Francie bude dotovat vývoj dieselových hybridů

Možná si vzpomenete na novoroční projev francouzského prezidenta, který v něm vyzval automobilky k většímu vývoji hybridních systému na bázi nafta + elektromotor. Aby nezůstalo jen u slova, vláda se rozhodla uvolnit přes 400 mil. eur (přibližně 11,4 mld. Kč) na podporu moderních technologií vedoucích ke snižování spotřeby paliva a emisí škodlivin.

Tyto prostředky budou uvolňovány postupně v následujících třech letech a jejich využití bude směřovat k vývoji nových pohonů, ovšem také k restrukturalizaci výroby ve francouzských automobilkách Citreon, Peugeot a Renault.

Více než 120 mil. eur půjde přímo na vývoj hybridního nafto-elektrického pohonu a také na zdokonalení systému Stop and Start. Dalších 150 mil. eur bude investováno do modernizace výroby v automobilkách a také na podporu propuštěných zaměstnanců. Zbylé finance budou rozděleny mezi různé společnosti, jenž vyrábí součásti automobilů jako jsou např. nano-filtry pro klimatizace, které mají zamezit průniku jakýmkoli pevným částicím, čímž se vozy stanou přívětivější pro alergiky a astmatiky.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků