Fotogalerie: Volkswagen Cross Coupé naznačuje budoucnost

Další novinkou, která si odbyla svou premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu, je koncept stylového SUV nesoucí jméno Cross Coupé. Zatím není zcela jasné, zda se díváme na budoucího konkurenta BMW X6, nebo zda jde o prezentaci nového stylu. To se ukáže později, každopádně Cross Coupé není pouze o designu, ale také o použitých technologiích.

Především jde o první automobil, který stojí na zcela nové modulární platformě MQB. V budoucnu dostane stejný základ řada modelů koncernu Volkswagen počínaje Golfem příští generace a konče u nástupce Audi TT. Samotný koncept je dlouhý 4345 mm, široký 1868 mm a vysoký 1523 mm. Rozměry tak zapadne mezi Golf a Tiguan, nicméně oba jmenované sourozence překonává rozvorem náprav 2630 mm. Automobilka uvádí, že se její novinka neztratí ani v terénu. Přední nájezdový úhel má hodnotu 24,2°, ten zadní pak 32,5°.

Další zajímavou technologií použitou u Cross Coupé je pohon. Volkswagen v podstatě přichází s tím, co už známe z Lexusu RX. Vpředu je umístěn zážehový motor a elektromotor, u zadní nápravy pak najdeme ještě jeden elektromotor. Zadní náprava tedy není mechanicky spojena se spalovací jednotkou.

Výčet všech motorů začíná benzinovým TSI s maximem 110 kW a vrcholem točivého momentu 210 Nm. Tomu vpředu pomáhá elektromotor s parametry 40 kW a 180 Nm. U zadní nápravy pak najdeme silnější elektromotor nabízející 85 kW a 270 Nm. Celkem systém vyprodukuje 195 kW, což stačí konceptu s hmotností 1748 kg k akceleraci z nuly na stovku za sedm vteřin a k maximální rychlosti 201 km/h.

Protože jde o full-hybrid, zvládá Cross Coupé jízdu s využitím pouze elektrické energie. Kapacita akumulátorů vystačí na ujetí 40 kilometrů. V případě elektrického režimu jízdy se maximální rychlost omezuje na 120 km/h. Kombinovaná spotřeba má být pod hranicí tří litrů a celkový dojezd údajně přesahuje hranici 800 kilometrů. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků