Francie pomůže automobilkám. Přidá na elektromobily a hybridy

Francouzská vláda představila nová opatření na podporu tamního automobilového sektoru. Jsou mnohem méně ambiciózní než v letech 2008 a 2009, kdy vlády v řadě zemí Evropy začaly automobilový sektor podporovat kvůli dopadům finanční a hospodářské krize.
Francie pomůže automobilkám. Přidá na elektromobily a hybridy

Nová pomoc se zaměřuje hlavně na elektromobily a hybridní vozy a měla by pomoci řešit hlavně problémy v Peugeotu. Socialistická vláda pod vedením prezidenta Françoise Hollandea čelí situaci, kdy se v odvětví výroby automobilů bude muset vypořádat s další vlnou propouštění. Největší francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën se totiž chystá propustit až 8000 zaměstnanců, což představuje kolem deseti procent její pracovní síly.

Dříve šrotovné, dnes příspěvky

Předchozí vláda sektor podpořila takzvaným šrotovným, které zvedlo zájem o automobily. Ministerstvo průmyslu nyní uvádí, že příspěvek na nákup plně elektrických automobilů se zvýší z 5000 na 7000 eur (asi 179 tisíc korun). Příspěvek na hybridní vozy se zdvojnásobí a dosáhne 4000 eur (asi 102 tisíc korun), týkat se ale bude jen vozů vyrobených ve Francii, tudíž jen automobilek Peugeot a Toyota.

Vláda prezidenta Hollandea, která je u moci asi dva měsíce, teď prochází zatěžkávací zkouškou. Má před sebou totiž spor mezi automobilkou PSA Peugeot Citroën a odboráři. Těm se nelíbí, že chce automobilka propouštět a zavřít továrnu v Aulnay u Paříže.

Francouzský prezident Hollande jde proti Peugeotu

Francouzský prezident Hollande jde proti Peugeotu

Problémy, s nimiž se automobilový sektor potýká, se ale zdaleka neomezují na Peugeot. Prodej aut v Evropě v prvním pololetí klesl o téměř sedm procent a největší propad postihl Francii, Itálii a Španělsko. Prodej se tam snížil minimálně o deset procent. Jednou z mála automobilek, kterým se daří hospodářský útlum překonávat, je Volkswagen. Vděčí za to především své přítomnosti na mnoha rozličných trzích, včetně Číny, Spojených států a Brazílie.

Soubor nových opatření, která dnes francouzská vláda předložila, rovněž uvolní až 150 milionů eur v podobě státem garantovaných půjček určených subdodavatelům. Ti jsou nynějším útlumem výroby silně zasaženi. Vláda také bude mít nově povinnost při nákupech automobilů objednat alespoň čtvrtinu elektromobilů nebo hybridů.

Hollande slíbil, že automobilový sektor znovu postaví na nohy a zabrání dalšímu masovému propouštění. Státní pokladna je ale po třech letech hospodářské krize zdecimovaná, což možnosti nějakého většího zásahu téměř vylučuje.

Zdroj: E15.cz 

Foto: Profimedia.cz
 
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků