Komise francouzského ministerstva energetiky vybrala náhodně stovku naftových aut všech hlavních značek a provedla testy. Nejhůře dopadl Renault, ale vyšší hodnoty vykázaly i modely dalších značek.
Na kobereček francouzského ministerstva energetiky musí příští týden zástupci značek Mercedes-Benz a Opel, píší Automotive News. Později zřejmě bude muset dorazit i zástupce Fordu. Budou se zodpovídat z testů, které odhalily, že jejich naftová auta vypouští v reálném provozu vyšší emise NOx než během homologační zkoušky v laboratoři.
Komise francouzského ministerstva energetiky vybrala náhodně stovku naftových aut všech hlavních značek a provedla testy. Nejhůře dopadl Renault Espace, Renault Captur a ještě jedna nejmenovaná dodávka od Renaultu.
Limity překračují ale i naftové vozy Mercedesu (Mercedes používá v některých modelech diesel od Renaultu), včetně luxusní třídy S se šestiválcem. Vyšší hodnoty vykázal i Ford C-Max s dieselem, i když v případě Fordu a Mercedesu to byly „lepší“ hodnoty než u Renaultu.
V případě Opelu jde hlavně o emise modelu Zafira 1.6 CDTi. Objevila se zpráva, že Opel svolává Zafiry do servisu, ale automobilka to odmítá a tvrdí, že nejde o svolávací akci kvůli emisím, ale o servisní úpravu řídícího softwaru v rámci běžných servisních prohlídek.
Zatímco Volkswagen, u kterého to všechno začalo, již pracuje na nápravě, Renault teprve připravuje dvě svolávací akce, jednu na 15 800 modelů Captur a druhou na dalších více než 700 000 dieselových aut. Nyní se spíše čeká na to, jak z toho ostatní automobilky vybruslí.