Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francouzský premiér Manuel Valls prohlásil, že stát začne omezovat dodávky nafty do osobních aut a postupně označí auta, která vypouští nejvíc škodlivých emisí. Systém, který bude označovat nejvíce znečišťující auta, by měl ve Francii běžet už příští rok, informuje agentura Reuters.

Místní správa tak bude mít další páku pro to, aby zakázala vjezd určitým vozům do měst. Půjde tedy o něco ve smyslu nízkoemisních zón, které se dočkáme třeba i v Praze. Nejvíce na to doplatí samozřejmě staré dieselové motory, ale zřejmě i ty novější bez filtrů pevných částic.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Valls přiznal, že byla obrovská chyba podporovat celé ty roky malé dieselové motory s nízkými nominálními emisemi CO2. Je prý potřeba to změnit a naftová osobní auta postupně a rozumným způsobem dostat ze silnic. Podíl naftových aut tvoří ve Francii asi 80 %. Může za to zdanění podle emisí CO2 a dřívější vládní pobídky, například šrotovné, kdy se lidé zbavili starších benzínových aut a nakupovali právě malé diesely.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Říkáte si, že třeba stačí snížit daně na benzín a benzínová auta? Ale jděte! Evidentně ekonomice a politice vůbec nerozumíte! Francouzská vláda od příštího roku zvedne daň na naftu o v přepočtu asi 55 haléřů na litr. Prý to přinese ročně do státní kasy o 807 milionů eur víc. Tady zase někdo zapomněl na Lafferovu křivku...

Dalším návrhem francouzské vlády je využít zisky z prodeje dražší nafty na dotace pro zájemce o elektromobil. Pokud sešrotujete diesel a koupíte si elektromobil, mohli byste na něj dostat dotaci až 10 000 eur.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků