Foto dne: nový Ford Focus

Volkswagen Golf, Opel Astra a Mazda3: to byla nejčastěji skloňovaná jména letošního ročníku frankfurtského autosalonu. Trojice, jež stanula v centru zájmu, však měla být původně čtveřicí. Před zahájením největšího evropského motoristického svátku se předpokládalo (mylně), že Ford v Německu představí druhou generaci úspěšného modelu Focus. Nový Focus se ve Frankfurtu neobjevil, začali jsme proto zjišťovat podrobnosti. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace Fordu Focus očima grafiků (zdroj: Infomotori)

Ucelených informací v oběhu zatím mnoho není, jedná se spíše o útržky. Po stránce designu by měl Focus druhé generace navazovat na styl modelu C-Max. O konkrétních prvcích můžeme zatím pouze spekulovat (mřížka chladiče, přední a zadní svítilny). Nepředpokládá se, že by nový Focus nějak výrazně vybočoval ze zaběhnutých kolejí. Ostatně vzhledem k jeho prodejním výsledkům není ani důvod.

Jasno máme v tuto chvíli pouze o motorech. Pod kapotou by se měly objevit následující benzínové pohonné jednotky: 1.4 16V s výkonem 55 kW/75 k, 1.6 16V s výkonem 73 kW/100 k, 1.8 16V s výkonem 84 kW/115 k, 2.0 16V s výkonem 95 kW/130 k, 2.0 16V HE s výkonem 106 kW/145 k a 2.0 RSturbo s výkonem 158 kW/215 k. Naftu zastoupí tři dieselové motory s objemy 1.6, 2.0 a 2.2 l a výkony 80 kW/110 k, 100 kW/136 k a 121 kW/165 k. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků