Ve Francii znova zvýšili rychlostní limit. I když hrozí vyšší počet mrtvých

R  |  31. 05. 2019 17:12

Organizace ETSC...dalsi z prispevkovych organizaci, ktere jsou chytrejsi nez panbuh

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  31. 05. 2019 17:38

Nehrozí vyšší počet mrtvých. Právě naopak. Počet obětí ve Francii stoupl prokazatelně po snížení rychlostního limitu. A je to tak vždy. Při zkušebních 160km/h v Rakousku na A10 počet nehod i obětí klesl. Po zrušení rychlostního limitu na australských dálnicích počet nehod i obětí klesl. Počet nehod i obětí na německých dálnicích je nejnižší v Evropě. A přesto se vždy najde sbor aktivistů, kteří hystericky vykřikují opak bez jakýchkoli pádných důkazů.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  31. 05. 2019 17:43

V ČR v roce 1979 když se zavedla omezena rychlost počet mrtvých stoupl

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  31. 05. 2019 19:20

Statisticky potvrzeno. Stejně je statisticky potvrzeno snížení nehodovosti i následků po 1.10.1997, kdy se na českých dálnicích zvýšil rychlostní limit ze 110km/h na 130km/h.
Ono se reálně ukazuje, že omezení rychlosti mimo obec obecně a na dálnicích obzvlášť nemá pozitivní vliv na bezpečnost provozu, především počet a následky nehod. A to nikde. Například ve skandinávských zemích a Švýcarsku, kde vládne cosi, připomínající až hranice rychlostního fašismu, není bezpečněji, než tam, kde jsou limity výrazně vyšší a pokuty nižší a kontroly pouze sporadické.
Takže nelžeme si do ksichtů: jde pouze o činnost pro policii a dodatečný výběr něčeho, co je spíše přídavnou daní, než postihem v zájmu bezpečnosti. Ostatně naše "úhrada určené částky" je toho příkladem přímo zářným. Zaplať, je jedno kdo řídil a nic neřešíme.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  31. 05. 2019 20:35

Ok, ale skutečně nikdo tě nenutí jezdit nad zákonem stanovený limit. Proste si dej tempomat na 97 nebo cokoliv kolem stovky a mas naprostý klid. V obci proste hodis limiter nebo tempomat na 55 a opět všichni ti tví výběrčí mají smůlu.
Pokud jezdíš nad limity pro radost z rychlosti a pro požitek, tak je to v pohodě, jen musíš brát v úvahu, ze za to dostaneš pokutu. Pokud proto, abys byl rychleji v cíli, tak stejně toho moc nenahonis. Ve dne te brzdí provoz, v noci riziko střetu se zvěří.
V čem je tedy problem?

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  31. 05. 2019 20:51

Já psal, že mám s něčím problém? Pouze cituji statistiky.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 05. 2019 21:23

Myslím, že stealth01 to vyhodnotil dobře, zvláště, když si přečtu tvůj druhý odstavec, to není citování statistik.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  31. 05. 2019 17:42

Snížili rychlost mrtvých měli víc. Ta 90 není o rychlosti ale původních 80 o vypáleném na řidičích

Odpovědět  |   | 
pm  |  31. 05. 2019 17:55

Rychlostní limit jen odvádí pozornost od sledování provozu a řízení. Když limit není, tak řidič neřeší kolik jede a kdo ho změří, ale může věnovat čas přemýšlení nad bezpečnou a plynulou jízdou.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  31. 05. 2019 20:13

Specialne v obci je to opravdu pakarna. Oci pulku casu na tachu. Ono kdyz jsme jezdili ve stodeitkach, tak zrychlit z padesati na sedesat precijen chtelo trochu ten plyn stlacit, ale dnes aby se clovek bal na plyn podivat a porad kontroluje s obavou ze za bukem je prislusnik, ktery mu tech tachometrovych sedesat krasne vycisli.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  31. 05. 2019 20:37

Tak jednak jsou už v každém druhem autě tempomaty a hlavně (ideálně) limitery a rychlost si zjistíš z headup displeje.

Odpovědět  |   | 
Rob  |  01. 06. 2019 16:14

Průměrné stáří aut v ČR je cca 15 let. Ta auta z většiny nemají head-up display, tempomat a čtení dopravních značek. Spousta nových aut to nemá ani teď, nebo za mastný příplatek. Podívejte se kolem sebe co vidíte v provozu..
Stačí trochu cit v noze a není třeba využívat tyto fičury. Pokud auto nemá adaptivní tempomat tak ten klasický nemá ani cenu zapínat, bo bych nedělal nic jiného než ho zapínal a vypínal. Nikdo nejede plynule. Na dálnici to po pár kilometrech vzdám a jedu bez něj.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 06. 2019 09:49

Stealthe, myslím, že žiješ tak trochu v bublině, protože Tvá představa o výbavě běžného auta, které jezdí po českých silnicích, je velice zkreslená. Zvláště, když třeba taková Škodovka dodnes považuje tempomat u nižších modelů za luxusní výbavu. Vozový park z Tvého kanálu opravdu nezachycuje typický vzorek toho, co u nás v masovém měřítku jezdí.

Odpovědět  |   | 
Rob  |  02. 06. 2019 13:14

Z jeho vyjadřování to tak vypadá, že si každý kupuje nové auto za více jak dva míče každý rok. Smrdí to povrchností.. Takových lidí co čuchli k penězům znám a jsou všichni stejní.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  31. 05. 2019 20:57

V obci to tedy rozhodně pakárna není. Přechody, křižovatky, ti ostatní musí mít šanci účastnit se provozu a přežít.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  31. 05. 2019 22:30

Nie kazdy žije v Prahe.

Mas kopec dedín, ktore maju prd, jedna ulica, ziadne domy a obmedzenie rýchlosti plati

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  02. 06. 2019 16:09

Protože nejde o ani tak o bezpečnost, jako o hluk. On není med bydlet u silnice, kde ti kousek od oken prosviští každých 10s auto 70km/h. Natož 90. Většina českých bezohledných pitomců není schopná dodržet ani těch 70.

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 06. 2019 18:49

Hlavně když jezdím po Praze, tak mě za den hlídají desítky radarů a kamer a musím pořád řešit, je tu 80? 70? 50? 40? 30? 20?, navíc proměnné rychlosti v tunelech jsou fakt super vychytávka. Asi tak 80% mého soustředění jde na to, abych neporušil předpisy a 20% na to, abych jel bezpečně vzhledem k ostatním (za předpokladu, že dělají něco nečekaného). Do toho pořád sledovat značky, hlídat si parkování, seznamovat se se zónami, které jsou každých pár měsíců jinde... chtělo by to významně sjednotit značení. Zejména na víceproudých komunikacích působí padesátka strašně pomalu a rozsáhlé zóny, kde je 30 či jen 20 také ne všude dávají smysl. Občasná STOPka na přehledné křižovatce nepomáhá.
Řidič má jet plynule a bezpečně, ale většina značení tomu moc nepomáhá a spíš odvádí pozornost k méně důležitým aspektům, jako je rychlost.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  02. 06. 2019 08:43

Naprostý souhlas. Čumím na tachec, místo sledování situace. I psychycky to na bezpečné jízdě nepřidá. Přehledná silnice, hodím oko na tachec, tam 60. Byl jsem změřen? Dojde pokuta? A pohoda je v pr..li !!! Pak jedu raději 45, řidiči za mnou troubí a blikají.
A pak ty třicítky (práce na silnici) které se neoddělávají ani když už se tam nepracuje !!! Typický příklad je obec Mělčany u Dolních Kounic !!! A dost často se nedává konec omezení !!!

Odpovědět  |   | 
Net  |  02. 06. 2019 09:23

Tuhle jsem měl cestu zkaženou, jedu po okrskách, potrápí mě kombajn, pak uhne, člověk má radost z volné silnice, jedu z kopce, pak je obec, ale asi po 200 metrech je 70, tak jedu cca 60, nechce se mi intenzivně brzdit a pak se rozjíždět a najednou mi Waze oznámí radar a koukám na kamery, tak pak celou cestu přemýšlím nad tím, proč je prvních 200 metrů v obci 50, když pak přes "centrum" je 70, a kolik jsem asi tak jel v měřeném úseku na prázdné silnici. Na klidné jízdě to rozhodně nepřidá.

Tenhle aspekt se prostě podle mě vůbec neřeší, jsem proti nebezpečnému chování na silnicích, ale stresovat řidiče jde imho proti bezpečnosti. Normální lidé zvládají stres naštěstí celkem dobře, ale je to kapička ke kapičce, až je pohár trpělivosti plný.

Odpovědět  |   | 
1RADEK  |  02. 06. 2019 14:29

Za 60 tacho ti nikdo pokutu nepošle. Lidi trochu myslete.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  02. 06. 2019 20:29

město Říčany ano.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  05. 06. 2019 12:06

Mně tachec ukazuje 60 když mám podle GPS 59,5. A za to už pokuta je. Tuším, že policie toleruje 54, a ktomu něco málo na přesnost měření. Řekl bych, že když vám naměří 57, tak je to na pokutu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 06. 2019 07:39

Jestli ti sledování a zapamatování pár značek dělá problém, pak vrať řidičák a jezdi vlakem a autobusem.

Odpovědět  |   | 
Net  |  03. 06. 2019 08:16

Problém mi to nedělá, ale odvádí to mou pozornost. Pokud si myslíš, že v lese značek jedeš stejně vnímavě k okolí, jako v místech, kde jich je desetina, tak si lžeš do kapsy a ani nevíš, že si musíš dávat větší pozor a jsi nebezpečný svému okolí, takže doufám, že jsi svůj řidičák už odevzdal, abys ostatním šel příkladem.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 05. 2019 19:06

Autor clanku ma IQ houpaciho kone? Takovy nadpis napadne jen takoveho... Autorovi se kazdym dalsim dnem zvysuje riziko umrti.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  31. 05. 2019 19:23

To ostatně každému. Všichni máme každý další den o jeden den blíže ke konci svého života. Nějaká neziskovka by to měla rozpracovat a tlačit na opatření. Čím bude stupidnější, tím lépe....

Odpovědět  |   | 
expat  |  31. 05. 2019 20:09

Takový článek sem nepatří....fuj tajbl...

Odpovědět  |   | 
Krásná Evropa  |  31. 05. 2019 20:21

Francie nevyznává společné hodnoty! Odebrat dotace na zemědělství a napráskat rudozeleným v Berlíně.

Odpovědět  |   | 
king014  |  31. 05. 2019 21:10

Snížení nebylo kvůli bezpečnosti, odůvodňovalo se to třeba ekologií ale hlavní cíl byl vybrat víc na pokutách, Francouzská kasa je už prázdná a bankrot za dveřmi

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  31. 05. 2019 21:27

Pravda zabozrouti v historii zkrachoval už 9 krát.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 06. 2019 01:46

Na N silnicích je tolik radarů že se ani rychle jet nedá.Francouzi předjíždí hůř než našinci a k tomu mají přemotorovaná vozidla.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  01. 06. 2019 14:36

Politici se musí především řídit tím, co si přejí občané. A Francouzi jasně dokázali, že si omezení rychlosti na 80km/h nepřejí. Proto považuji likvidaci stacionárních radarů v tomto případě za oprávněnou sebeobranu.
Dalším krokem by měla být obžaloba a trestní stíhání všech politiků prosazujících omezení rychlosti na 80km/h za zneužití pravomoci úřední osoby.

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 06. 2019 18:39

Měli by zavést 5 km/h v obci, 10 km/h mimo a 30 km/h na dálnici a jít vstříc světlým zítřkům s nulovou úmrtností! A brát řidičáky a auta, těm, kteří limit poruší, místo obyčejné pokuty. 80 km/h je pořád smrtelná rychlost.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  05. 06. 2019 07:40

Tak všechny pevný radary na nacionálce mezi Phalsbourg a Paříží buď:zmizely,zastrikane barvou,rozbité nebo zabalené do fólie a že jich je tam požehnaně.Frantíci se s tím nese rou.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  05. 06. 2019 12:22

Zásadně NULU! Tvrdě trestat!! 100 000 pokutu, atd. Tímto způsobem se dle mého názoru a odpozorovaných zkušeností vyjadřují jednodušší lidé s nižším IQ. Já je nazývám hloupí radikálové. Inteligentní člověk o věci přemýšlí, vyhodnocuje plusy a mínusy, vyhodnocuje která z protichůdných řešení má své pro a proti. Od těchto jednodušších lidí občas slyším názor, že Čechovi povolíš jedno pivo, a on si dá dvě. Kde k tomuto ta jednoduchá hlava došla je mi záhadou. Protože: Nepovoluje se jedno pivo, ale toleruje se určitá hladina alkoholu v krvi. Takže, pokud bude tolerováno 0,5 a řidič bude mít 0,6 tak má smůlu. O tom že v rozumných zemích tolerance je, už bylo mnohokrát napsáno.
Ještě dodám citát z písničky: Dnes už ví to celej svět, že řetěz, mravy nenapraví.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 06. 2019 09:18

Karle žluté vesty to udělaly mi bylo řečeno francouzem.Někdo to musel vymyslet a úspěch to mělo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A