Francie, Magny Cours: Schumacher čtyřikrát v boxech

Vítězné Ferrari zvolilo zajímavou strategii: Schumacher byl čtyřikrát v boxech. O překvapení se postaral také druhý jezdec této stáje Barrichello, když dvě zatáčky před koncem předjel Trulliho a dojel na třetím místě. Celkově vede stále Schumacher.
Francie, Magny Cours: Schumacher čtyřikrát v boxech

Grand Prix Francie, okruh Magny Cours

Hned po startu vyrazil Alonso dopředu a udržel si vyjeté Pole Position před rivalem M. Schumacherem. Po prvních zatáčkách se za sebou seřadili na třetím a dalších bodovaných místech: Trulli, Button, Coulthard, Montoya, Räikkönen a Barrichello.

Start se absolutně nepodařil Panisovi, který nemohl zařadit první rychlostní stupeň a propadl se až na poslední místo. Alonso hned od začatku zajížděl nejrychlejší kola závodu a jeho tempa se držel pouze Michael Schumacher. Dosavadní vedoucí jezdec MS se velmi přiblížil Trullimu, ovšem v 11. kole jako první zajel do boxu. Do boxů zajela v průběhu 11. až 14. kola i celá elitní desítka jezdců. Renault zvládl zastávku v normálním čase osm sekund, Alonso se stihl vrátit na trať stále jako vedoucí jezdec.

Technické problémy potkali jezdce BAR, Takuma Sato musel odstoupit díky poruše motoru. V 16. kole ve výjezdu ze šikany na cílové rovince předvedl Montoya krásné hodiny a propadl se o tři místa dozadu. Pořadím trošku zamíchali jezdci Sauberu, kteří jeli pouze na dvě zastávky v boxech.

20 kol beze změn

Po dvaceti kolech se stupně výtězů nezměnily, první stále Alonso, dále pak M. Schumacher, Trulli. Na dalších bodovaných místech: Button, Coulthard, Barrichello, Räikkönen a Montoya. Montoya ve snaze dohnat a smazat předchozí chybu, se dopustil další, když byl přiliš dlouhý na brzdy v jedné ze zatáček a drobný výlet mimo trať stál Kolumbijce cenné vteřiny. Šestinásobný šampion se začal dotahovat na vedoucího Alonsa a začalo se pomalu schylovat k souboji o první místo.

Jako první na druhou zastávku v boxech zajel Kimi Räikkönen, následován M. Schumacherem, Couldhardem a dalšími. M. Schumacher po druhé zastávce zajel dvě nejrychlejší kola závodu s težším vozem a Alonso se vrátil na trať až jako druhý. V 32. kole odstoupil ze závodu Baumgartner, pilotující monopost stáje Minardi.

Schumacher vede až do konce

Po dvou třetinách GP si M. Schumacher vybudoval náskok pět sekund před Alonsem, ovšem v 42. kole zajel už potřetí do boxu a zahájil vlnu spekulací o tom, zda Ferrari zvolilo strategii čtyř zastávek. Úřadující mistr světa se vrátil na druhé místo se ztrátou 10,5 sekundy na první místo. Následné prohození pozic proběhlo ve 45. kole, kdy momentální vedoucí jezdec Alonso zamířil na třetí (a poslední) zastávku v boxech. Následně v kolech 47-52 probíhali třetí zastávky v boxech a pořadí: M. Schumacher, Alonso, Trulli, Barrichello, Button, Coulthard, Räikkönen, Montoya.

Button se sice vrátil na čtvrtou příčku a vmáčkl se mezi Trulliho a Barrichella, ale jezdec rudé stáje měl pravděpodobně lépe zajeté pneumatiky a po dvou zatáčkách předjel Buttona. Vše nasvědčovalo zajímavému souboji o třetí místo, protože tři jezdci jezdili v rozmezí jediné sekundy.

Boj o třetí místo, Schumacher vítězí

V 58. kole se potvrdila úspěšná strategie Ferrari, kdy M. Schumacher zajel počtvrté do boxů a vrátil se opět na první místo, přibližně pět sekund před Alonsem. O šokující závěr se postaral R. Barrichello, který dvě zatáčky před cílem předjel Truliho a dostal se tak na stupně vítězů.

Závěrem: GP Francie se jela na 70 kol o celkové délce 308,586 km, vítězem se stal M. Schumacher s průměrnou rychlostí 205,033 km/h a výsledným časem 1h 30 min 18,133.

Výsledky GP Francie

Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas Body
1. M. Schumacher Ferrari Bridge 1:30´18.130 10
2. Alonso Renault Mich ´+ 8.329 8
3. Barrichello Ferrari Bridge ´+ 31.622 6
4. Trulli Renault Mich ´+ 32.082 5
5. Button BAR Mich ´+ 32.484 4
6. Coulthard McLaren Mich ´+ 35.520 3
7. Räikkönen McLaren Mich ´+ 36.230 2
8. Montoya Williams Mich ´+ 43.419 1
9. Webber Jaguar Mich ´+ 52.394  
10. Gené Williams Mich ´+ 58.175  
11. Klien Jaguar Mich 1 kolo  
12. Fisichella Sauber Bridge 1 kolo  
13. Massa Sauber Bridge 1 kolo  
14. da Matta Toyota Mich 1 kolo  
15. Panis Toyota Mich 2 kola  
16. Heidfeld Jordan Bridge 2 kola  
17. Pantano Jordan Bridge 3 kola  
18. Bruni Minardi Bridge 4 kola  
Baumgartner Minardi Bridge 32. kolo  
Sato BAR Mich 16. kolo  

Průběžné hodnocení

Jezdec Body
1. M. Schumacher 90
2. Barrichello 68
3. Button 48
4. Trulli 46
5. Alonso 33
6. Montoya 25
7. Sato 14
8. R. Schumacher 12
9. Coulthard 12
10. Fisichella 10

Pohár konstruktérů

Pohár konstruktérů

Body

1. Ferrari 158
2. Renault 79
3. BAR - Honda 62
4. Williams - BMW 37
5. McLaren - Mercedes 22
6. Sauber - Petronas 15
7. Toyota 8
8. Jordan - Ford 5
9. Jaguar - Cosworth 3
10. Minardi - Cosworth 1

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků