Fotogalerie crash-testů: Euro NCAP rozdával hvězdičky za bezpečnost

Další čtyři vozy z celkem 18 přihlášených byly oceněny maximálním počtem hvězdiček (5) v pravidelném testu Euro NCAP v kategorii osobní bezpečnost. Naproti tomu kategorie věnovaná bezpečnosti chodců zůstala na hvězdičky skoupá, přičemž fakt, že většina vozů nedosáhla na více než jednu hvězdičku (jeden vůz dokonce zůstal bez hvězdičky úplně), hovoří sám za sebe.

Mezi vozy oceněné pěti hvězdičkami najdeme zástupce všech tříd. Nejlépe vyznělo hodnocení pro vyšší střední třídu, kde pět hvězdiček získaly oba přihlášené vozy – Renault Vel Satis a Mercedes třídy E. V kategorii střední třídy dosáhl na pět hvězdiček pouze Saab 9-3 následován Nisanem Primerou a Subaru Legacy Outback s hvězdičkami čtyřmi. O něco hůře skončil Chrysler PT Cruiser (3 hvězdičky). Nižší střední třída se nesla ve znamení úspěchu Renaultu Mégane II, který své úspěšné tažení Evropou korunoval pěti hvězdičkami v oblasti osobní bezpečnosti a slušnými dvěma hvězdičkami v oblasti bezpečnosti chodců.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz třídy E (5+1)   Renault Vel Satis (5+1)

O moc hůře nedopadla ani Toyota Corolla, která se čtyřmi hvězdičkami za osobní bezpečnost a shodným počtem dvou hvězdiček v kategorii bezpečnosti chodců dýchala Méganu II nebezpečně na záda. Souboj malých vozů skončil nerozhodným výsledkem, když Citroën C3, Seat Ibiza, Ford Fiesta získaly shodně po čtyřech hvězdičkách za osobní bezpečnost a pěkné dvě hvězdičky za bezpečnost chodců. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane II (5+2)          Saab 9-3 (5+1)

Největší překvapení přinesla třída off-roadů, kde průměrné výsledky Mercedesu třídy M a Hyundai Santa Fe (4 hvězdičky za osobní bezpečnost a 1 za bezpečnost chodců) zastínil naprostý krach vozu Suzuki Grand Vitara, který zůstal v kategorii bezpečnosti chodců dokonce bez jediné hvězdičky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Land Rover Freelander (3+1)  Suzuki Grand Vitara (3+0)

Hodnocení lehkých off-roadů (SUV) skončilo vítězstvím Nisanu X-Trail (4+2), před vozem Land Rover Freelander, který se výsledkem 3+1 zařadil spíše po bok neúspěšné Vitary. Třídu velkoprostorových vozů (MPV) zastoupil Peugeot 807 (4+1), užitkové automobily Mercedec-Benz Vaneo (4+1).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 807 (4+1)                     Chrysler PT Cruiser (3+1)

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků