Francie bude dotovat vývoj dieselových hybridů

Možná si vzpomenete na novoroční projev francouzského prezidenta, který v něm vyzval automobilky k většímu vývoji hybridních systému na bázi nafta + elektromotor. Aby nezůstalo jen u slova, vláda se rozhodla uvolnit přes 400 mil. eur (přibližně 11,4 mld. Kč) na podporu moderních technologií vedoucích ke snižování spotřeby paliva a emisí škodlivin.

Tyto prostředky budou uvolňovány postupně v následujících třech letech a jejich využití bude směřovat k vývoji nových pohonů, ovšem také k restrukturalizaci výroby ve francouzských automobilkách Citreon, Peugeot a Renault.

Více než 120 mil. eur půjde přímo na vývoj hybridního nafto-elektrického pohonu a také na zdokonalení systému Stop and Start. Dalších 150 mil. eur bude investováno do modernizace výroby v automobilkách a také na podporu propuštěných zaměstnanců. Zbylé finance budou rozděleny mezi různé společnosti, jenž vyrábí součásti automobilů jako jsou např. nano-filtry pro klimatizace, které mají zamezit průniku jakýmkoli pevným částicím, čímž se vozy stanou přívětivější pro alergiky a astmatiky.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků