Fotogalerie: Volkswagen Cross Coupé naznačuje budoucnost

Další novinkou, která si odbyla svou premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Tokiu, je koncept stylového SUV nesoucí jméno Cross Coupé. Zatím není zcela jasné, zda se díváme na budoucího konkurenta BMW X6, nebo zda jde o prezentaci nového stylu. To se ukáže později, každopádně Cross Coupé není pouze o designu, ale také o použitých technologiích.

Především jde o první automobil, který stojí na zcela nové modulární platformě MQB. V budoucnu dostane stejný základ řada modelů koncernu Volkswagen počínaje Golfem příští generace a konče u nástupce Audi TT. Samotný koncept je dlouhý 4345 mm, široký 1868 mm a vysoký 1523 mm. Rozměry tak zapadne mezi Golf a Tiguan, nicméně oba jmenované sourozence překonává rozvorem náprav 2630 mm. Automobilka uvádí, že se její novinka neztratí ani v terénu. Přední nájezdový úhel má hodnotu 24,2°, ten zadní pak 32,5°.

Další zajímavou technologií použitou u Cross Coupé je pohon. Volkswagen v podstatě přichází s tím, co už známe z Lexusu RX. Vpředu je umístěn zážehový motor a elektromotor, u zadní nápravy pak najdeme ještě jeden elektromotor. Zadní náprava tedy není mechanicky spojena se spalovací jednotkou.

Výčet všech motorů začíná benzinovým TSI s maximem 110 kW a vrcholem točivého momentu 210 Nm. Tomu vpředu pomáhá elektromotor s parametry 40 kW a 180 Nm. U zadní nápravy pak najdeme silnější elektromotor nabízející 85 kW a 270 Nm. Celkem systém vyprodukuje 195 kW, což stačí konceptu s hmotností 1748 kg k akceleraci z nuly na stovku za sedm vteřin a k maximální rychlosti 201 km/h.

Protože jde o full-hybrid, zvládá Cross Coupé jízdu s využitím pouze elektrické energie. Kapacita akumulátorů vystačí na ujetí 40 kilometrů. V případě elektrického režimu jízdy se maximální rychlost omezuje na 120 km/h. Kombinovaná spotřeba má být pod hranicí tří litrů a celkový dojezd údajně přesahuje hranici 800 kilometrů. 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků