Fotogalerie: Tak vyráběla Jawa v době největší slávy. Letos má začít nová éra

Jawa po sobě letos po delší době dala opět vědět, když ukázala nové modely Jawu 350 OHC a Jawu 660 Vintage. To ale ještě nemá být všechno. Zatím přinášíme nostalgickou fotogalerii z let, když Jawa byla na vrcholu své slávy.

Jawa už před několika lety avizovala, že hodlá upustit od výroby dvoutaktních motocyklů a přeorientovat se na jiné typy zákazníků. Prvními vlaštovkami jsou nové modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage.

Stroj s menší kubaturou svým designem odkazuje na populární Jawu 350 typ 634 z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Shoduje se například nádrž a kryty schránek pod sedlem. Ve skutečnosti to ale není nový motocykl vyvinutý v Týnci nad Labem. Jawa využila techniku čínské motorky Shineray 400.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhá novinka - 660 Vintage pak vychází z modelu 660 Sportard. Z tohoto cestovního endura převzala trubkový rám i motor Minarelli.

Jawa má ale i další plány, kvůli nimž například důkladně zmodernizovala svoji hlavní výrobní budovu v Týnci nad Sázavou. Bližší informace ale zatím tají.

Snímky, na nichž slavný fotograf Vilém Heckel zachytil výrobu tehdejších motocyklů i některé propagační fotografie, přinášíme v následující galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků