Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francouzská vláda hledá cesty, jak financovat ztrátovou státní energetickou společnost EDF a jednou z možností by mohl být prodej části nebo klidně i celého podílu v automobilovém koncernu PSA Peugeot-Citroën. Francouzská vláda vlastní celkem 14% podíl v PSA.

Francie koupila podíl v PSA před dvěma roky za zhruba 800 milionů eur (21,6 miliardy korun), aby pomohla automobilce překonat krizi a blížící se bankrot. Koncern PSA se ale postavil na nohy a hodnota podílu francouzské vlády se za ty dva roky téměř zdvojnásobila, píší Automotive News.

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Vládní podíl měl také ale sloužit jako rovnováha stejně velkému podílu čínské automobilky Dongfeng, která ho rovněž získala v roce 2014 za stejných 800 milionů eur. O případném prodeji tak stejně bude muset rozhodnout vláda.

V roce 2015 se koncern PSA poprvé po dlouhé době dostal do zisku, vydělal před zdaněním 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun). Velký podíl na tom má šéf Carlos Tavares, který nastartoval restrukturalizaci a pomohl zastavit obrovské finanční ztráty. Jen v letech 2012 až 2014 vykázal koncern PSA ztrátu 8 miliard eur.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků