Hyundai i20 Active je novinkou na českém trhu

Hyundai i20 Active je novinkou na českém trhu

Do testu jsme dostali silnější provedení osazené motorem 1.0 T-GDI

Do testu jsme dostali silnější provedení osazené motorem 1.0 T-GDI

Verze Active je něco jako korejský Scout. Hlavní roli zde hrají plasty

Verze Active je něco jako korejský Scout. Hlavní roli zde hrají plasty

Oproti klasické i20 má přední nárazník design ve tvaru písmene A. Neoplastovaná i20 používá naopak V

Oproti klasické i20 má přední nárazník design ve tvaru písmene A. Neoplastovaná i20 používá naopak V

Samozřejmostí jsou oplastované blatníky a lišty na dveřích

Samozřejmostí jsou oplastované blatníky a lišty na dveřích

Také vzadu najdeme více plastu a navíc dvě kulatá světla v nárazníku

Také vzadu najdeme více plastu a navíc dvě kulatá světla v nárazníku

Interiér přidává barevné detaily

Interiér přidává barevné detaily

Třeba řadicí páku...

Třeba řadicí páku...

...rámečky kolem výdechů ventilace...

...rámečky kolem výdechů ventilace...

...nebo část čalounění na předních i zadních sedadlech

...nebo část čalounění na předních i zadních sedadlech

Místa vzadu je tak akorát

Místa vzadu je tak akorát

Pracoviště řidiče je na úrovni. Ergonomie v podstatě nemá chybu

Pracoviště řidiče je na úrovni. Ergonomie v podstatě nemá chybu

Multimediální systém s navigací dostanete v rámci paketu Style, který stojí 70 000 Kč. Pracuje výborně

Multimediální systém s navigací dostanete v rámci paketu Style, který stojí 70 000 Kč. Pracuje výborně

Litrový přeplňovaný tříválec má dost výkonu a naftový charakter

Litrový přeplňovaný tříválec má dost výkonu a naftový charakter

Kdo jede v klidu, bude jezdit za málo. Rychlejší tempo nebo větší zátěž fofrem zvedne spotřebu

Kdo jede v klidu, bude jezdit za málo. Rychlejší tempo nebo větší zátěž fofrem zvedne spotřebu

Hyundai i20 Active koupíte pouze s benzinovými motory. Diesel se u této verze nenabízí

Hyundai i20 Active koupíte pouze s benzinovými motory. Diesel se u této verze nenabízí

Active má vyšší podvozek a jiné tlumiče

Active má vyšší podvozek a jiné tlumiče

Jiné tlumiče ale neznamenají pohodlnější podvozek. Active je naopak tvrdší

Jiné tlumiče ale neznamenají pohodlnější podvozek. Active je naopak tvrdší

A to je charakteristika, která se u auta mířícího mimo zpevněné komunikace moc nehodí

A to je charakteristika, která se u auta mířícího mimo zpevněné komunikace moc nehodí

V zatáčkách si Active počíná jistě

V zatáčkách si Active počíná jistě

Při rychlejší jízdě vás brzy začne rozčilovat pomalá odezva na plyn

Při rychlejší jízdě vás brzy začne rozčilovat pomalá odezva na plyn

Kdo si připlatí, ten dostane také diodová zadní světla

Kdo si připlatí, ten dostane také diodová zadní světla

I stříbrné střešní ližiny...

I stříbrné střešní ližiny...

...nebo výrazné víčko nádrže jsou součástí verze Active

...nebo výrazné víčko nádrže jsou součástí verze Active

Hyundai i20 Active je vždy spojen s manuálem, automat je této verzi také zapovězen

Hyundai i20 Active je vždy spojen s manuálem, automat je této verzi také zapovězen

Mimo zpevněné komunikace to chce s rozmyslem. Active totiž má stejný podvozek jako klasické varianta. Žádné díly se nezesilovaly

Mimo zpevněné komunikace to chce s rozmyslem. Active totiž má stejný podvozek jako klasické varianta. Žádné díly se nezesilovaly

Testovaný vůz dostal sedmnáctipalcové disky, které mu náramně sluší

Testovaný vůz dostal sedmnáctipalcové disky, které mu náramně sluší

I ty měly svůj nemalý podíl na horším komfortu cestování

I ty měly svůj nemalý podíl na horším komfortu cestování

Active je na pohled velmi zajímavý hatchback, který se bude líbit

Active je na pohled velmi zajímavý hatchback, který se bude líbit

Problém je, že cena testovacího tříválcového exempláře přesáhla půl milionu korun

Problém je, že cena testovacího tříválcového exempláře přesáhla půl milionu korun

A za tyto peníze si už můžete koupit nějakou čtyřkolku, která bude mimo silnice mnohem užitečnější

A za tyto peníze si už můžete koupit nějakou čtyřkolku, která bude mimo silnice mnohem užitečnější

Active zatím v segmentu B-SUV zaskakuj. Klasické malé SUV značky Hyundai teprve přijde

Active zatím v segmentu B-SUV zaskakuj. Klasické malé SUV značky Hyundai teprve přijde

Přístrojový štít je jednoduchý a přehledný

Přístrojový štít je jednoduchý a přehledný

Multimediální systém funguje výborně

Multimediální systém funguje výborně

I navigace funguje výborně

I navigace funguje výborně

Vše pracuje rychle...

Vše pracuje rychle...

...ovládání je přehledné...

...ovládání je přehledné...

...a samozřejmě nechybí český překlad

...a samozřejmě nechybí český překlad

Active může mít i automatickou klimatizaci...

Active může mít i automatickou klimatizaci...

...nebo vyhřívaný volant

...nebo vyhřívaný volant

Nechybí ani tempomat

Nechybí ani tempomat

a vrcholné provedení má rovněž bezklíčkový přístup a startování tlačítkem

a vrcholné provedení má rovněž bezklíčkový přístup a startování tlačítkem

Manuální šestistupňová převodovka je celkem přesná

Manuální šestistupňová převodovka je celkem přesná

V interiéru najdeme mnoho tvrdých plastů

V interiéru najdeme mnoho tvrdých plastů

Oplastované verze vypadají vždy velmi dobře, výjimkou není ani Active

Oplastované verze vypadají vždy velmi dobře, výjimkou není ani Active

Zavazadelník se samozřejmě nijak nezměnil

Zavazadelník se samozřejmě nijak nezměnil

Pod dnem je ještě přihrádka a pod přihrádkou dojezdová rezerva

Pod dnem je ještě přihrádka a pod přihrádkou dojezdová rezerva

Nic většího než sedmnáctky se nenabízí

Nic většího než sedmnáctky se nenabízí

Velké disky snadno přijdou v terénu k újmě. Větší riziko jim ale bude hrozit při jízdě po městě

Velké disky snadno přijdou v terénu k újmě. Větší riziko jim ale bude hrozit při jízdě po městě

Zadní diody vypadají velmi pěkně

Zadní diody vypadají velmi pěkně

Do testu jsme dostali silnější provedení osazené motorem 1.0 T-GDI
Verze Active je něco jako korejský Scout. Hlavní roli zde hrají plasty
Oproti klasické i20 má přední nárazník design ve tvaru písmene A. Neoplastovaná i20 používá naopak V
Samozřejmostí jsou oplastované blatníky a lišty na dveřích
50
Fotogalerie

Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

Kapitoly článku:


Řekne si klidně o devět

U podobných motorů obecně platí, že čím více jim dopřejete zátěže, tím větší číslo vám dopřejí na palubním počítači. Spotřeba roste vskutku hodně rychle. Zatímco při 80-90 km/h jedeme řekněme za šest litrů (možná i méně), při 130 km/h, kdy motor točí na šestku 3000 ot./min, se začne přibližovat osmi litrům. Pokud vás pojede v autě pět, můžete si být téměř jisti, že se na dálnici přes osm litrů dostanete.

Pořád platí, že tříválec vše po dynamické stránce zvládne, ale řekne si u toho o příděl paliva známý spíše z podstatně větších a starších atmosférických motorů. Tomu se říká ekologický paradox z dílny EU. Dříve testovaná Ibiza s motorem stejné koncepce na tom ovšem byla celkem podobně.

_DSC1258.jpg_DSC1261.jpg_DSC1262.jpg
Jestli chcete naplno využít výhody litrového tříválce, jezděte klidně a plynule. Pak je motor úsporný. Jakmile auto naložíte nebo přitlačíte na pilu, spotřeba rychle vyroste

Ve finále jsem test složený většinou z cestování po dálnici a po městě ukončil na hodnotě 7,5 l/100 km a to je u litrového tříválce trochu zklamání. Respektive to není překvapení, protože třeba i vzhledem k dlouhodobému průměru tříválcového Peugeotu 308 jsem něco podobného čekal.

Litrový tříválec má ještě jednu nelichotivou vlastnost. Odezva na plyn je tak dlouhá, že by snad i finanční úřad dokázal vyřídit vaší žádost rychleji. K něčemu se vám přiznám. Po Praze jezdím s Twingem první generace. Je to už trochu popelnice, ale o to více se do Prahy hodí. Šrámy nikoho nebolí, všude se vejde, cestování je tak bezstarostné... Už mnohokrát (a v poslední době čím dál více) se mi stalo, že jsem po odevzdání nějakého downsizingového zcela nového testovacího auta usedl do této popelnice osazené atmosférickým čtyřválcovým motorem o objemu 1,2 litru a měl jsem pocit, že to Twingo jezdí jako blesk. Není to ničím jiným než právě odezvou na plyn.

_DSC1253.jpg_DSC1267.jpg
Dynamická jízda nepřináší kdo ví jaké potěšení, protože motor reaguje na přidání plynu s hodně velkou prodlevou. Nejlépe pak jede ve středních otáčkách, v těch vysokých se rychle vytratí ze scény

Posledním takovým případem bylo přesně navrácení Hyundaie i20 Active s přeplňovaným tříválcem. Nedá se nic dělat, malý motor toho sám o sobě moc nevyplodí a dokud mu pořádně nepomůže turbo, tak se neděje vůbec nic. Celé to dohromady dělá dokonale dieselový charakter. Platí to o odezvě na plyn, platí to rovněž o průběhu.

Tříválec můžete dotočit až k sedmi tisícům, kdy třeba na trojku jede přes 140 km/h, ale od pěti tisíc se vám do hlavy začne vkrádat pocit, že je jedno, jestli plyn povolíte, nebo jestli ho dáte na podlahu, protože motor už má své nejlepší pásmo dále za sebou a ve vysokých otáčkách je dost mdlý. Není to kritika Hyundaie, ale obecně motorů těchto miniaturizovaných koncepcí. Několikrát zmíněná Ibiza 1.0 TSI na tom byla úplně stejně. 

Po městě nepotěší

Jestli Hyundai i20 Active něco nemá rád, tak to je jízda po městě, kde se naplno projeví zřejmě největší nevýhoda tříválcové jednotky. Ta totiž nedostala vyvažovací hřídel a na volnoběhu to je dost znát, protože motor produkuje citelné vibrace. Občas vám je zpestří systém start/stop, který vás sice vibrací při stání na chvilku ušetří, ale jakmile motor znovu nastartuje, zatřese se s vámi celý svět. 

Ve městě také naplno vyniknou tlumiče, které má i20 Active jiné ve srovnání se svými sourozenci. Dobře si vzpomínám na cestování klasickou i20, která mi připadala laděná spíše na pohodlí. Active je ale o poznání tužší. Na kvalitních cestách je vše v pořádku, na dlažebních kostkách a různých nerovnostech to už taková pohádka není. Svůj díl na tom mají zaručeně i velká a efektní kola s nízkými pneumatikami. Ironií osudu je fakt, že Active má namířeno i mimo silnice, kde moc hladkých povrchů nepotkáte. A ironií číslo 2 je skutečnost, že se naše výbava v základu posazená na šestnáctkách jmenuje Comfort.

Hyundai i20 Active rozhodně není špatné auto, protože klasická i20 není vůbec špatné auto. Naopak, jde o sympatický hatchback, který má sympatické řízení i sympatické jízdní vlastnosti. Active přidá jednoznačně hezčí vzhled, ale já se trochu obávám, že si za to jako svou daň vybere horší chování na nerovných silnicích. 

_DSC1245.jpg_DSC1246.jpg_DSC1248.jpg

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud