Formule E má nový safety car. Elektrické Mini je vykuchaný speciál na okruhy

„Pro mě je zpráva jasná: elektrifikace a značka JCW jdou dobře dohromady,“ uvedl ředitel Mini Bernd Körber.

Pro šampionát Formule E se oficiálně představuje nový safety car od Mini. Novinka postavená na základě elektrického Mini Cooper SE se sice bude starat o pořádek na okruzích, především ale také funguje jako upoutávka možností elektrického hot hatche se znakem JCW. Ostatně na ostrý model na baterky lákalo Mini již dříve.

Exteriér speciálu Electric Pacesetter byl účelně přizpůsoben stylu ostrého modelu řady JCW. Rozšířené blatníky, upravená maska a přední nárazník, výrazný difuzor nebo lehčí 18palcová kola, jednoduše klasika. Svou službu na okruzích pak zvýrazňují majáky umístěné přímo na velkém zadním spoileru. Další osvětlení je doplněno v kapotě vozu.

Mini chystá elektrický hot-hatch JCW. Techniku už testuje v Zeleném pekle

Mini chystá elektrický hot-hatch JCW. Techniku už testuje v Zeleném pekle

Mini dodává, že okraje blatníků a spoilery byly vytvořeny pomocí 3D tisku z recyklovaného karbonu. Interiér byl zase zbaven nepotřebné výbavy, chybí tu i infotainment uprostřed, přibyly závodní skořepiny se šestibodovými pásy, karbonové obložení, výplně nebo ochranný rám. Odnímatelné polstrování sedaček bylo rovněž vyrobeno 3D tiskem.

Odlehčováním klesla safety caru hmotnost na přibližně 1230 kg, tedy o asi 130 kg méně než u sériového Cooperu SE. Ústrojí vychází z produkční techniky, má identických 135 kW (184 koní), avšak točivý moment povýšil na 280 N.m (o 10 N.m více). S nižší hmotností zvládá Pacesetter sprint z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy (původně 7,3 s). O baterii se Mini nezmiňuje, lze tedy očekávat ponechání modulu o kapacitě 32,6 kWh.

Mini končí se spalovacími motory. Po roce 2025 se spolehne výhradně na elektřinu

Mini končí se spalovacími motory. Po roce 2025 se spolehne výhradně na elektřinu

Vcelku rozsáhle se zapracovalo i na podvozku Mini, kde se nachází závodní tlumiče s třístupňově stavitelným odskokem, kompresí, výškou a odklonem. Celek dokresluje tužší uložení ramen podvozku, o 10 mm rozšířený rozchod kol, čtyřpístkové brzdové třmeny a pneumatiky Michelin Pilot Sport.

V akci se poprvé ukáže safety car od Mini již 10. dubna na E-Prix v Římě.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků