Fotogalerie: Volkswagen Cross Coupé naznačuje budoucnost

Další novinkou, která si odbyla svou premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu, je koncept stylového SUV nesoucí jméno Cross Coupé. Zatím není zcela jasné, zda se díváme na budoucího konkurenta BMW X6, nebo zda jde o prezentaci nového stylu. To se ukáže později, každopádně Cross Coupé není pouze o designu, ale také o použitých technologiích.

Především jde o první automobil, který stojí na zcela nové modulární platformě MQB. V budoucnu dostane stejný základ řada modelů koncernu Volkswagen počínaje Golfem příští generace a konče u nástupce Audi TT. Samotný koncept je dlouhý 4345 mm, široký 1868 mm a vysoký 1523 mm. Rozměry tak zapadne mezi Golf a Tiguan, nicméně oba jmenované sourozence překonává rozvorem náprav 2630 mm. Automobilka uvádí, že se její novinka neztratí ani v terénu. Přední nájezdový úhel má hodnotu 24,2°, ten zadní pak 32,5°.

Další zajímavou technologií použitou u Cross Coupé je pohon. Volkswagen v podstatě přichází s tím, co už známe z Lexusu RX. Vpředu je umístěn zážehový motor a elektromotor, u zadní nápravy pak najdeme ještě jeden elektromotor. Zadní náprava tedy není mechanicky spojena se spalovací jednotkou.

Výčet všech motorů začíná benzinovým TSI s maximem 110 kW a vrcholem točivého momentu 210 Nm. Tomu vpředu pomáhá elektromotor s parametry 40 kW a 180 Nm. U zadní nápravy pak najdeme silnější elektromotor nabízející 85 kW a 270 Nm. Celkem systém vyprodukuje 195 kW, což stačí konceptu s hmotností 1748 kg k akceleraci z nuly na stovku za sedm vteřin a k maximální rychlosti 201 km/h.

Protože jde o full-hybrid, zvládá Cross Coupé jízdu s využitím pouze elektrické energie. Kapacita akumulátorů vystačí na ujetí 40 kilometrů. V případě elektrického režimu jízdy se maximální rychlost omezuje na 120 km/h. Kombinovaná spotřeba má být pod hranicí tří litrů a celkový dojezd údajně přesahuje hranici 800 kilometrů. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků