Formule poháru A1GP jezdí na líh. Populismus?

15 komentářů

rs
15. ledna • 8:42

autor clanku ma jiste pravdu, nicmene nejak se zacit musi.
nic nejde udelat ze dne na den a proto se musi postupne. ted treba zacali A formule, zitra treba nekdo jinej a hlavne to zustane lidem v hlave proste to pujde stale dal.ono kdyby kazdej rekl, ze to nema cenu, ze se stejne nic nestane, tak by jsme byli jeste na stromech a nebo v kontextu tohoto webu chodili pesky. narazim na to, jak kdysi si vsichni misleli, ze ford je blazen, kdyz chce udelat levne auto pro kazdeho...no a vidite, dneska to tak je...

Marcus
14. ledna • 20:03

Neviem na zaklade akych podkladov okrem marketingovych sa rozhodli pre tuto kombinaciu, ale champ car series & Indycar racing pouzivaju 100% methanol, takze precedens je tu.

emha
15. ledna • 8:51

Já mám pocit, že v Indycar se metanol používal do 2006 a od loňské sezóny jezdí na etanol.

pepa
14. ledna • 20:37

si se zbláznil, s tim by shořely a ani by neviděli plamen, protože methanol hoří čistě bezbarvým plamenem

petr
14. ledna • 9:05

A proč tam nedají rovnou E100 ? Vždyť by to těm závodům prospělo, páč díky tomu, že má líh vyšší oktanové číslo, tak budou motory dosahovat vyšších výkonů a taky by v závodě museli jezdci častěji jet do boxů, páč spotřeba by byla o 30-50% vyšší, takže další atraktivita :-))

vitek
14. ledna • 10:00

s tim vyssim vykonem to neni tak jednoznacny. lih ma oproti benzinu nizsi vyhrevnost.

petr
14. ledna • 10:55

Já myslím, že to jednoznačné je, stačí se podívat třeba na Focuse 1.8 FlexiFuel, na Natural 95 má výkon 92kW a při jízdě na E85 dosahuje výkonu 97kW. A to jde o obyčejný atmosferický motor. U turbomotorů Saabu jde u E85 o nárust výkonu kolem 20%.
Nižší výhřevnost zapřičiňuje vyšší spotřebu o 30-50%.

Karel
14. ledna • 13:16

Akorát že motor normálního auta má výkonovou rezervu, zatímco formulový jede obvykle na stoprocentní výkon - takže když mu dáš vyšší oktanové číslo, tak ho akorát dřív odrovnáš, nebo přinutíš jezdit pod maximálním výkonem.

petr
15. ledna • 7:00

Ale ono se tady mluví o A1 GP. Takže pár technických informací, motor v A1 GP se používá 3,4 V8 s výkonem 520k, který lze powerboostem krátkodobě zvýšit na 550k. No a pro srovnání motor používaný ve Formuli 1: vybral jsem Toyotu a ta má 2,4 V8 s výkonem 740k. Tedy ve Formuli 1 používají motory, které mají o 1 litr nižší obsah a přitom mají o 200k vyšší výkon. Takže výkonová rezerva v A1 GP je a to obrovská ;-)

JiVi
14. ledna • 16:07

tak maji dat do formule seriovy motor s vykonovou rezervou :-D

yenda
14. ledna • 2:34

co to je za prirovnani? autorevue ustupjue z pozice seriozni magazinu do pozice amaterskeho blogu pubertalnich pisalku, vetsinou zasluhou RO

Michal
15. ledna • 17:08

Prirovnani je to trefne a naprosto rovnocenne tomuhle pocinu ve Formuli A.
Jinak autorevue neberu jako seriozni od doby uverejneni oslavneho clanku s videem ko*ota v BMW.
Ale aspon se tu clovek pobavi :-)

Radek Ondrášík
15. ledna • 17:16

seriozni = solidní, spolehlivý, poctivý. Myslím, že všechny tyto významy splňujeme, takže si zřejmě plete pojmy ;-)V televizi vám také ukážou vykradení benzínky z bezpečností kamery a neznamená to, že schvalují ten počin. Dali jsme zde video toho, co se děje u nás na silnicích, aby lidé věděli. To je špatné ;-)

Kankunen
14. ledna • 7:24

To jsou spíše pubertální činy. Podle EU je CO2 je ten nejškodlivější plyn na světě a jak se zdá výplach mozků funguje dokonale a ještě se rozšiřuje.

Tom
14. ledna • 7:01

Tak to máš pravdu, ale pan Ondrášík bohužel taky :-(

Doporučujeme

Články odjinud