Fotogalerie: Tak vyráběla Jawa v době největší slávy. Letos má začít nová éra

38 komentářů

Antiautomat
20. března • 13:26

nic v zlom ale 640 bola krajsia a nejazdila zle, mam na nej cosi nabehane a dnes je to super stylovy stroj. Pre tych, co nariekaju aka to bola tretotriedna znacka, spomenme Jawu 500 OHC, co bola na svoju dobu svetovo spickova masina, takisto ako aj dvojtaktnu 250.
O plochej drahe ani nehovoriac.

JirkaX
21. března • 6:47

Jawa samozřejmě byla špičková značka, ale hodně před modelem 634. Soudruzi to prostě zazdili jako spoustu dalších kdysi špičkových a ve světě uznávaných značek.

Antiautomat
21. března • 8:59

Ano, ale aj priority boli inde a zivot vacsiny mal lepsiu kvalitu. To, v akom stave je to po socialnej stranke dnes, komentar nepotrebuje. Z druhotriedneho ludskeho materialu sa stava uz tretotriedny no a to, co je praktizovane na narode dnes (a co sa este chysta) sa pravom da nazvat Operaciou Reinhard II. Je to dlha debata ale cim dalej od prevratu, tym sa socialna situacia viac zhorsuje, otrok je coraz viac zdierany a krajina coraz viac drancovana a zaberana. Som zvedavy dokedy, pravdepodobne ked uz budeme aj my, tretotriedna lacna sila prilis nerentabilni, pride k nahrade stvrtotriednou (co sa uz deje). Nic v zlom, ale toto nebolo ani za Hitlera a tymto nas spomenuti sudruhovia neobstastnovali (no ano, obstastnovali nas niecim inym, bohuzial). Co sa tyka 'zazdenia', nebolo tak so vsetkymi vyrobkami. Lokomotivy, turbiny, lode, cerpadla, nakladne auta, lietadla, potraviny (staci si pozriet akym 'zaujimavym' procesom potichu presli nase zdravotnicke normy) - to vsetko si svetovu uroven drzalo az dokonca. Skratka priority boli inde, na prvom mieste bol prospech spolocnosti ako celku. Neberte si to osobne, konstatujem len dokazatelne skutocnosti.Kedze sa ako vzdy vyruti modra a jej pribuzna hneda extremisticka nacifasouderka: cerveny nie som, nevkladajte mi take veci do ust, upozornujem radsej dopredu. Len hodnotim veci tak ako je to dnes zjavne neziaduce: a to objektivne.

JirkaX
21. března • 12:54

No, tak uváděné lokomotivy a nákladní auta byly ten samý případ. Co z toho se vyvezlo na západ? Leda tak na Kubu. A ještě možná zadarmo v rámci internacionální pomoci.

kolemjdoucí 2
21. března • 19:45

Tak třeba například MAM Strager zastupoval Tatry ve Francii už za komančů, ani ti zlí sověti tomu nijak nebránili. Naproti tomu Terex - první co udělal bylo, že Tatru vysál z patentů atd. hned jak mohl a pak ji odkopl, moc nechybělo a žádná Tatra by už dnes nebyla - a přitom má Tatra velmi dobré jméno takřka po celém světě. Dalších podobných příkladů by se našlo dost a dost - takže kdo je lepší, ten kdo (byť blbě) podporuje domácí průmysl a vlastní lidi, a nebo ten, kdo vše likviduje rovnou? Odpověď není jasná jen sociopatovi.

Milda
21. března • 9:18

Ne, ty fakt nejsi červený ! Ha, ha , ha :-D

kolemjdoucí 2
21. března • 19:24

Buď jsi jiný a ctíš svobodu názoru, nebo nejsi jiný a tudíž drž pysk.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milda
22. března • 8:29

Buď jsi jiný a ctíš svobodu názoru, nebo nejsi jiný a tudíž drž pysk ty bezmozku.

kolemjdoucí 2
22. března • 17:46

Hmm, a ani originální nejsi, ty máš asi dost těžký život... já naštěstí mozek nepostrádám, i když někdy je to tedy spíš prokletí než výhra, ale tak co s blbcema nadělám, že :-D Můžeš si ten svůj vylejt za mě, někdo ten průměr udržovat musí

Milda
23. března • 8:40

Jsi schopen pochopit ty ubožáku , že mi vyčítáš něco, co právě děláš ?? Pochybuji. A ještě něco - čteš po sobě ty svoje výblitky ?

Antiautomat
21. března • 12:30

To mate pravdu, nie som.

Petr
19. března • 9:13

Zdravím motorkáře já jsem jich měl za svůj život několik stadiona s11,jawu 90,175tku,250tku panelku,350tku californian ,21 pionýra,pařeza,
konopnici atd. Užil jsem si moc radosti s těmito stroji .Mohu říci že pokud byl člověk technicky šikovný moc ho to bavilo se v tom neustále šťourat a pořád něco vylepšovat a o tom to všechno bylo ! Dnes generace kutilů vymírá každý čumí do mobilů a skoro se nebaví .Dřív stačilo zajít do hospody když člověk něco potřeboval a sehnal to, všude byl někdo kdo poradil nebo pomohl a to byla ta radost něco si dodělat předělat atd.Dnes je to bohužel jen konzumní společnost závislá na na elektronice !Radost a emoce z jízdy bude za pár let díky elektro motocyklům a automobilům v hajzlu ! Sedni si řekni kam chceš jed a ono tě to tam odveze to bude vykleštěnej svět .Zakážou nám kouřit chlastat mluvit sprostě a usmívejte se do kamer kterých neustále přibývá jak hub po dešti a hlavně platit a platit za cokoli .Neustále se na nás něco chystá ,člověk žije už ve strachu za co budu za pár dní zase platit proboha to je svoboda ! Jawa to byla jednoduchost a dobrodružství jestli dojedu nebo né díky jawičko za to všechno nikdy nezapomenu !

Antiautomat
20. března • 13:33

...tak to si na omyle. Sam o svojej voli nikam nepojdes. Pekne sa objednas dopredu, zodpovies xyz otazok pri registracii uctu, prebuchas sa aspon desiatimi reklamamami, povinne si pozries dalsie reklamne videa, zadas svoje nacionale, cislo karty a samozrejme svoj osobny mejlovy ucet kde sa bez odsuhlasenia spracovania svojich osobnych informacii nepohnes. Potom sa preklikas dalsimi tzv.ponukami na dovoz vsetkeho mozneho domov. Nakoniec odklikas ze pouzijes pozicany stroj (vlastne vozidlo bude len pre najbohatsich) ekologicky a v sulade s xyz nariadeniami. Potom si este nutene a povinne doobjednas nejaku dalsiu tzv.doplnkovu sluzbu (ktoru samozrejme vobec nepotrebujes) a nakoniec mozes vyrazit.Po navrate si najdes mejl a pripadne fejzbuk tak zasr.any spamom, ze si radsej vyrobis aj novy mejl a aj novy profil nanovo. Vitaj v skvelej modernej dobe.

JirkaX
19. března • 16:07

Jen počkej až ti třeba v osmdesáti seberou řidičák, jak si rád sedneš do autonomního vozu, na displeji odklikneš Lidl a ono tě to tam samo doveze.
K předposlední větě: platil a platil jsem neustále za něco, co by mělo být normální a dnes je. Různé úplatky za sehnání např. náhradních dílů, aby vůbec ty naše motorky a auta mohla jezdit, protože v Mototechně měli většinou kulový.

kolemjdoucí 2
21. března • 19:15

Ani ho**o.Jestli se ti stýská po totalitě, tak právě tímhle ji chtějí nachystat. O normálnosti věcí by se dalo dlouhosáhle diskutovat, to že se dnes dají (někdy) bez problémů sehnat ND apod. ani zdaleka nevyváží tisíce dalších abnormalit, které se dnes dějí a minulý režim je efektivně v zájmu svém i lidí řešil. Každá mince má dvě strany.

Joe Doe
19. března • 14:14

"Radost a emoce z jízdy bude za pár let díky elektro motocyklům a automobilům v hajzlu "To akoze ti motorka napr. zn. Zero nedokaze poskytnut rychlost, krutak atd. na urovni porovnatelnej motorky? Co pre teba znamena 'radost a emocia z jazdy'?

kolemjdoucí 2
21. března • 19:07

Mluvil o autonomních nesmyslech, ale to elektropozitivní psychopati nepochopí / nechtějí pochopit.

Fana
19. března • 8:38

Moc tu Jawu nevelebte. Já jsem si ji v 77 roce koupil za 12 590 kč. Čekal jsem v pořadí asi 3 měsíce. Ze 4 ks. na prodejně se podařila nastartovat až ta třetí. Po 150 km praskla baterie a půlku motorky sežrala. Při rychlejší jízdě do kopce na nerovnostech dláždění přední tlumiče mlátily do řidítek že to bylo slyšet až na náměstí. Ani z kopce nejela víc než tachometrových 142. Taky tam bylo několik problémů se zapalováním a elektrikou. Když jsem tyto věci reklamoval, to bylo keců. První co my řekli, že na této motorce se tímto stylem nejezdí a do kopce musím jezdit pomalu aby to tlumiče stíhaly. Nevím jaká kvalita se vyvážela, ale toto byla trága. V návodu k provozu stroje bylo napsáno m.j. že se po půlhodině jízdy musí udělat zdravotní přestávka, neboť stroj vykazuje takové vibrace které při dlouhodobějším působení mohou způsobit zdravotní problémy. Tohle kdyby uvedla Honda nebo Yamaha, tak dnes vyrábějí šicí stroje.

Robert
19. března • 9:17

Píšete nesmysly.Mám v garáži čtyři Jawy, jednu 350/634 z roku 1978, 350/638 z roku 1986, panelku 250/559 z roku 1966 a 350/633 Bizon z roku 1971, přičemž 634 a 638 jsem kupoval nové a ani u jedné nic takového v návodu napsané není.
Navíc když jsem tehdy tu čtyřku i osmičku kupoval, tak jsem nikdy v žádném pořadníku nečekal, prostě v Mototechně stály vystavené, tak jsem vyzvedl ve spořitelně peníze a ještě ten den odpoledne jsem na nich odjel domů.
A také by mě zajímalo, kde jste vzal ten údaj o rychlosti 142 km/h, když u 634 návod uvádí maximálku 120, navíc je tam přímo doslovně uvedeno, že doporučená maximální trvalá rychlost je 105 km/h.. Takže pokud jste v touze po nejvyšší rychlosti přetáčel motor do krve, nedivím se, že se Vám to sypalo.
Tyhle motorky nikdy nebyly na rychlou jízdu stavěné, nejlépe je jim v rychlostech 70-100 km/h, ať už z hlediska průběhu krouťáku, tak i životnosti, spotřeby a vibrací.

Joe Doe
19. března • 8:48

No.... Yamaha ma/mala v portfoliu aj sijacie stroje :)
http://yamahapowermachine.blogspot.cz...
Ale myslim, ze sa specializovali na industrialne pletacie stroje.Toyota sijacie stroje vyraba dodnes.
http://gb.home-sewing.com/en_gb/toyota-sewing-machi... ...

patas
18. března • 19:25

velebnosti to je hnus 3-[3-[3-[

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
18. března • 16:33

ona ta stará byla hezčí než nová hranatá, asi i lepší

Battt
18. března • 15:51

Nova era v Jawe zacina uz spousty a spousty let. Kecy, jenom tahaji ze statu stamilonove dotace. Skladame se na ty komiky ve vedeni vsichni

čech
18. března • 14:56

Ukradli slavnou mrtvolu a oblíkli jí do hadrů od vietnamce. Tohle už je hanobení ostatků.

JirkaX
18. března • 15:27

Co na ní bylo slavného? Ve své době už byla oproti konkutenci hodně pozadu. Kdyby neměli odbyt na východ, tak už zkrachovali tenkrát. Ve vyspělém světě to bylo neprodejné. Docela rád bych jim fandil k novému rozjetí, ale obávám se, že tímto směrem cesta nevede.

Kuk Vykuk
18. března • 17:04

Z nouze cnost.

josephko
18. března • 14:16

350-ka stála v rokoch 1982-83 cca 11.000 Kčs. Bratranec si ju kúpil hneď keď mal 17.
Prvé čo sa po kúpe zvyčajne robilo, bolo zdvihnutie výfukov a výroba amatérskej kapotáže z laminátu. Niektoré kúsky tak vyzerali celkom zaujímavo - samozrejme ale v porovnaní s bežnou produkciou. Vidieť Yamahu či Hondu sa dalo vidieť akurát tak v motoristických časopisoch.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
18. března • 16:39

v 17 letech řidičák pouze do 250 cm, to měl bolševik ošetřeno aby se mladoši, dožili vyššího věku , v 15 začali pinckem , B od 18 , C předvojenský a po vojně , a bylo to dobré, lidi se toho věku dožívali a u cest nebývaly pomníčky !

DDT
18. března • 18:24

to se pleteš kamaráde, v sedmnácti byl řidičák na jakoukoliv motorku...

Joe Doe
18. března • 19:15

Tak tak, v 17. som robil vodicak na 350-tke - kategorie boli dve: do 50 a nad 50.

Milda
19. března • 9:10

Jo, taky jsem měl řidičák na mašinu a dokonce i na auto už v 17. Ale jezdit jsem směl až od 18. Do 18 pouze pincek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DDT
19. března • 20:15

kterej seš ročník? třeba to hodně dávno bylo jinak.co já pamatuju, tak minimálně 1980-1990 byla velká motorka = řidičák A (bez omezení kubatury a výkonu) od 17 roků = v sedmnácti pokud jsi měl řidičák, mohl jsi jezdit třaba na dvoulitrové motorce (byla li by k dispozici...)
co bylo omezení, tak motorky do 50ccm = řidičák M od patnácti roků.
řidičák B = osobní auto, od osmnácti roků, s tím že M se k tomu dával automaticky (bez jízd)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
18. března • 16:39

v 17 letech řidičák pouze do 250 cm, to měl bolševik ošetřeno aby se mladoši, dožili vyššího věku , v 15 začali pinckem , B od 18 , C předvojenský a po vojně , a bylo to dobré, lidi se toho věku dožívali a u cest nebývaly pomníčky !

petr
18. března • 20:59

taky to kdysi nejelo ani z kopca a ted to valí 300 z místa třeba aji do kopca..

micro
18. března • 20:52

Kdes to zebral, za komunistů, žádný omezení nebylo.

Milda
19. března • 9:06

Ale bylo..

Kuk Vykuk
18. března • 13:47

Nová éra Jawy = nalepení nálepky Jawa na motory a rámy z Číny, Malajzie, Vietnamu apod? :-D
Vrušující a ještě si tím dovolej se odkazovat na českou tradici!
No ale lepší než drátem do voka a hustilkou ořes vohryzek. :-/

Kuk Vykuk
18. března • 13:48

Oprava: přes vohryzek

Doporučujeme

Články odjinud