Foto dne: nový Ford Focus

Volkswagen Golf, Opel Astra a Mazda3: to byla nejčastěji skloňovaná jména letošního ročníku frankfurtského autosalonu. Trojice, jež stanula v centru zájmu, však měla být původně čtveřicí. Před zahájením největšího evropského motoristického svátku se předpokládalo (mylně), že Ford v Německu představí druhou generaci úspěšného modelu Focus. Nový Focus se ve Frankfurtu neobjevil, začali jsme proto zjišťovat podrobnosti. 

 
Druhá generace Fordu Focus očima grafiků (zdroj: Infomotori)

Ucelených informací v oběhu zatím mnoho není, jedná se spíše o útržky. Po stránce designu by měl Focus druhé generace navazovat na styl modelu C-Max. O konkrétních prvcích můžeme zatím pouze spekulovat (mřížka chladiče, přední a zadní svítilny). Nepředpokládá se, že by nový Focus nějak výrazně vybočoval ze zaběhnutých kolejí. Ostatně vzhledem k jeho prodejním výsledkům není ani důvod.

Jasno máme v tuto chvíli pouze o motorech. Pod kapotou by se měly objevit následující benzínové pohonné jednotky: 1.4 16V s výkonem 55 kW/75 k, 1.6 16V s výkonem 73 kW/100 k, 1.8 16V s výkonem 84 kW/115 k, 2.0 16V s výkonem 95 kW/130 k, 2.0 16V HE s výkonem 106 kW/145 k a 2.0 RSturbo s výkonem 158 kW/215 k. Naftu zastoupí tři dieselové motory s objemy 1.6, 2.0 a 2.2 l a výkony 80 kW/110 k, 100 kW/136 k a 121 kW/165 k. 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud