Francie bude dotovat vývoj dieselových hybridů

Možná si vzpomenete na novoroční projev francouzského prezidenta, který v něm vyzval automobilky k většímu vývoji hybridních systému na bázi nafta + elektromotor. Aby nezůstalo jen u slova, vláda se rozhodla uvolnit přes 400 mil. eur (přibližně 11,4 mld. Kč) na podporu moderních technologií vedoucích ke snižování spotřeby paliva a emisí škodlivin.

Tyto prostředky budou uvolňovány postupně v následujících třech letech a jejich využití bude směřovat k vývoji nových pohonů, ovšem také k restrukturalizaci výroby ve francouzských automobilkách Citreon, Peugeot a Renault.

Více než 120 mil. eur půjde přímo na vývoj hybridního nafto-elektrického pohonu a také na zdokonalení systému Stop and Start. Dalších 150 mil. eur bude investováno do modernizace výroby v automobilkách a také na podporu propuštěných zaměstnanců. Zbylé finance budou rozděleny mezi různé společnosti, jenž vyrábí součásti automobilů jako jsou např. nano-filtry pro klimatizace, které mají zamezit průniku jakýmkoli pevným částicím, čímž se vozy stanou přívětivější pro alergiky a astmatiky.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků