Fotogalerie: Volkswagen Cross Coupé naznačuje budoucnost

Další novinkou, která si odbyla svou premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu, je koncept stylového SUV nesoucí jméno Cross Coupé. Zatím není zcela jasné, zda se díváme na budoucího konkurenta BMW X6, nebo zda jde o prezentaci nového stylu. To se ukáže později, každopádně Cross Coupé není pouze o designu, ale také o použitých technologiích.

Především jde o první automobil, který stojí na zcela nové modulární platformě MQB. V budoucnu dostane stejný základ řada modelů koncernu Volkswagen počínaje Golfem příští generace a konče u nástupce Audi TT. Samotný koncept je dlouhý 4345 mm, široký 1868 mm a vysoký 1523 mm. Rozměry tak zapadne mezi Golf a Tiguan, nicméně oba jmenované sourozence překonává rozvorem náprav 2630 mm. Automobilka uvádí, že se její novinka neztratí ani v terénu. Přední nájezdový úhel má hodnotu 24,2°, ten zadní pak 32,5°.

Další zajímavou technologií použitou u Cross Coupé je pohon. Volkswagen v podstatě přichází s tím, co už známe z Lexusu RX. Vpředu je umístěn zážehový motor a elektromotor, u zadní nápravy pak najdeme ještě jeden elektromotor. Zadní náprava tedy není mechanicky spojena se spalovací jednotkou.

Výčet všech motorů začíná benzinovým TSI s maximem 110 kW a vrcholem točivého momentu 210 Nm. Tomu vpředu pomáhá elektromotor s parametry 40 kW a 180 Nm. U zadní nápravy pak najdeme silnější elektromotor nabízející 85 kW a 270 Nm. Celkem systém vyprodukuje 195 kW, což stačí konceptu s hmotností 1748 kg k akceleraci z nuly na stovku za sedm vteřin a k maximální rychlosti 201 km/h.

Protože jde o full-hybrid, zvládá Cross Coupé jízdu s využitím pouze elektrické energie. Kapacita akumulátorů vystačí na ujetí 40 kilometrů. V případě elektrického režimu jízdy se maximální rychlost omezuje na 120 km/h. Kombinovaná spotřeba má být pod hranicí tří litrů a celkový dojezd údajně přesahuje hranici 800 kilometrů. 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků