Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francouzský premiér Manuel Valls prohlásil, že stát začne omezovat dodávky nafty do osobních aut a postupně označí auta, která vypouští nejvíc škodlivých emisí. Systém, který bude označovat nejvíce znečišťující auta, by měl ve Francii běžet už příští rok, informuje agentura Reuters.

Místní správa tak bude mít další páku pro to, aby zakázala vjezd určitým vozům do měst. Půjde tedy o něco ve smyslu nízkoemisních zón, které se dočkáme třeba i v Praze. Nejvíce na to doplatí samozřejmě staré dieselové motory, ale zřejmě i ty novější bez filtrů pevných částic.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Valls přiznal, že byla obrovská chyba podporovat celé ty roky malé dieselové motory s nízkými nominálními emisemi CO2. Je prý potřeba to změnit a naftová osobní auta postupně a rozumným způsobem dostat ze silnic. Podíl naftových aut tvoří ve Francii asi 80 %. Může za to zdanění podle emisí CO2 a dřívější vládní pobídky, například šrotovné, kdy se lidé zbavili starších benzínových aut a nakupovali právě malé diesely.

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Studie: Přímovstřikové turbobenzíny čoudí 10x víc než moderní diesely

Říkáte si, že třeba stačí snížit daně na benzín a benzínová auta? Ale jděte! Evidentně ekonomice a politice vůbec nerozumíte! Francouzská vláda od příštího roku zvedne daň na naftu o v přepočtu asi 55 haléřů na litr. Prý to přinese ročně do státní kasy o 807 milionů eur víc. Tady zase někdo zapomněl na Lafferovu křivku...

Dalším návrhem francouzské vlády je využít zisky z prodeje dražší nafty na dotace pro zájemce o elektromobil. Pokud sešrotujete diesel a koupíte si elektromobil, mohli byste na něj dostat dotaci až 10 000 eur.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků