Fotogalerie: Seat slaví 20 let od založení řady Cupra

Seat slaví jedno zajímavé výročí. Letos to je přesně dvacet let od doby, kdy se na trhu poprvé objevilo jméno Cupra, které vzniklo spojením slov Cup a Racing.

Všechno začalo v roce 1996, kdy Seat vyhrál s Ibizou Kit Car seriál Wolrd Rallye Championship v kategorii dvoulitrových motorů. Automobilka se následně rozhodla, že něco ze svých závodních dovedností nabídne také klasickým zákazníkům, a tak se na trhu poprvé objevuje název Cupra. Jako první ho dostala Ibiza.

I civilní verze měla dvoulitrový motor, ten byl ale oproti závodnímu speciálu zhruba o 70 koní slabší, když nabízel 115 kW (150 koní). O čtyři roky později Seat představil novou verzi Ibizy Cupry, která už dostala menší přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru naladěný na 115 kW (156 koní). Ještě téhož roku Seat vytasil opravdovou specialitu v podobě modelu Ibiza Cupra R, který dostal výkon zvýšený na 132 kW (180 koní) a kterých bylo vyrobeno pouze 200 kusů. 

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

V roce 2000 se také poprvé objevuje Leon Cupra. První generace dostala šestiválec o objemu 2,8 litru s výkonem 150 kW (204 koní). Motor byl kombinován se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Jenže to stále nebylo vše, protože rok 2000 znamenal ještě příchod odvozené Cordoby. Ta sice neměla pohon všech kol, ale dostala výkonnější přeplňovanou osmnáctistovku. O dva roky později se stejná technika dostala také do Leonu. 

Dnes má Seat v nabídce dva modely Cupra. Kromě Leonu si zájemci mohou pořídit také menší Ibizu, kterou minulý rok postihla málo vídaná věc – upsizing. Na místo přeplňované čtrnáctistovky se nastěhoval motor 1.8 TSI. 

Dvacáté výročí řady Cupra Seat připomněl v rámci prezentace Leonu Cupra 290, kdy na starém okruhu Terramar vystavil všechny Cupry i závodní speciály. Všechny také najdete v přiložené fotogalerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Seat Exeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 175 824 km
Cena: 128 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 154 614 km
Cena: 90 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 87 123 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 37 177 km
Cena: 370 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 27 851 km
Cena: 256 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 191 248 km
Cena: 75 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků