Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francouzská vláda hledá cesty, jak financovat ztrátovou státní energetickou společnost EDF a jednou z možností by mohl být prodej části nebo klidně i celého podílu v automobilovém koncernu PSA Peugeot-Citroën. Francouzská vláda vlastní celkem 14% podíl v PSA.

Francie koupila podíl v PSA před dvěma roky za zhruba 800 milionů eur (21,6 miliardy korun), aby pomohla automobilce překonat krizi a blížící se bankrot. Koncern PSA se ale postavil na nohy a hodnota podílu francouzské vlády se za ty dva roky téměř zdvojnásobila, píší Automotive News.

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Vládní podíl měl také ale sloužit jako rovnováha stejně velkému podílu čínské automobilky Dongfeng, která ho rovněž získala v roce 2014 za stejných 800 milionů eur. O případném prodeji tak stejně bude muset rozhodnout vláda.

V roce 2015 se koncern PSA poprvé po dlouhé době dostal do zisku, vydělal před zdaněním 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun). Velký podíl na tom má šéf Carlos Tavares, který nastartoval restrukturalizaci a pomohl zastavit obrovské finanční ztráty. Jen v letech 2012 až 2014 vykázal koncern PSA ztrátu 8 miliard eur.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků