Francie bude dotovat vývoj dieselových hybridů

Možná si vzpomenete na novoroční projev francouzského prezidenta, který v něm vyzval automobilky k většímu vývoji hybridních systému na bázi nafta + elektromotor. Aby nezůstalo jen u slova, vláda se rozhodla uvolnit přes 400 mil. eur (přibližně 11,4 mld. Kč) na podporu moderních technologií vedoucích ke snižování spotřeby paliva a emisí škodlivin.

Tyto prostředky budou uvolňovány postupně v následujících třech letech a jejich využití bude směřovat k vývoji nových pohonů, ovšem také k restrukturalizaci výroby ve francouzských automobilkách Citreon, Peugeot a Renault.

Více než 120 mil. eur půjde přímo na vývoj hybridního nafto-elektrického pohonu a také na zdokonalení systému Stop and Start. Dalších 150 mil. eur bude investováno do modernizace výroby v automobilkách a také na podporu propuštěných zaměstnanců. Zbylé finance budou rozděleny mezi různé společnosti, jenž vyrábí součásti automobilů jako jsou např. nano-filtry pro klimatizace, které mají zamezit průniku jakýmkoli pevným částicím, čímž se vozy stanou přívětivější pro alergiky a astmatiky.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků