Fotogalerie: Shelby prodává svou sbírku unikátních aut

Americký úpravce Shelby se přesouvá do nových prostor a při té příležitosti se zbavuje některých svých aut. K dispozici jsou i vzácné prototypy a koncepty.

Tohle je záležitost spíše pro ortodoxní fanoušky amerického železa. Nicméně příležitost pořídit si aspoň jeden z jedenácti unikátních prototypů amerického specializovaného úpravce Shelby se nenaskytuje každý den.

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Shelby Cobra Daytona (1964-1965): Americké kladivo na Ferrari

Nebude to samozřejmě zadarmo a kdo ví, kam ceny zájemci nakonec vyšroubují, ale pokud máte bokem nějaký ten milion dolarů, možná na vás něco zbyde. Ale vezměme to hezky popořadě.

Shelby Cobra – cena 200 000 dolarů

Prototyp Shelby GT – cena 175 000 dolarů

Koncept Shelby Super Snake – cena 125 000 dolarů

První z retro úprav Super Snake používala všechny emisní normy splňující osmiválec s kompresorem o celkovém výkonu 750 koní. Sloužil i jako testovací auto pro vývojáře.

Prototyp Shelby GT500 Super Snake – cena 125 000 dolarů

Další Super Snake má osmiválec 5,4 l (samozřejmě s kompresorem) o výkonu 750 koní a účinnější brzdovou soustavu. Stejně jako ten předchozí byl k vidění i v muzeu Shelby a sloužil jako testovací auto.

Prototyp Shelby GT500 Super Snake – cena 200 000 dolarů

Tento kus vznikl hlavně za účelem propagace, objevil se v několika magazínech a televizních pořadech. Demonstroval též schopnost jezdit rychlostí přes 300 km/h. Také se s ním naposledy před svou smrtí objevil legendární Carroll Shelby. Někomu také možná udělá škodolibou radost, že tohle auto dostalo výjimku z emisních limitů.

Koncept Shelby GTS – cena 99 000 dolarů

Šestiválec se pod kapotou nabušených vozů Shelby moc často neobjevuje, ale tohle je výjimka. Motor však dostal kompresor, aby mu to nebylo líto, a tak má docela zajímavých 425 koní. Stovku umí za zhruba 4,5 s a čtvrtku míle zvládne za 12,8 sekundy.

Rozšířený prototyp Shelby GTS – cena 150 000 dolarů

Vedle atmosférického pětilitrového osmiválce dostal tenhle Mustang hlavně bodykit a pořádné pneumatiky. Vzadu obouvá Micheliny o šířce 345 mm. Má i modifikovaný interiér, podvozek, brzdy a laděný výfuk.

Prototyp Shelby GT350 – cena 150 000 dolarů

Tenhle prototyp s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 642 koní se proslavil na obálkách mnoha magazínů, na výstavách a různých předváděcích akcích. K vidění byl i na loňském autosalonu v Detroitu. Stovku zvládne za méně než čtyři sekundy a čtvrt míle ujede za 11,62 s.

Prototyp Shelby GT350 – cena 150 000 dolarů

Druhý prototyp GT350 měl sloužit jako testovací auto pro vývoj nových komponent, ale nakonec prý zas tak často používán nebyl. Proti tomu zelenému dostal trochu jiné komponenty a jeho kompresorem dopovaný osmiválec má jen nuzáckých 624 koní.

Koncept Shelby Raptor – cena 125 000 dolarů

A pak že prý nejde udělat mix hotrodu, sportovního auta a teréňáku... Ford F-150 Raptor je už sám o sobě šílený, Shelby to pak ještě umocnil. Kompresorem přeplňovaný osmiválec 6,2 l má výkon 575 koní a to je asi ta nejzásadnější informace. Všechno ostatní je už podřadné.

Koncept Shelby Focus – cena 50 000 dolarů

A nakonec tu máme Focuse, který dostal přeplňovaný čtyřválec 2,3 l o výkonu 260 koní, upravený podvozek, účinnější bzrdy a spoustu dalších doplňků a modifikací. Vytuněný Focus se podíval i na autosalon do Detroitu a když objel všechny předváděcí akce, vrátil se do muzea značky Shelby v Las Vegas. Teď může být váš za něco málo přes milion.

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků