Ve Francii znova zvýšili rychlostní limit. I když hrozí vyšší počet mrtvých

R  |  31. 05. 2019 17:12

Organizace ETSC...dalsi z prispevkovych organizaci, ktere jsou chytrejsi nez panbuh

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  31. 05. 2019 17:38

Nehrozí vyšší počet mrtvých. Právě naopak. Počet obětí ve Francii stoupl prokazatelně po snížení rychlostního limitu. A je to tak vždy. Při zkušebních 160km/h v Rakousku na A10 počet nehod i obětí klesl. Po zrušení rychlostního limitu na australských dálnicích počet nehod i obětí klesl. Počet nehod i obětí na německých dálnicích je nejnižší v Evropě. A přesto se vždy najde sbor aktivistů, kteří hystericky vykřikují opak bez jakýchkoli pádných důkazů.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  31. 05. 2019 17:43

V ČR v roce 1979 když se zavedla omezena rychlost počet mrtvých stoupl

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  31. 05. 2019 19:20

Statisticky potvrzeno. Stejně je statisticky potvrzeno snížení nehodovosti i následků po 1.10.1997, kdy se na českých dálnicích zvýšil rychlostní limit ze 110km/h na 130km/h.
Ono se reálně ukazuje, že omezení rychlosti mimo obec obecně a na dálnicích obzvlášť nemá pozitivní vliv na bezpečnost provozu, především počet a následky nehod. A to nikde. Například ve skandinávských zemích a Švýcarsku, kde vládne cosi, připomínající až hranice rychlostního fašismu, není bezpečněji, než tam, kde jsou limity výrazně vyšší a pokuty nižší a kontroly pouze sporadické.
Takže nelžeme si do ksichtů: jde pouze o činnost pro policii a dodatečný výběr něčeho, co je spíše přídavnou daní, než postihem v zájmu bezpečnosti. Ostatně naše "úhrada určené částky" je toho příkladem přímo zářným. Zaplať, je jedno kdo řídil a nic neřešíme.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  31. 05. 2019 20:35

Ok, ale skutečně nikdo tě nenutí jezdit nad zákonem stanovený limit. Proste si dej tempomat na 97 nebo cokoliv kolem stovky a mas naprostý klid. V obci proste hodis limiter nebo tempomat na 55 a opět všichni ti tví výběrčí mají smůlu.
Pokud jezdíš nad limity pro radost z rychlosti a pro požitek, tak je to v pohodě, jen musíš brát v úvahu, ze za to dostaneš pokutu. Pokud proto, abys byl rychleji v cíli, tak stejně toho moc nenahonis. Ve dne te brzdí provoz, v noci riziko střetu se zvěří.
V čem je tedy problem?

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  31. 05. 2019 20:51

Já psal, že mám s něčím problém? Pouze cituji statistiky.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 05. 2019 21:23

Myslím, že stealth01 to vyhodnotil dobře, zvláště, když si přečtu tvůj druhý odstavec, to není citování statistik.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  31. 05. 2019 17:42

Snížili rychlost mrtvých měli víc. Ta 90 není o rychlosti ale původních 80 o vypáleném na řidičích

Odpovědět  |   | 
pm  |  31. 05. 2019 17:55

Rychlostní limit jen odvádí pozornost od sledování provozu a řízení. Když limit není, tak řidič neřeší kolik jede a kdo ho změří, ale může věnovat čas přemýšlení nad bezpečnou a plynulou jízdou.

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  31. 05. 2019 20:13

Specialne v obci je to opravdu pakarna. Oci pulku casu na tachu. Ono kdyz jsme jezdili ve stodeitkach, tak zrychlit z padesati na sedesat precijen chtelo trochu ten plyn stlacit, ale dnes aby se clovek bal na plyn podivat a porad kontroluje s obavou ze za bukem je prislusnik, ktery mu tech tachometrovych sedesat krasne vycisli.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  31. 05. 2019 20:37

Tak jednak jsou už v každém druhem autě tempomaty a hlavně (ideálně) limitery a rychlost si zjistíš z headup displeje.

Odpovědět  |   | 
Rob  |  01. 06. 2019 16:14

Průměrné stáří aut v ČR je cca 15 let. Ta auta z většiny nemají head-up display, tempomat a čtení dopravních značek. Spousta nových aut to nemá ani teď, nebo za mastný příplatek. Podívejte se kolem sebe co vidíte v provozu..
Stačí trochu cit v noze a není třeba využívat tyto fičury. Pokud auto nemá adaptivní tempomat tak ten klasický nemá ani cenu zapínat, bo bych nedělal nic jiného než ho zapínal a vypínal. Nikdo nejede plynule. Na dálnici to po pár kilometrech vzdám a jedu bez něj.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  02. 06. 2019 09:49

Stealthe, myslím, že žiješ tak trochu v bublině, protože Tvá představa o výbavě běžného auta, které jezdí po českých silnicích, je velice zkreslená. Zvláště, když třeba taková Škodovka dodnes považuje tempomat u nižších modelů za luxusní výbavu. Vozový park z Tvého kanálu opravdu nezachycuje typický vzorek toho, co u nás v masovém měřítku jezdí.

Odpovědět  |   | 
Rob  |  02. 06. 2019 13:14

Z jeho vyjadřování to tak vypadá, že si každý kupuje nové auto za více jak dva míče každý rok. Smrdí to povrchností.. Takových lidí co čuchli k penězům znám a jsou všichni stejní.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  31. 05. 2019 20:57

V obci to tedy rozhodně pakárna není. Přechody, křižovatky, ti ostatní musí mít šanci účastnit se provozu a přežít.

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  31. 05. 2019 22:30

Nie kazdy žije v Prahe.

Mas kopec dedín, ktore maju prd, jedna ulica, ziadne domy a obmedzenie rýchlosti plati

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  02. 06. 2019 16:09

Protože nejde o ani tak o bezpečnost, jako o hluk. On není med bydlet u silnice, kde ti kousek od oken prosviští každých 10s auto 70km/h. Natož 90. Většina českých bezohledných pitomců není schopná dodržet ani těch 70.

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 06. 2019 18:49

Hlavně když jezdím po Praze, tak mě za den hlídají desítky radarů a kamer a musím pořád řešit, je tu 80? 70? 50? 40? 30? 20?, navíc proměnné rychlosti v tunelech jsou fakt super vychytávka. Asi tak 80% mého soustředění jde na to, abych neporušil předpisy a 20% na to, abych jel bezpečně vzhledem k ostatním (za předpokladu, že dělají něco nečekaného). Do toho pořád sledovat značky, hlídat si parkování, seznamovat se se zónami, které jsou každých pár měsíců jinde... chtělo by to významně sjednotit značení. Zejména na víceproudých komunikacích působí padesátka strašně pomalu a rozsáhlé zóny, kde je 30 či jen 20 také ne všude dávají smysl. Občasná STOPka na přehledné křižovatce nepomáhá.
Řidič má jet plynule a bezpečně, ale většina značení tomu moc nepomáhá a spíš odvádí pozornost k méně důležitým aspektům, jako je rychlost.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  02. 06. 2019 08:43

Naprostý souhlas. Čumím na tachec, místo sledování situace. I psychycky to na bezpečné jízdě nepřidá. Přehledná silnice, hodím oko na tachec, tam 60. Byl jsem změřen? Dojde pokuta? A pohoda je v pr..li !!! Pak jedu raději 45, řidiči za mnou troubí a blikají.
A pak ty třicítky (práce na silnici) které se neoddělávají ani když už se tam nepracuje !!! Typický příklad je obec Mělčany u Dolních Kounic !!! A dost často se nedává konec omezení !!!

Odpovědět  |   | 
Net  |  02. 06. 2019 09:23

Tuhle jsem měl cestu zkaženou, jedu po okrskách, potrápí mě kombajn, pak uhne, člověk má radost z volné silnice, jedu z kopce, pak je obec, ale asi po 200 metrech je 70, tak jedu cca 60, nechce se mi intenzivně brzdit a pak se rozjíždět a najednou mi Waze oznámí radar a koukám na kamery, tak pak celou cestu přemýšlím nad tím, proč je prvních 200 metrů v obci 50, když pak přes "centrum" je 70, a kolik jsem asi tak jel v měřeném úseku na prázdné silnici. Na klidné jízdě to rozhodně nepřidá.

Tenhle aspekt se prostě podle mě vůbec neřeší, jsem proti nebezpečnému chování na silnicích, ale stresovat řidiče jde imho proti bezpečnosti. Normální lidé zvládají stres naštěstí celkem dobře, ale je to kapička ke kapičce, až je pohár trpělivosti plný.

Odpovědět  |   | 
1RADEK  |  02. 06. 2019 14:29

Za 60 tacho ti nikdo pokutu nepošle. Lidi trochu myslete.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  02. 06. 2019 20:29

město Říčany ano.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  05. 06. 2019 12:06

Mně tachec ukazuje 60 když mám podle GPS 59,5. A za to už pokuta je. Tuším, že policie toleruje 54, a ktomu něco málo na přesnost měření. Řekl bych, že když vám naměří 57, tak je to na pokutu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 06. 2019 07:39

Jestli ti sledování a zapamatování pár značek dělá problém, pak vrať řidičák a jezdi vlakem a autobusem.

Odpovědět  |   | 
Net  |  03. 06. 2019 08:16

Problém mi to nedělá, ale odvádí to mou pozornost. Pokud si myslíš, že v lese značek jedeš stejně vnímavě k okolí, jako v místech, kde jich je desetina, tak si lžeš do kapsy a ani nevíš, že si musíš dávat větší pozor a jsi nebezpečný svému okolí, takže doufám, že jsi svůj řidičák už odevzdal, abys ostatním šel příkladem.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 05. 2019 19:06

Autor clanku ma IQ houpaciho kone? Takovy nadpis napadne jen takoveho... Autorovi se kazdym dalsim dnem zvysuje riziko umrti.

Odpovědět  |   | 
Tomas Fuk  |  31. 05. 2019 19:23

To ostatně každému. Všichni máme každý další den o jeden den blíže ke konci svého života. Nějaká neziskovka by to měla rozpracovat a tlačit na opatření. Čím bude stupidnější, tím lépe....

Odpovědět  |   | 
expat  |  31. 05. 2019 20:09

Takový článek sem nepatří....fuj tajbl...

Odpovědět  |   | 
Krásná Evropa  |  31. 05. 2019 20:21

Francie nevyznává společné hodnoty! Odebrat dotace na zemědělství a napráskat rudozeleným v Berlíně.

Odpovědět  |   | 
king014  |  31. 05. 2019 21:10

Snížení nebylo kvůli bezpečnosti, odůvodňovalo se to třeba ekologií ale hlavní cíl byl vybrat víc na pokutách, Francouzská kasa je už prázdná a bankrot za dveřmi

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  31. 05. 2019 21:27

Pravda zabozrouti v historii zkrachoval už 9 krát.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 06. 2019 01:46

Na N silnicích je tolik radarů že se ani rychle jet nedá.Francouzi předjíždí hůř než našinci a k tomu mají přemotorovaná vozidla.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  01. 06. 2019 14:36

Politici se musí především řídit tím, co si přejí občané. A Francouzi jasně dokázali, že si omezení rychlosti na 80km/h nepřejí. Proto považuji likvidaci stacionárních radarů v tomto případě za oprávněnou sebeobranu.
Dalším krokem by měla být obžaloba a trestní stíhání všech politiků prosazujících omezení rychlosti na 80km/h za zneužití pravomoci úřední osoby.

Odpovědět  |   | 
Net  |  01. 06. 2019 18:39

Měli by zavést 5 km/h v obci, 10 km/h mimo a 30 km/h na dálnici a jít vstříc světlým zítřkům s nulovou úmrtností! A brát řidičáky a auta, těm, kteří limit poruší, místo obyčejné pokuty. 80 km/h je pořád smrtelná rychlost.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  05. 06. 2019 07:40

Tak všechny pevný radary na nacionálce mezi Phalsbourg a Paříží buď:zmizely,zastrikane barvou,rozbité nebo zabalené do fólie a že jich je tam požehnaně.Frantíci se s tím nese rou.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  05. 06. 2019 12:22

Zásadně NULU! Tvrdě trestat!! 100 000 pokutu, atd. Tímto způsobem se dle mého názoru a odpozorovaných zkušeností vyjadřují jednodušší lidé s nižším IQ. Já je nazývám hloupí radikálové. Inteligentní člověk o věci přemýšlí, vyhodnocuje plusy a mínusy, vyhodnocuje která z protichůdných řešení má své pro a proti. Od těchto jednodušších lidí občas slyším názor, že Čechovi povolíš jedno pivo, a on si dá dvě. Kde k tomuto ta jednoduchá hlava došla je mi záhadou. Protože: Nepovoluje se jedno pivo, ale toleruje se určitá hladina alkoholu v krvi. Takže, pokud bude tolerováno 0,5 a řidič bude mít 0,6 tak má smůlu. O tom že v rozumných zemích tolerance je, už bylo mnohokrát napsáno.
Ještě dodám citát z písničky: Dnes už ví to celej svět, že řetěz, mravy nenapraví.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  06. 06. 2019 09:18

Karle žluté vesty to udělaly mi bylo řečeno francouzem.Někdo to musel vymyslet a úspěch to mělo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 3 příspěvky
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 125 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A