Francie jde tvrdě proti SUV. Ekologická daň se vyšplhá až na 20 tisíc euro

Velké, žíznivé a „špinavé“ SUV budou pro Francouze stále nákladnější představou. Od nového roku chce tamní vláda ještě zpřísnit ekologickou daň za nákup takových vozidel.

Ještě silnější krok proti vozům SUV a dalším těžkým a znečišťujícím vozidlům chce od nového roku zavést francouzská vláda. Nový návrh schválený tamním parlamentem mluví o sankci až 20.000 eur (asi 510.000 Kč) pro vozidla přesahující určitou hranici vypouštěných emisí.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Tato daň za neekologická vozidla již ve Franci platí, doteď ale mohla dosáhnout maximální výše 12.500 eur (asi 320.000 Kč). Právě vozy SUV jsou přitom zmiňovány jako největší viník na podílu produkovaných emisí vůči ostatním kategoriím prodávaných osobních vozů. A stejně jako všude, popularita SUV stále roste.

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Tomu chce francouzská vláda udělat přítrž zvýšením ekologické daně. Noví zájemci o velká SUV si tak zřejmě dvakrát rozmyslí, zda chtějí přihodit státu do kapsy ještě tučnější příplatek než dříve. V rámci nových vozidel mají SUV ve Francii zajišťovat zhruba celých 30 % všech prodejů.

Francouzský ministr financí odhaduje, že nová výše daně za neekologická vozidla by mohla státu vygenerovat až 50 milionů eur (asi 1,3 miliardy korun) za rok. Možná překvapivě, Francie ale rovněž plánuje omezit současné dotace na nákup elektrických a vodíkových aut.

Hráči Realu Madrid vyfasovali nová auta. Většina brala SUV, elektřině věří jediný

Hráči Realu Madrid vyfasovali nová auta. Většina brala SUV, elektřině věří jediný

V roce 2020 bude Francouzům zvýhodněn nákup elektromobilu až o 6000 eur (asi 153.000 Kč) v případě ceny vozu pod hranici 45.000 eur (asi 1,15 milionu korun). Snížení bonusu ke koupi „ekologického“ vozu má ovšem dorazit v letech 2021 či 2022. Minulý rok vyplatila Francie na dotacích pro čistě elektrická a vodíková auta zhruba 550 milionů eur (asi 14 miliard korun).

V galerii Renault Koleos.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků