Francie dá 10 000 eur na nákup elektromobilu, když sešrotujete diesel

Francouzská vláda chce dostat z měst dieselová auta. Pro svůj záměr chce rozdávat dotace na nákup elektromobilu.
Francie dá 10 000 eur na nákup elektromobilu, když sešrotujete diesel

Francouzským politikům najednou přestaly vonět diesely a vyhlásili jim válku. Ono by se to dalo pochopit, kdyby politici té samé země před několika lety naopak nezaváděli všemožné daně a omezení, které vedly motoristy právě k nákupu naftových aut.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Zdanění vozidla se ve Francii odvíjí podle místa registrace, emisí CO2, výkonu a také se projevuje rozdílnou výší spotřební daně na naftu a benzín. Motoristé tak byli dlouhou dobu motivování kupovat auta s nízkou spotřebou a emisemi CO2, což logicky vychází na maloobjemové diesely.

Francie se tak stala zemí, kde zhruba 80 % (!) všech aut jsou diesely. Například poslední rok se ve Francii prodalo 64 % nových aut s dieselem, v roce 2012 to dokonce bylo 73 %. Obvyklý poměr v Evropě je zhruba půl na půl nebo jen s mírnou převahou dieselů.

Život řidiče

Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Vláda se nyní rozhodla zvýšit pobídku na nákup elektromobilu, pokud zlikvidujete svůj starý diesel. Dotace bude od dubna 2015 činit 10 000 eur (280 000 korun), což výrazně sníží kupní cenu elektrického auta. Renault Zoe by tak stál jen 12 400 eur, Nissan Leaf 14 390 eur. Navíc se z provozu elektromobilu neplatí prakticky žádné dodatečné daně.

Dalším krokem je zvýšení spotřební daně na naftu o dva eurocenty na litr (do eráru to má v roce 2015 přinést 807 milionů eur, z čehož by se zaplatilo 80 000 dotazí na elektromobily) a její dorovnání s cenou benzínu.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Otázkou je, kdo si bude moci dovolit využít dotaci, když staré diesely bez filtru obvykle provozují nízkopříjmové skupiny obyvatel. A ty si asi nemohou jen tak dovolit zaplatit přes 12 000 eur za nové auto. Navíc není francouzská síť dobíjecích stanic zrovna rozsáhlá.

V současné době je ve Francii v provozu asi 10 000 dobíjecích stanic a 36 000 elektromobilů z celkového počtu asi 38 milionů aut. Do roku 2030 chce Francie vybudovat až sedm milionů dobíjecích stanic.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků