Foto dne: nový Ford Focus

Volkswagen Golf, Opel Astra a Mazda3: to byla nejčastěji skloňovaná jména letošního ročníku frankfurtského autosalonu. Trojice, jež stanula v centru zájmu, však měla být původně čtveřicí. Před zahájením největšího evropského motoristického svátku se předpokládalo (mylně), že Ford v Německu představí druhou generaci úspěšného modelu Focus. Nový Focus se ve Frankfurtu neobjevil, začali jsme proto zjišťovat podrobnosti. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace Fordu Focus očima grafiků (zdroj: Infomotori)

Ucelených informací v oběhu zatím mnoho není, jedná se spíše o útržky. Po stránce designu by měl Focus druhé generace navazovat na styl modelu C-Max. O konkrétních prvcích můžeme zatím pouze spekulovat (mřížka chladiče, přední a zadní svítilny). Nepředpokládá se, že by nový Focus nějak výrazně vybočoval ze zaběhnutých kolejí. Ostatně vzhledem k jeho prodejním výsledkům není ani důvod.

Jasno máme v tuto chvíli pouze o motorech. Pod kapotou by se měly objevit následující benzínové pohonné jednotky: 1.4 16V s výkonem 55 kW/75 k, 1.6 16V s výkonem 73 kW/100 k, 1.8 16V s výkonem 84 kW/115 k, 2.0 16V s výkonem 95 kW/130 k, 2.0 16V HE s výkonem 106 kW/145 k a 2.0 RSturbo s výkonem 158 kW/215 k. Naftu zastoupí tři dieselové motory s objemy 1.6, 2.0 a 2.2 l a výkony 80 kW/110 k, 100 kW/136 k a 121 kW/165 k. 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků