Francie bude dotovat vývoj dieselových hybridů

Možná si vzpomenete na novoroční projev francouzského prezidenta, který v něm vyzval automobilky k většímu vývoji hybridních systému na bázi nafta + elektromotor. Aby nezůstalo jen u slova, vláda se rozhodla uvolnit přes 400 mil. eur (přibližně 11,4 mld. Kč) na podporu moderních technologií vedoucích ke snižování spotřeby paliva a emisí škodlivin.

Tyto prostředky budou uvolňovány postupně v následujících třech letech a jejich využití bude směřovat k vývoji nových pohonů, ovšem také k restrukturalizaci výroby ve francouzských automobilkách Citreon, Peugeot a Renault.

Více než 120 mil. eur půjde přímo na vývoj hybridního nafto-elektrického pohonu a také na zdokonalení systému Stop and Start. Dalších 150 mil. eur bude investováno do modernizace výroby v automobilkách a také na podporu propuštěných zaměstnanců. Zbylé finance budou rozděleny mezi různé společnosti, jenž vyrábí součásti automobilů jako jsou např. nano-filtry pro klimatizace, které mají zamezit průniku jakýmkoli pevným částicím, čímž se vozy stanou přívětivější pro alergiky a astmatiky.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků