Současná generace BMW M3 vypadá báječně. Vytažené blatníky, agresivní nárazník, nafouklá kapota... Tohle se povedlo

Současná generace BMW M3 vypadá báječně. Vytažené blatníky, agresivní nárazník, nafouklá kapota... Tohle se povedlo

Na první pohled si vůz možná spletete s M paketem, ale jakmile přijdete blíže, veškeré pochybnosti vezmou za své. Dvě dvojité koncovky vzadu produkují parádní zvuk

Na první pohled si vůz možná spletete s M paketem, ale jakmile přijdete blíže, veškeré pochybnosti vezmou za své. Dvě dvojité koncovky vzadu produkují parádní zvuk

Inteirér nabídne karbonové dekory a perfektní sedačky. Jinak jde o klasiku BMW

Inteirér nabídne karbonové dekory a perfektní sedačky. Jinak jde o klasiku BMW

Připomínkou nejostřejší verze jsou po interiéru různě rozmístěná písmenka M...

Připomínkou nejostřejší verze jsou po interiéru různě rozmístěná písmenka M...

...ale hlavně tachometr s posledním číslem 330

...ale hlavně tachometr s posledním číslem 330

Pohon má na starost přeplňovaný třílitrový šestiválec, který nahradil atmosférickou jednotku používanou u předchozí generace. Dodnes se najdou lidé, kteří tuto novinku nevítají s kdo ví jakým nadšením

Pohon má na starost přeplňovaný třílitrový šestiválec, který nahradil atmosférickou jednotku používanou u předchozí generace. Dodnes se najdou lidé, kteří tuto novinku nevítají s kdo ví jakým nadšením

Motor jako takový je ovšem výborný a velmi úspěšně maskuje přítomnost systému přeplňování. Nejvyšší výkon má 431 koní, na brzdě ale vykázal ještě o dost více

Motor jako takový je ovšem výborný a velmi úspěšně maskuje přítomnost systému přeplňování. Nejvyšší výkon má 431 koní, na brzdě ale vykázal ještě o dost více

Na okreskách je BMW M3 rychlé. Hodně, hodně, hodně rychlé

Na okreskách je BMW M3 rychlé. Hodně, hodně, hodně rychlé

Stačí se jen trochu zamyslet a už se vystavujete celé řadě problémů. Především pak se zákony, ale také s financemi za palivo. Při rychlé jízdě si motor řekne o pořádný přísun paliva

Stačí se jen trochu zamyslet a už se vystavujete celé řadě problémů. Především pak se zákony, ale také s financemi za palivo. Při rychlé jízdě si motor řekne o pořádný přísun paliva

Poslat BMW M3 bokem je skutečně pouze minimální problém

Poslat BMW M3 bokem je skutečně pouze minimální problém

Menší drifty ale současná M3 úplně ráda nemá. Mnohem lepší to je někde na letišti nebo na okruhu, kde můžete auto poslat bokem ve větší rychlosti

Menší drifty ale současná M3 úplně ráda nemá. Mnohem lepší to je někde na letišti nebo na okruhu, kde můžete auto poslat bokem ve větší rychlosti

Sympatické na BMW M3 je ale hlavně to, jak umí svůj raketový potenciál maskovat

Sympatické na BMW M3 je ale hlavně to, jak umí svůj raketový potenciál maskovat

Když totiž pojedete v klidu, dočkáte se překvapivého komfortu a poměrně nízké spotřeby

Když totiž pojedete v klidu, dočkáte se překvapivého komfortu a poměrně nízké spotřeby

Standardem jsou osmnáctipalcová kola, testované devatenáctky jsou za příplatek

Standardem jsou osmnáctipalcová kola, testované devatenáctky jsou za příplatek

Výfuk umí vykouzlit krásný zvuk

Výfuk umí vykouzlit krásný zvuk

Devatenáctky jsou také podmínkou pro příplatkové karbon-keramické brzdy. Ty stojí téměř 200 tisíc korun navíc

Devatenáctky jsou také podmínkou pro příplatkové karbon-keramické brzdy. Ty stojí téměř 200 tisíc korun navíc

Keramické brzdy mají obrovský výkon, ale musí být ohřáté. Za studena naopak vypadají, že skoro nebrzdí

Keramické brzdy mají obrovský výkon, ale musí být ohřáté. Za studena naopak vypadají, že skoro nebrzdí

Když za to na okreskách vezmete, zjistíte, že je současná M3 strašně rychlé auto

Když za to na okreskách vezmete, zjistíte, že je současná M3 strašně rychlé auto

V praxi byste tipovali více než pouze 431 koní

V praxi byste tipovali více než pouze 431 koní

Motor můžete vytočit až za sedm tisíc, kdy má také krásný zvuk a pořádně ostré reakce na plyn

Motor můžete vytočit až za sedm tisíc, kdy má také krásný zvuk a pořádně ostré reakce na plyn

Jenže vytočená trojka znamená 160 km/h. Už na dvojku překračuje BMW M3 okreskový rychlostní limit

Jenže vytočená trojka znamená 160 km/h. Už na dvojku překračuje BMW M3 okreskový rychlostní limit

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

Na první pohled si vůz možná spletete s M paketem, ale jakmile přijdete blíže, veškeré pochybnosti vezmou za své. Dvě dvojité koncovky vzadu produkují parádní zvuk
Inteirér nabídne karbonové dekory a perfektní sedačky. Jinak jde o klasiku BMW
Připomínkou nejostřejší verze jsou po interiéru různě rozmístěná písmenka M...
...ale hlavně tachometr s posledním číslem 330
73
Fotogalerie

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech

Než usednete za volant BMW M3, ujistěte se, zda to opravdu chcete udělat. V momentě, kdy se s touto raketou rozjedete, jste jednou nohou v kriminále, v nemocnici a v osobním bankrotu zároveň.

Kapitoly článku:


Současná generace BMW M3 není na Autorevue.cz žádným nováčkem. Kromě velkého množství novinek a krátkých článků jsme už v polovině minulého roku vyrazili na mezinárodní prezentaci a loni došlo i na kratší test. Jenže tenkrát se nám do rukou dostala z pohledu dynamického svezení snad ta nejhorší možná verze - M4 Cabrio.

Auto to bylo zatraceně rychlé, ale přece jen trochu těžkopádné. Očekávané nadšení se jaksi nedostavilo. Na druhou stranu jsem po testu kabrioletu chtěl ještě více vyzkoušet klasický sedan, který prostě musí z podstaty věci jezdit lépe a kolega Jirka to také sliboval. A proto, když mi takhle jednou ve čtvrtek zazvonil telefon, kde se ozvalo něco jako „Ahoj, dorazilo mi M3, nechceš si ho zítra vzít...“, nebylo moc co řešit.

_DSC0157.jpg_DSC0192.jpg
Aktuální BMW M3 je na pohled hodně zajímavé auto. Ani v nenápadné šedé si ho s nějakým M paketem nespletete 

Bohužel, jak už to tak obvykle u zkrácených zápůjček chodí, v té době zrovna vrcholil podzim, začalo být chladno a především dost pršelo. Přidejme k tomu pneumatiky, které už měly své nejlepší kilometry za sebou, a určitě si dovedete představit, jaká byla má hlavní starost. To auto musím vrátit v celku.

Je krásná

Už kdysi dávno, kdy jsem si M3 a M4 poprvé prohlížel na autosalonu, mé sympatie patřily jednoznačně sedanu. Kupé také má něco do sebe, stejně jako kabriolet, ale sedan je sedan. BMW M3 současné generace se podle mého názoru designově povedlo a i když se díváte na šedý relativně nenápadný exemplář, neexistuje jediná pochybnost o tom, že před vámi nestojí žádná 320d xDrive v M paketu. Nafouklá kapota, vytažené blatníky, aerodynamicky tvarovaná zrcátka... Takhle to má vypadat.

U emkových BMW je už delší dobu zvykem používat relativně nenápadný interiér a současná M3/M4 není výjimkou. Jsou zde naprosto perfektně tvarované sportovní sedačky, které mají skvělé boční vedení, ale které jsou zároveň pohodlné při normální jízdě, jenže to je asi tak všechno. Přítomnost šestiválcového reaktoru pod kapotou pouze decentně připomíná tachometr končící číslem 330, jinak jde o interiér dobře známý z jiných testů nejen BMW řady 3.

Pro zajímavost ještě také tabulka s vnitřními rozměry. I auto typu BMW M3 občas přece musí plnit ryze všední praktické povinnosti. Jak je vidět, s prostorem na tom M3 není vůbec špatně. Dozadu se vejdou realtivně pohodlně i osoby vysoké 190 cm. Co se nákladu týká, snadno můžete odvézt věc dlouhou až 209 cm

BMW M3: Prostor pro cestující (cm)
Šířka v úrovni loktů vpředu
149
Šířka v úrovni loktů vzadu
147
Prostor pro hlavu vpředu max.
100
Prostor pro hlavu vzadu
91
Délka sedáku vpředu (od opěradla)
51
Délka opěradla vpředu
64
Min. šířka sedáku vpředu
31
Délka sedáku vzadu (od opěradla)
47
Délka opěradla vzadu
68
Prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm
23
BMW M3: Prostor pro zavazadla (cm)
šířka mezi podběhy 97
šířka v nejširším místě 138
výška po plato 47
max. výška vstupního otvoru 47
max. šířka vstupního otvoru 105
min. délka ložné plochy 100
max. délka nákladu* 209
*max. délka nákladu je měřena od pátých dveří po sedadlo spolujezdce posunuté zcela vpřed a s maximálně kolmo nastaveným opěradlem  
_DSC0281.jpg_DSC0270.jpg_DSC0254.jpg
Karbonové dekory a pár detailů, interiér je vcelku nenápadný. Že jde o vrcholné provedení, to nenápadně připomíná sem tam se objevující písmeno M a 330 km/h coby poslední číslo na tachometru

Opravdu má 431 koní?

Připomeňme si základní fakta. Pod kapotou už není atmosférický osmiválec, ale přeplňovaný třílitrový šestiválec, což někteří nenesou zrovna s velkým nadšením. Jeho maximum dosahuje na 317 kW (431 k) a 550 Nm. V době Focusů s výkonem 257 kW (350 k), áčkových Mercedesů s maximem 280 kW (381 k) a spekulacích o Golfu s motorem přesahujícím 400 koní nevypadá nakonec takový výkon zas až tak zajímavě. Vlastně ani při jízdě motor nedává svůj potenciál příliš naodiv. Má vůbec těch 431 koní?

Kouzlem některých moderních aut je schopnost měnit své nastavení. U jakéhokoliv BMW můžete vybrat z jízdních režimů cokoliv, po dalším nastartování bude vůz vždy v režimu Comfort, který u M3 skutečně znamená solidní míru pohodlí. Motor je tichý, převodovka řadí plynule, podvozek je měkčí. Ach ano, podvozek... Když zavzpomínám na některé testy běžných trojkových BMW, musím konstatovat, že M3 je jako z jiného světa. Velmi účinně filtruje nerovnosti a umí být i na nerovných silnicích pohodlná.

_DSC0177.jpg_DSC0181.jpg
To je on, zdroj vašeho potěšení a případných problémů. Šestiválec umí jezdit tak, že byste mu tipovali maximálně 147 kW (200 k), ale umí to také rozbalit takovým způsobem, že byste hádali více než udávaných 317 kW (431 k)

Jenže když dáte pedál na podlahu, začnou se dít hrozné věci. Motor má nekonečnou chuť po otáčkách, zátah stupňuje až k hranici sedmi tisíc, nechybí solidní zvuk a především pekelná rychlost. 

Jakmile tohle vyzkoušíte, začnete se opět ptát, zda je zde opravdu 317 kW (431 k), tentokrát ale v trochu jiném kotextu. Opravdu zde je JENOM 431 koní? Osobně bych po svezení tipoval více. Každopádně pro mne je jedno jisté. S takto rychlým autem to bude na podzimních mokrých silnicích tak trochu o nervy. 

Radosti
Povedený desgin
Neskutečná rychlost
Jízdní vlastnosti
Komfort při normálním cestování
Starosti
Na běžné silnice snad už příliš rychlé
Vysoká cena
Ovládání na limitu vyžaduje zvyk
8  /10

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

Doporučujeme

Články odjinud