Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francouzská vláda hledá cesty, jak financovat ztrátovou státní energetickou společnost EDF a jednou z možností by mohl být prodej části nebo klidně i celého podílu v automobilovém koncernu PSA Peugeot-Citroën. Francouzská vláda vlastní celkem 14% podíl v PSA.

Francie koupila podíl v PSA před dvěma roky za zhruba 800 milionů eur (21,6 miliardy korun), aby pomohla automobilce překonat krizi a blížící se bankrot. Koncern PSA se ale postavil na nohy a hodnota podílu francouzské vlády se za ty dva roky téměř zdvojnásobila, píší Automotive News.

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Vládní podíl měl také ale sloužit jako rovnováha stejně velkému podílu čínské automobilky Dongfeng, která ho rovněž získala v roce 2014 za stejných 800 milionů eur. O případném prodeji tak stejně bude muset rozhodnout vláda.

V roce 2015 se koncern PSA poprvé po dlouhé době dostal do zisku, vydělal před zdaněním 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun). Velký podíl na tom má šéf Carlos Tavares, který nastartoval restrukturalizaci a pomohl zastavit obrovské finanční ztráty. Jen v letech 2012 až 2014 vykázal koncern PSA ztrátu 8 miliard eur.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků