Foto dne: nový Ford Focus

Volkswagen Golf, Opel Astra a Mazda3: to byla nejčastěji skloňovaná jména letošního ročníku frankfurtského autosalonu. Trojice, jež stanula v centru zájmu, však měla být původně čtveřicí. Před zahájením největšího evropského motoristického svátku se předpokládalo (mylně), že Ford v Německu představí druhou generaci úspěšného modelu Focus. Nový Focus se ve Frankfurtu neobjevil, začali jsme proto zjišťovat podrobnosti. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace Fordu Focus očima grafiků (zdroj: Infomotori)

Ucelených informací v oběhu zatím mnoho není, jedná se spíše o útržky. Po stránce designu by měl Focus druhé generace navazovat na styl modelu C-Max. O konkrétních prvcích můžeme zatím pouze spekulovat (mřížka chladiče, přední a zadní svítilny). Nepředpokládá se, že by nový Focus nějak výrazně vybočoval ze zaběhnutých kolejí. Ostatně vzhledem k jeho prodejním výsledkům není ani důvod.

Jasno máme v tuto chvíli pouze o motorech. Pod kapotou by se měly objevit následující benzínové pohonné jednotky: 1.4 16V s výkonem 55 kW/75 k, 1.6 16V s výkonem 73 kW/100 k, 1.8 16V s výkonem 84 kW/115 k, 2.0 16V s výkonem 95 kW/130 k, 2.0 16V HE s výkonem 106 kW/145 k a 2.0 RSturbo s výkonem 158 kW/215 k. Naftu zastoupí tři dieselové motory s objemy 1.6, 2.0 a 2.2 l a výkony 80 kW/110 k, 100 kW/136 k a 121 kW/165 k. 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků