Foto dne: nový Ford Focus

Volkswagen Golf, Opel Astra a Mazda3: to byla nejčastěji skloňovaná jména letošního ročníku frankfurtského autosalonu. Trojice, jež stanula v centru zájmu, však měla být původně čtveřicí. Před zahájením největšího evropského motoristického svátku se předpokládalo (mylně), že Ford v Německu představí druhou generaci úspěšného modelu Focus. Nový Focus se ve Frankfurtu neobjevil, začali jsme proto zjišťovat podrobnosti. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Druhá generace Fordu Focus očima grafiků (zdroj: Infomotori)

Ucelených informací v oběhu zatím mnoho není, jedná se spíše o útržky. Po stránce designu by měl Focus druhé generace navazovat na styl modelu C-Max. O konkrétních prvcích můžeme zatím pouze spekulovat (mřížka chladiče, přední a zadní svítilny). Nepředpokládá se, že by nový Focus nějak výrazně vybočoval ze zaběhnutých kolejí. Ostatně vzhledem k jeho prodejním výsledkům není ani důvod.

Jasno máme v tuto chvíli pouze o motorech. Pod kapotou by se měly objevit následující benzínové pohonné jednotky: 1.4 16V s výkonem 55 kW/75 k, 1.6 16V s výkonem 73 kW/100 k, 1.8 16V s výkonem 84 kW/115 k, 2.0 16V s výkonem 95 kW/130 k, 2.0 16V HE s výkonem 106 kW/145 k a 2.0 RSturbo s výkonem 158 kW/215 k. Naftu zastoupí tři dieselové motory s objemy 1.6, 2.0 a 2.2 l a výkony 80 kW/110 k, 100 kW/136 k a 121 kW/165 k. 

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků