50 v obci proč ne .... takový máme zákon.Spíše vás se zeptám ..... 50 v obci? Proč ne! Chápete. Proč je pro vás tak těžké zpomalit. Zvyk z minulých let. Proto, že pade jezdí jen dědci a autoškola? Proto že se to mezi kámoši nenosí, že se na to dívají a vy snimi pohrdavě. Protože je to slabošské. Proto že vetšina tak nejezdí? Proto aby vás lidi nepředjížděli. Proč vlastně? Proč je to pro vás tak nepřípustné. Proč se s tím nikdy nesmíříte. Na to mi prosím dejte odpověd ..... a možná hlavně sobě. Co je pro vás tak špatného na tom je 50km/h v obci .......

Ondra
10. listopadu • 21:34

Odpověď na otázku proč né 50 v obci: Tahle rychost v obci mě znervozňuje k předjíždění, nebo pak uspává a otupuje pozornost a svádí mě k nevěnování se plně řízení, takže ladím rádio, hraj s s ovladači větrání a koukám na holky kolem místo na silnici. Potom snadno přehlédnu dopravní značku, nebo že auto předemnou brzdí a pouší chodce, nebo něco podobného. Dokážu si představit, že bych si, pokud bych měl dodržovat 50 nastavím tempomat a pustím si v autě přenosnou televizi, či DVD film.
Běžně proto jezdím víc a to mě donutí se automaticky více soustředit a předvídat, abych včas reagoval, brzdil motorem a podřazováním, ne jen brzdami. 50 podle tachometru je totiž měné, 43-47radarových a to není žádná rychlost, ale ploužení, to bych z kopečka dal i na kole a předjel takové auto. Navíc to strašně snižuje průměrnou rychlost a prodlužuje dobu cestování.
Nejvíc mě ale štve, že auta na 50 nemají převody. Pokud jedu s běžným autem s benzínovým motorem (kromě fábie HTP), tak při 50 nemůžu na 4. rychlost, protože to nemá ani 2000ot/min. Musím tak jet na 3. rychlost a to mi zvedá spotřebu. U dislů je to ještě horší, tam musím jet tachometrovou 70, abych mohl na 4. rychlostní stupeň a měl dobrou spotřebu. Při 50 jsou také daleko horší emise, moderní motory prostě nedobře snášejí takové ploužení, zakarbonovávají se a pak se musí prohnat naplno, aby se vyčistily od karbonu aby se vypálil katalizátor a lambda sonda, u díslů zase turbo, případně oxidační kat. Především to platí při jízdách hlavně v městském provozu.
Do města je nejlepší, pokud nepotřebujete převážet hodně věcí sebou, MHD nebo kolo v nejhorším scooter ale né auto. PS: jsem ze severu Brna, né z maloměsta!

tlačenka
11. listopadu • 14:36

... znérvózňuje, uspává, otupuje, ... Uvažujme o tom, že místo 60km/h na které jse byl vždy zvyklý, bylo 50km/h, a přišlo omezení pro obce na 40km/h ..... Myslíte si že by jste psal o 40 km/h něco jiného. Myslím že ne. Proč? Odověď je velice jednoduchá. Protože jsme lidé .... a jak říka jedno přísloví .. člověk si zvykne i na šibenici ... (nebrat doslova) ... Prostě jste si na to zvykl ... a proto vám 50km/h připadá jako slimáčí tempo. Ale vždyť je to jen o 10km/h méně. A stejně tak si můžete zvyknout na 50km/h .... to se ale musí chtít ..Ruku na srdce ... onehda jak chytili nějakého vysokého představitele policie jak jezdí 200km/h .... kupodivu říkál to samé. Jak je to možné ... proto že jsme lidi. Tímto chci poukázat na to kontarast toho, a to potvrzuje to co říkám, že pokud si člověk na něco zvykne bere to jako normální. Což v případě rychlosti, teda vás, znamená, že pokud jste si zvyknul na 60km/h logicky se vám suběktivně 50km/h jeví pomalu .... ovšem ... zvynout si můžete i na 200km/h ... myslíte že ne ... věřte že ano. A při 150 s tempomatem budete mít nutkání dívat se na DVD .. Tohle chápu jsme lidé, ale máme taky vůli a rozum! Proto že není jednoduché vůlí a rozumem ovládat naše těla, jsou tu něco jako zákony, které nás mají korigovat, pakliže sami toho nejsme zcela schoni. (beru to ted vice zeširoka). Aby zákony na nás nějakým způsobem fugovaly musí existovat nějaký prostředek, nějaká páka na nás lidi, .. a to je trest. Protože človek si často začne věci připouštět a zabývat se jimi, zvláště těmi kterého omezují, až pokud ho to něco stojí, domluva je neučínná. Proč? Protože jsme lidé ..... to je snad ale jasné.Abych neodbíhal. Podívejte. Čistě teoreticky, čím pojedu pomaleji tím je to bezpečnější. Ano ony psychologické faktory, hrají, jsme lidé, často podstatnou ulohu. Ale proč? Přesně proto čím jste argumentoval .... Proč teda potom nepracovat na tom a chtít to, abych i při rychlosti které se mi jeví jako pomalá, ať je reálná rychlost jakkákoli, se cítil stejně? Že je to hloupost? Nikoli. Pochopte. Jsme lidé. Máme rozum a vůli. A prostě pokud chci si poručit, tak to udělám. Nejsem přece otrokem svých pocitů, mám rozum a mohu to ovládnout. Důležité však je to CHCI! Jistě, člověk má taky srdce .. tomu člověk neporučí ... avšak vášen pro rychlou jízdu na silnici v obci nepatří ... tam patří rozum. Čili, zdá-li se mi rychlost "pomalá" jsem si vědom toho, že je to jenom můj subjektivní pocit, vím že v případě onoho snížení 50-40 a 60-50 je to pro mě skoro to samé, tak potom nemohu říci, že je zrovna padesátka pomalá .... protože byl-li bych zvyklý na 70 a jel 60, tak bude 60 ta "pomalá" .... to samé u vás. Zvyk 60, tak 50 je pomalu. Vím však, že takle neuvažuje mnoho lidí, ale ještě daleko méně takto uvažovat CHCE. A votom to je .............. ... na některé věci, člověk prostě musí přijít sám ..... a ti druzí mu to nesmí mít za zlé, protože na to taky nějak přijít museli .......... a já také nemám. A zavírat vás nikam nechci. A přece bych mohl mít na to větší právo než vy. Vy za to že porušujete zákon, já z vaší strany však za svůj názor. A to dělali komunisté. Pochopil-li jsem titulek správně. Ale to neberte osobně ;-)

Ondra
11. listopadu • 16:33

Poslední věc k těm rychlostem, čímž považuji tohle téma za skoro vyčerpané. Jestli mi podsouváte těch 200, že se na to dá také zvyknout, tak je to s prominutím blbost. 200 je na české silnice setsakramentsky hodně. Netvrdím tím, že by se nenašlo v republice pár rovných úseků, kde by to bylo možné, zkusit ale vždy už je to docela nebezpečné Navíc i když je rovná přehledná silnice, tak je to dost riziko, protože ti lidé okolo s tím nepočítají, že by mohl někdo jet tak rychle a to je problém. Někdo vám tam vjede a jste na sračky, protože zabrzdit takovou rychlost nelze zas tak rychle, což je problém i v "superautech". Jezdit takovouhle rychlostí po městě je už totální šílenství a veřejné ohrožení. Sám jsem si takovou rychlost zkusil na dálničním přivaděči od Globusu k České u Brna v Mitsubisi eclips 2,0i 16V turbo, když byl velmi malý provoz a je to přecejenom už fakt trochu moc.Kdybych rychlosti stanovoval já, tak by byly asi jak na Slovensku viz výše. Ty bych byl ochoten dodržovat a dodržoval bych je, jako jsem je dodržoval tam. Od 70 by byla pokuta, od 80 pokuta i body. Vše ale s ohledem na situaci v době a místě spáchání přestupku.
Zavedl bych také novinku, k prudším a nebezpečným zatáčkám bych dával max ještě bezpečnou průjezdovou rychlost, pro průměrné osobní vozidlo která by byla experimentálně ověřována. Nákladní vozidla by pak třeba měla rychlost pro osobní - 20%, atd.
Co na to tlačenka?

tlačenka
12. listopadu • 15:03

... se s potřebou a emisemi ... to řekněte poslancům který tento zákon připravili a schválili .... když je to takový problém pro vás ....Ovšem takový je zákon .... a ten se má dodržovat ... nebo se pletu ... ?Nashle .... PS: doporučenou rychlost v zatačkách bych uvítal také .... a taky hustší síť dálnic a rychlostních silnic ....PPS: sám víte, že pokud po dálnici valíte 160km/h a pak sjedete na 90km/h .... jaká je ta 90-ka?PPPS: .. obhájené to máte pěkně ... ale tím zákon nezměníte ... běžte do politiky ... :)

Ondra
12. listopadu • 20:51

Aby Tlačenka a i ostatní, co si to přečtou mne zprávně pochopili, tak fakt nejsem v principu obecně proti dodržování zákonů, pokud teda zrovna nejsou úplně debilní.V České republice totiž vládne a dělá zákony banda diletantů s pseudoodborníky. Mnohdy si to navíc dělají, tak jak se jim to zrovna hodí a né tak, jak by to odpovídalo veřejnému zájmu. Podle toho to pak taky vypadá. Proto ten můj despekt. Ten nový Silniční je toho jasným důkazem! Je to paskvil. Jeho doslovným a přesným dodržováním bych se sám před sebou shodil! To se Šimonovský z KDU-ČSL opravdu ukázal v tom nejlepším světle, když toto prosazoval. Poslanci to pak odhlasovali (na základě jakési politické dohody: něco za něco), většina to přitom ani nečetla a pak se mnozí zhrozili, co to zase schválili. Teď už je na cestě první novela a tak to půjde dál, místo aby se nad tím pořádně zamysleli před odhlasováním.Uvažte sami, jak může mít potom člověk, který uvažuje normálním zdravým rozumem a vidí tu hrůzu, před takovými debilními zákony respekt? Komunizmus a totalita je pryč, takže už neplatí: "Drž hubu a krok". Každý má právo říct svobodně svůj názor. Jenže mnozí Češi si asi na totalitu už příliš zvykli a jsou v tomhle málo radikální, takže mi mnozí často připadají jako tupé ovce. Zákon jim připadá svatý a pomalu by kamenovali každého, kdo by se ho odvážil zpochybnit, kdo se nad samotnou jeho podstatou zamyslí zdravým rozumem a poukazuje na chyby, nesmysly a bouří se proti nim. Pro masu je pohodlnější umlčet takového rejpala, než se nad zákonem zdravým rozumem taky zamyslet přehodnotit ho. To je ale bohužel naše specificky česká tragedie. Kde jsou ty časy, kdy se Češi jako hrdí Husité postavili kvůli víře klidně třeba proti celé středověké Evropě?

tlačenka
13. listopadu • 14:35

:-D ..... ale nakonec jste to přeci přiznal .... ..".... bych se sám před sebou shodil!" pro uvědomělé netřeba dalších komentářů ....
No a já vám jen přeji, aby jste neboural ...... Hodně štěstí ....
PS: to s těmi husity je dobrý postřeh, ale to už bylo velice velice dávno ... jaká škoda ..
PPS: .. a umlčovat vás ... to bych se asi sám před sebou shodil. Narozdíl od vás se necítím být kamenován ani nikoho nikam nechci zavírat ....

Ondra
11. listopadu • 15:50

Tlačenka to těžko pochopí. Jestli je 50 rychle, pomalu, nebo akorát je jistě velice suběktívní pocit, to beru. Přesnou odpověď na přiměřenost rychlosti by daly až psychotesty každého konkrétního řidiče. Ono totiž také docela dost záleží v čem to jedete. Jestli máte moderní superauto, nebo starou vraždu na hranici technické způsobilosti. Jestli jedete velkým městem plným lidí ve dne, nebo lidupráznou malou vesničkou v noci. Zdali je to široká přehledná silnice, nebo úzká klikatá silnice mezi domy, kde nevíte co vás čeká za příštím rohem či zatáčkou. To všecko posuzuji pokud hodnotím svou rychlost a její přiměřenost. Podle toho jezdím, předvídám a to je podle zdravého rozumu.Tlačenka mi ještě neodpověděla, co mám provést v autě s těmi převody. Psal jsem přece, že běžná auta s benzínovým motorem jsou udělaná tak, že na 4. rychlost můžu až zpravidla od 60, u dislů kolem 70. Potom je ještě otázka co s tou větší spotřebou a horšími emisemi?Dříve byla v obci 60, bylo to optimál. Auta přitom nebyla na takové úrovni, jak jsou dnes. Možná byli schopnější řidiči? Rozhodně se ale nadá říct, že nebyl žádný provoz, přesto to vyhovovalo a mě to vyhovuje dodnes. Slováci také měli chvíli 50, ale teď vrátili 60, když je někde potřeba, tak sníží rychlost dopravní značkou a je to! a prý tam mají až 10km neoficiální tolerance policie. Doporučuji Tlačence dovolenou na Slovensku, aby viděl, jak vypadá stát, který je na vysoké úrovni z hlediska motorismu! Já tam byl loni a byl jsem tam moc spokojen, jak se mi tam dobře jezdilo. Jediná nevýhoda je, že pokud je někde zácpa, tak to nejde tak snadno objet bočními silničkami, jako v ČR, protože tam prostě nejsou v takové hustotě jako u nás (teda alespoň na severním a středním Slovensku).Pokud by se zavedlo v obci 40, tak zase budu jezdit svých 60, pokud mě nikdo nebude brzdit tak, že bych ho nemohl předjet. Na policii si pořídím pasívní odhalovač radarů. Ještě pro jistotu připomínám, že rychleji nejezdím z frajeřiny, ale po svém vlastním posouzení všech okolností a rizik. (Nejsem bezohledný pirát a závodník, ale rád jedu rychle nad limit, když mi to okolnosti někde dovolí.)

tlačenka
26. října • 21:26

.... naprostý souhlas ...........Ten komu ho na rok vezmou si to příště rozmyslí ......... B-] a o to přeci jde ..... myslím že se tomu říka výchova .... pokud se někdo neumí chovat ... musí se to nějak naučit ..... .... ale lidé už jsou takoví ..... veci začnou brát vážně až jim o něco jde ...... :-)... já nejsem žádnou vyjímkou ...... nikdo není .... jedině Bůh ..... a to není nikdo z lidí ;-)

brutal
12. ledna • 12:30

vis co si muzes se svym bohem ......

ToMIG
26. října • 22:14

Naprostý nesmysl. To může říct jen člověk bez mozku.Důležitá je SPOLEČENSKÁ NEBEZPEČNOST protizákonného chování. Nikdo neříká že když někdo jede 200 km/h přes město nemá přijít o papíry, nicméně pokud pojede párkrát 55 km/h není to duvod sebrat mu řidičák.Když někdo někoho zabije, také nedostane stejný trest jako když ukradne rohlík. Bodový systém v ČR je o tom, že vrah dostane 7 let a ten co ukradl rohlík 2 roky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tlačenka
27. října • 14:19

... to že je někdo bez mozku může říci jen někdo bez mozku :)
.... hm hezké ale v obou případech je to krádež .... a mám takový pocit, že že se naše zbírka zákonů nejmenuje "společenská nebezpečnost"Je-li prostě zákon že se nekrade, tak se prostě krást nemá, ani rohlík. Nevím co je na to těžké pochopit. Když je ve městě 50, tak proč jet 55? Proč? Vždyť je tam pade, ne 55? Až tam bude 60 pojedu šedesát. Ale ted je tam prostě 50. Slovy padesát! Tečka.Řekl bych že je to spíše o tom že vetšinou uráží a kříčí ti, kteří je porušují. To už tak prostě je. A ríkejte si co chcete. Tohle se nezmění ;-) PS: za to že někdo jede "pár krát" 55 se řidičák nebere. Navíc by musel mít tak šílenou náhodu, že by ho vždy když jednou za čas jede 55 zrovna chytí .......... co si budeme nalhávat ... že .... ten kdo jezdí normálně pade a jen pár krát pojede 55 ... tak o řidičák pravdě podobně neříjde ....... Váš argument je dost naivní .....

Pedro
12. ledna • 11:36

Jasně to beru, skvělej argument... viz. francouzská řidička na konci článku... překročíš rychlost o 1 km, to se ti stane vícekrát a příjdeš o papíry... blbost... Lidé nejsou stroje aby dokázali udržet přesně padesátku. Jo jasně, slyším ten argument, že maj jezdit pomaleji, ale pak taky nemusej jezdit pro jistotu vůbec...

Olda
12. ledna • 12:35

Takže když Vám osvícený úředník nakáže jezdit 20, tak vypnete svoje uvažování a řeknete si, je tam 20, tak pojedu 20 a basta fidli, když to tam je, ne? Nejde o překračování o 1 km/h, jde o to, že značky neodráží situaci na silnici. To že je všude ve městě 50 přece neznamená, že při vyšší rychlosti někoho ohrožuju na životě. Osobně jezdím po městě tak, jak to umožňuje situace - tzn. 30-70. Nejraději mám setkání s rozumbradou, který, aby nepřekročil jede preventivně 45, reálná rychlost je tudíž 40... všichni to jiste znáte:)

Radek Ondrášík
27. října • 14:31

Dám vám příklad. Na své cestě do práce vím o 2 místech, kde stojí hlídky měřící rychlost. Nikdy nestojí jinde a na těchto místech každou chvíli. Celá trasa vede obcí. Klidně můžu jet celý úsek 150 a na těch dvou místech zpomalím. Vím s určitosti 99,999% že nikdy pokutu nedostanu. Ovšem vemte si, že tam pojede někdo celou dobu 54 km/h i přes ten úsek = dostane pokutu, body atd.Nyní mi řekněte váš názor co je pro okolí nebezpečnější a co byste potrestal více. 54 celou dobu, nebo 150 mimo 2 úseky po 150 metrech? Nebo je obojí stejně nebezpečné pro okolí?To samé - potrestáte stejně někoho kdo zabije jednoho člověka nebo deset? Asi těžko, tak samo krádež se trestá dle způsobené škody a vždy je tam nějaké rozpětí.Zákony v trestním právu kopírují společenskou nebezpečnost apod. daného skutku, vždy je nějaké rozmezí ve kterém se mohou zohledňovat různé přitěžující nebo polehčující okolnosti. Nikdo kdo ukradne rohlíky za 5001 Kč nedostane takový trest jako někdo kdo ukradne 100 milionu a to trestní sazby neumožňují.Dle vašeho příspěvku mám pocit, že je pro vás stejně špatný člověk co jede 51 jako 150 pro mne ne.

tlačenka
2. listopadu • 9:54

... nikdy jsem neřekl, že je někdo stejně špatný jako někdo jiný.Jde mi o to, že pokud tam je 50 tak proč jet 54? O 150 ani nemluvím. To s těmi 99,999% to je problém policie, že je shnilá ..... za to ovšem nemůžu ...
Řeknu jen tohle. Kdyby všichni jezdili 50km jak zkušení tak nezkušení a nechlastali apod. nehod by zdaleka ubylo. Problém je v to, že nelze říci až tak budou jezdi všichni tak budu já, nebo až se mi budou líbit zákony ........ ne každý musí v prvé řadě začit sám u sebe.... ale to se vetšině lidem nelíbí a ani vám ne. Ale beru to, je to težké.Nikdo vám nedá pokutu za to když pojedete 50 .......... nashle
PS: psát o tretu podle míry přestoupení nebo způsobený škod jsem měl za samozřejmé ..... jen mě nenapdlo, že by to někoho nenapadlo ........... :)

ToMIG
27. října • 18:18

myslím že tady nemá smysl něco vysvětlovat, počítám že jak "tlačenka" tak "lojza" jsou puberťáci kteří řidíčák ještě ani nemají a moralizují aby vypadali zajímavě...Přesto doplním - parafrází s rohlíkem jsem nechtěl říci to že krást se má, ale chtěl jsem ukázat absurditu bodového systému, kde za několik překročení rychlosti o pár km/h (ukradených pár rohlíků = v trestním právu max. náhrada škody, to ani nebude bráno jako trestný čin) je stejný trest jako za 200 km/h přes město (vražda).
Za 54 km/h (resp. překročení do 20 km/h) pokuta, ne body. To že pravděpodobnost ztráty řidičáku je minimální (to platí ostatně pro CELÝ bodový systém) na věci z principu nic nemění.

Quest
26. října • 19:07

Tlacenko jen se moc nesmej, za nedlouho, az nebudou ridici vstoupi v platnost bodovy system pro chodce, 2x si nezavazes tkanicky, 1 prejdes na cervenou a prijdes o boty i se zakazem cinnosti na 1 rok.

tlačenka
26. října • 21:21

.... a proto už teď chodím se zavázanýma botama a jedině na zelenou. Tak mě to totiž rodiče naučili .... víš ..... a stejně tak to budu učit i děti svoje ........ to přece ví i malé dítě, že pokud si nezáváže boty, nabije si hubu :-P

jogurt
26. října • 8:20

Snílku! Nevíš, že jsme v Česku? Průměrný soudní spor trvá ve Francii 4 měsíce, u nás 3 roky. Takže nejásej předem.

Doporučujeme

Články odjinud