Fotogalerie: Na Sardinii testujeme nový Volkswagen Passat

V posledních týdnech se koná jedna mezinárodní prezentace za druhou. Po Lexusu a Fabii jsme se tentokrát vypravili na Sardinii vyzkoušet osmé vydání Volkswagenu Passat.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Passat: První kilometry na Sardinii
  2. Volkswagen Passat: Kompletní fotogalerie

Passat je pro Volkswagen velmi důležitý model, takže nepřekvapí, že si automobilka dala s novou generací hodně záležet. A na autě to je poznat. Když jsem si v letadle otevřel tiskovou zprávu, objevilo se třicet stránek textu. Nový Passat dostal opravdu hodně „vychytávek“.

Jak by se vám líbil Volkswagen Passat R s výkonem 400 koní?

Jak by se vám líbil Volkswagen Passat R s výkonem 400 koní?

Jedna z těch největších čekala hned na letišti, kde jsme vyzvedávali auta k první testovací jízdě. Passat může mít ve výbavě asistenta pro couvání s přívěsem. Jak to funguje?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Passat pomůže při couvání s přívěsem. Pomocí ovladače zpětných zrcátek nastavíte směr, auto pak obstará řízení. 

Aktivujete systém a následně se vám změní ovladač zpětných zrcátek v ovladač automobilu. Na přístrojovém štítu se objeví vozík, který se natáčí podle toho, jak ovládáte onen joystick. Auto už si dopočítá, jak přesně má točit volantem, aby zaprvé přívěs couval stále rovně a nikam se nestáčel, a aby (zadruhé) přívěs začal zatáčet přesně, jak to situace vyžaduje. Je to velmi šikovná věc.

Nový Volkswagen Passat zná české ceny. Začíná na 638 900 korun

Nový Volkswagen Passat zná české ceny. Začíná na 638 900 korun

Pro první kilometry za volantem jsem sáhl po vrcholném dvoulitrovém TDI (176 kW/240 k) kombinovaném s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Hned první metry naznačily, že tento diesel není úplně klasickým naftovým motorem. Je neobvykle tichý, použitelný ve velmi širokém spektru otáček a s autem umí dost zacvičit. Přidejte si k tomu prvotřídní odhlučnění plus komfortní podvozek a na světě máte výborné auto pro dálniční lety.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První kilometry proběhly za volantem vrcholného naftového provedení. Výkon 240 koní a točivý moment 500 Nm umí s Passatem velmi příjemně zacvičit. 

Dnes se dostalo také na předokolku s benzinovým čtyřválcem a pohonem přední nápravy. Jízda není tak svižná, ale auto je ještě tišší a v zatáčkách je lépe ovladatelnější. Na zítřejší den jsem rezervoval ještě třetí dostupnou motorizaci, a sice dvoulitr TDI s výkonem 110 kW (150 k) a s pohonem přední nápravy. Doufejme, že vše vyjde a i s ním se svezu.

Samozřejmě jestli máte nějaký speciální dotaz, neváhejte a pište. Zítra se pokusím najít odpověď. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Passat: První kilometry na Sardinii
  2. Volkswagen Passat: Kompletní fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky