Fotogalerie crash-testů: Euro NCAP rozdával hvězdičky za bezpečnost

Fotogalerie crash-testů: Euro NCAP rozdával hvězdičky za bezpečnost

Další čtyři vozy z celkem 18 přihlášených byly oceněny maximálním počtem hvězdiček (5) v pravidelném testu Euro NCAP v kategorii osobní bezpečnost. Naproti tomu kategorie věnovaná bezpečnosti chodců zůstala na hvězdičky skoupá, přičemž fakt, že většina vozů nedosáhla na více než jednu hvězdičku (jeden vůz dokonce zůstal bez hvězdičky úplně), hovoří sám za sebe.

Mezi vozy oceněné pěti hvězdičkami najdeme zástupce všech tříd. Nejlépe vyznělo hodnocení pro vyšší střední třídu, kde pět hvězdiček získaly oba přihlášené vozy – Renault Vel Satis a Mercedes třídy E. V kategorii střední třídy dosáhl na pět hvězdiček pouze Saab 9-3 následován Nisanem Primerou a Subaru Legacy Outback s hvězdičkami čtyřmi. O něco hůře skončil Chrysler PT Cruiser (3 hvězdičky). Nižší střední třída se nesla ve znamení úspěchu Renaultu Mégane II, který své úspěšné tažení Evropou korunoval pěti hvězdičkami v oblasti osobní bezpečnosti a slušnými dvěma hvězdičkami v oblasti bezpečnosti chodců.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz třídy E (5+1)   Renault Vel Satis (5+1)

O moc hůře nedopadla ani Toyota Corolla, která se čtyřmi hvězdičkami za osobní bezpečnost a shodným počtem dvou hvězdiček v kategorii bezpečnosti chodců dýchala Méganu II nebezpečně na záda. Souboj malých vozů skončil nerozhodným výsledkem, když Citroën C3, Seat Ibiza, Ford Fiesta získaly shodně po čtyřech hvězdičkách za osobní bezpečnost a pěkné dvě hvězdičky za bezpečnost chodců. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane II (5+2)          Saab 9-3 (5+1)

Největší překvapení přinesla třída off-roadů, kde průměrné výsledky Mercedesu třídy M a Hyundai Santa Fe (4 hvězdičky za osobní bezpečnost a 1 za bezpečnost chodců) zastínil naprostý krach vozu Suzuki Grand Vitara, který zůstal v kategorii bezpečnosti chodců dokonce bez jediné hvězdičky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Freelander (3+1)  Suzuki Grand Vitara (3+0)

Hodnocení lehkých off-roadů (SUV) skončilo vítězstvím Nisanu X-Trail (4+2), před vozem Land Rover Freelander, který se výsledkem 3+1 zařadil spíše po bok neúspěšné Vitary. Třídu velkoprostorových vozů (MPV) zastoupil Peugeot 807 (4+1), užitkové automobily Mercedec-Benz Vaneo (4+1).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 807 (4+1)                     Chrysler PT Cruiser (3+1)

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků