Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

Ještě silnější krok proti vozům SUV a dalším těžkým a znečišťujícím vozidlům chce od nového roku zavést francouzská vláda. Nový návrh schválený tamním parlamentem mluví o sankci až 20.000 eur (asi 510.000 Kč) pro vozidla přesahující určitou hranici vypouštěných emisí.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Tato daň za neekologická vozidla již ve Franci platí, doteď ale mohla dosáhnout maximální výše 12.500 eur (asi 320.000 Kč). Právě vozy SUV jsou přitom zmiňovány jako největší viník na podílu produkovaných emisí vůči ostatním kategoriím prodávaných osobních vozů. A stejně jako všude, popularita SUV stále roste.

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Tomu chce francouzská vláda udělat přítrž zvýšením ekologické daně. Noví zájemci o velká SUV si tak zřejmě dvakrát rozmyslí, zda chtějí přihodit státu do kapsy ještě tučnější příplatek než dříve. V rámci nových vozidel mají SUV ve Francii zajišťovat zhruba celých 30 % všech prodejů.

Francouzský ministr financí odhaduje, že nová výše daně za neekologická vozidla by mohla státu vygenerovat až 50 milionů eur (asi 1,3 miliardy korun) za rok. Možná překvapivě, Francie ale rovněž plánuje omezit současné dotace na nákup elektrických a vodíkových aut.

Hráči Realu Madrid vyfasovali nová auta. Většina brala SUV, elektřině věří jediný

Hráči Realu Madrid vyfasovali nová auta. Většina brala SUV, elektřině věří jediný

V roce 2020 bude Francouzům zvýhodněn nákup elektromobilu až o 6000 eur (asi 153.000 Kč) v případě ceny vozu pod hranici 45.000 eur (asi 1,15 milionu korun). Snížení bonusu ke koupi „ekologického“ vozu má ovšem dorazit v letech 2021 či 2022. Minulý rok vyplatila Francie na dotacích pro čistě elektrická a vodíková auta zhruba 550 milionů eur (asi 14 miliard korun).

V galerii Renault Koleos.

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků