Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

První fotky nového SUV Audi Q7 jsme tu už měli. Automobilka na předčasný únik ihned reagovala tiskovou zprávou a první sadou oficiálních fotografií.

Zobrazit tiskovou zprávu

Názor na design si udělejte sami, ale z hlediska techniky se dá předpokládat to nejlepší. Nové auto je například v základu o 325 kg lehčí než předchůdce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hmotnost se snižovala nejen na podvozku a karoserii, ale také v interiéru. Celková úspora činí proti minulé generaci až 325 kg, což se podepíše nejen na ovladatelnosti a dynamice jízdy, ale také na spotřebě paliva

Například celých 100 kg ušetřilo Audi na podvozku, když jsou hlavní komponenty z hliníku a lehčí vysokopevnostní oceli. Na karoserii se ušetřilo 71 kg. Dveře, kapota, blatníky a víko kufru jsou hliníkové. Na ostatních dílech je použita pevnostní ocel.

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Nejlehčí je šestiválcový benzínový model Audi Q7 3.0 TFSI, který ukáže na váze „jen“ 1970 kg. Turbodiesel 3.0 TDI v základním provedení váží 1995 kg. Zajímavé je, že snížení hmotnosti se podařilo dosáhnout i při zvyšování pevnosti hlavně kvůli novým americkým nárazovým testům IIHS, na kterých už několik moderních aut propadlo.

Nové prvky výbavy jsou skutečně rozsáhlé. Zmiňme třeba jen sdružení většiny funkcí do dotykového displeje, aby se snížil počet tlačítek. Zajímavostí je třeba nový systém klimatizace a recirkulace vzduchu. Audi zapracovalo i na audio systému s 3D zvukem.

Těch nových funkcí je vážně mnoho. Například se vám můžou automaticky aktualizovat přes internet data v navigaci a nemusíte si kvůli tomu kupovat každý rok nový disk. Pokud patříte k těm, kteří si rádi hrají s chytrým telefonem, zaměstná vás nové Audi Q7 na hodně dlouho. A myslelo se i na cestující vzadu, můžete jim nabídnout zábavní systém.

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

A jak je to s motory? Asi se dá očekávat největší oblíbenost šestiválce 3.0 TDI, ale v nabídce je i benzínový šestiválec s kompresorem 3.0 TFSI. Všechny dosud známé parametry motorů uvádíme v tabulce.

  výkon
kW/k
toč.mom.
Nm
0-100 km/h
s
rychlost
km/h
spotřeba
l/100 km
emise
g/km CO2
3.0 TDI 160/218 500        
3.0 TDI 200/272 600 6,3 234 5,7 149
3.0 TDI e-tron 275/373 700 6,0 225 1,7 <50
2.0 TFSI* 185/252 370        
3.0 TFSI 245/333 440 6,1 250 7,7 179

*model pro asijský a americký trh

Standardem je osmistupňová automatická převodovka a zajímavostí je i systém natáčení zadních kol. Funguje to podobně jako v jiných autech. V nízkých rychlostech se zadní kola natáčejí proti předním, ve vysokých rychlostech pak spolu s nimi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V interiéru drasticky ubylo tlačítek; Q7 nadále zůstává sedmimístným modelem

Plug-in hybridní model Audi Q7 e-tron quattro používá šestiválec 3.0 TDI o výkonu 190 kW (258 k). Zatímco spalovací motor a elektromotory společně dotlačí velké Audi na stovku už za šest sekund, samotným elektromotorům k tomu stačí šokujících 6,1 sekundy – tedy stejně jako benzínovému šestiválci. Dojezd v plně elektrickém režimu je 56 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků