Foto dne: nové BMW řady 3

Bez zbytečných designových kreací vstoupí nové BMW trojkové řady do vod automobilových na začátku roku 2005. Přesně tak je nový model střední třídy bavorské automobilky dle prvních informací charakterizován. Zpočátku bude k dispozici pouze jako sedan, už teď se však testují další karosářské varianty. Na podzim roku 2005 se má totiž objevit kombi Touring, rok poté bude následovat kupé s kabrioletem.

Dle prvních obrázků se designéři inspirovali u nové pětky, přední partie se nezapře. Záď a zejména způsob vykrojení světel navazuje na současnou trojku, jako celek ale vůz působí opět o něco mohutněji a dospěleji. Řada 3 má také od minula přibrat o osm centimetrů na délku a dosáhnout tak hranice čtyř a půl metru.

Bouřlivá modernizace se odehrává u pohonných jednotek, u nového modelu se už nesetkáme se známými čtyřválci, pod kapotou se objeví pouze šestiválce Valvetronic s přímým vstřikováním s výkonem od 170 do 270 koní. Vrcholná verze - třílitrové turbo - bude mít 350 koní. Sportovní M3 (pokud se objeví) bude jezdit s osmiválcem. Dieselové agregáty budou reprezentovat turbodiesely Common-Rail. Mezi další inovace bude patřit mimo jiné elektronická parkovací brzda, šestikvalt a systém i-drive.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová trojka pobere to nejlepší z minulé generace, vnitřní prostor má být na úrovni minulé generace pětkové řady,
systém i-drive pochází zase ze sedmičkové řady

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 40 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků