autor clanku ma jiste pravdu, nicmene nejak se zacit musi.nic nejde udelat ze dne na den a proto se musi postupne. ted treba zacali A formule, zitra treba nekdo jinej a hlavne to zustane lidem v hlave proste to pujde stale dal.ono kdyby kazdej rekl, ze to nema cenu, ze se stejne nic nestane, tak by jsme byli jeste na stromech a nebo v kontextu tohoto webu chodili pesky. narazim na to, jak kdysi si vsichni misleli, ze ford je blazen, kdyz chce udelat levne auto pro kazdeho...no a vidite, dneska to tak je...
Neviem na zaklade akych podkladov okrem marketingovych sa rozhodli pre tuto kombinaciu, ale champ car series & Indycar racing pouzivaju 100% methanol, takze precedens je tu.
Já mám pocit, že v Indycar se metanol používal do 2006 a od loňské sezóny jezdí na etanol.
si se zbláznil, s tim by shořely a ani by neviděli plamen, protože methanol hoří čistě bezbarvým plamenem
A proč tam nedají rovnou E100 ? Vždyť by to těm závodům prospělo, páč díky tomu, že má líh vyšší oktanové číslo, tak budou motory dosahovat vyšších výkonů a taky by v závodě museli jezdci častěji jet do boxů, páč spotřeba by byla o 30-50% vyšší, takže další atraktivita :-))
s tim vyssim vykonem to neni tak jednoznacny. lih ma oproti benzinu nizsi vyhrevnost.
Já myslím, že to jednoznačné je, stačí se podívat třeba na Focuse 1.8 FlexiFuel, na Natural 95 má výkon 92kW a při jízdě na E85 dosahuje výkonu 97kW. A to jde o obyčejný atmosferický motor. U turbomotorů Saabu jde u E85 o nárust výkonu kolem 20%.Nižší výhřevnost zapřičiňuje vyšší spotřebu o 30-50%.
Akorát že motor normálního auta má výkonovou rezervu, zatímco formulový jede obvykle na stoprocentní výkon - takže když mu dáš vyšší oktanové číslo, tak ho akorát dřív odrovnáš, nebo přinutíš jezdit pod maximálním výkonem.
Ale ono se tady mluví o A1 GP. Takže pár technických informací, motor v A1 GP se používá 3,4 V8 s výkonem 520k, který lze powerboostem krátkodobě zvýšit na 550k. No a pro srovnání motor používaný ve Formuli 1: vybral jsem Toyotu a ta má 2,4 V8 s výkonem 740k. Tedy ve Formuli 1 používají motory, které mají o 1 litr nižší obsah a přitom mají o 200k vyšší výkon. Takže výkonová rezerva v A1 GP je a to obrovská ;-)
tak maji dat do formule seriovy motor s vykonovou rezervou :-D
co to je za prirovnani? autorevue ustupjue z pozice seriozni magazinu do pozice amaterskeho blogu pubertalnich pisalku, vetsinou zasluhou RO
Prirovnani je to trefne a naprosto rovnocenne tomuhle pocinu ve Formuli A.Jinak autorevue neberu jako seriozni od doby uverejneni oslavneho clanku s videem ko*ota v BMW.Ale aspon se tu clovek pobavi :-)
seriozni = solidní, spolehlivý, poctivý. Myslím, že všechny tyto významy splňujeme, takže si zřejmě plete pojmy ;-)V televizi vám také ukážou vykradení benzínky z bezpečností kamery a neznamená to, že schvalují ten počin. Dali jsme zde video toho, co se děje u nás na silnicích, aby lidé věděli. To je špatné ;-)
To jsou spíše pubertální činy. Podle EU je CO2 je ten nejškodlivější plyn na světě a jak se zdá výplach mozků funguje dokonale a ještě se rozšiřuje.
Tak to máš pravdu, ale pan Ondrášík bohužel taky :-(
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.