Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francouzská vláda hledá cesty, jak financovat ztrátovou státní energetickou společnost EDF a jednou z možností by mohl být prodej části nebo klidně i celého podílu v automobilovém koncernu PSA Peugeot-Citroën. Francouzská vláda vlastní celkem 14% podíl v PSA.

Francie koupila podíl v PSA před dvěma roky za zhruba 800 milionů eur (21,6 miliardy korun), aby pomohla automobilce překonat krizi a blížící se bankrot. Koncern PSA se ale postavil na nohy a hodnota podílu francouzské vlády se za ty dva roky téměř zdvojnásobila, píší Automotive News.

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Vládní podíl měl také ale sloužit jako rovnováha stejně velkému podílu čínské automobilky Dongfeng, která ho rovněž získala v roce 2014 za stejných 800 milionů eur. O případném prodeji tak stejně bude muset rozhodnout vláda.

V roce 2015 se koncern PSA poprvé po dlouhé době dostal do zisku, vydělal před zdaněním 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun). Velký podíl na tom má šéf Carlos Tavares, který nastartoval restrukturalizaci a pomohl zastavit obrovské finanční ztráty. Jen v letech 2012 až 2014 vykázal koncern PSA ztrátu 8 miliard eur.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků