Formule 1: závodní víkend jen dva dny?

Kam pujde Button? Odpověď na tuhle otázku zatím není k dispozici - Spor mezi výrobci motoru a FIA přiostřuje. - Boj mezi firmou Michelin a Bridgestone o zákazníky - Spekuluje se o dvoudenním programu závodních víkendu, v pátek by se netrénovalo.
Formule 1: závodní víkend jen dva dny?

Kam pujde Button?

Odpověď na tuhle otázku zatím není k dispozici. Případné výsledky se dozvíme v nejbližších dnech.

Stáje Williams a BAR už mají jasno. Pokud prohraje Williams, příští rok uvidíme v monopostech Marka Webbera a Antonio Pizzoniu. Když vyhraje Williams, BAR bude mít za volantem formulí Takumu Sata a Anthony Davidsona.

Spor mezi výrobci motoru a FIA přiostřuje

Velké firmy, které dodávají motory stájím Formule 1, jako je například BMW, Mercedes-Benz nebo Honda, jsou připraveni na arbitrážní proces s FIA. Nelíbí se jim fakt, že FIA chce snížit objem motorů a počet válců ze stávajících 3.0 V10 na 2.4 V8. Podle Concordské dohody by měla stávající kubatura být až do roku 2007.

Fia se zase brání tím, že chce snížit rychlost Formule 1 v zájmu bezpečnosti. „Rychlosti závodních monopostů na okruhu jsou dost vysoké a jediným možným řešením je snížit obsah motorů. Chceme jednat dříve, než se někomu něco stane,“ tvrdí prezident FIA, Max Mosley.

Poslední den testů v Jerezu

V minulém článku jsme vás informovali o posledním možném letošním testování před GP Brazílie. První dva dny odminoval Antonio Pizzonia, třetí den se musel sklonit před testovaním jezdcem stáje Renault, Frankem Montagnym.

Výsledky 3. testovacího dne: 1. Montagny (Renault, čas: 1´16.297), 2. Pizzonia (Williams), 3. Zonta (Toyota), 4. Wurz (McLaren), 5. Alonso, 6. de la Rosa (McLaren), 7. Briscoe (Toyota), 8. Davidson (BAR), 8. Wirdheim (Jaguar).

Boj o zákazníky

Už teď se rozbíhá velký boj o stáje mezi dodavateli pneumatik, firmami Michelin a Bridgestone. Smlouvy se uzavírají převážně na celou další sezónu, a proto již teď probíhají obchodní jednání.

Bridgestone projevuje velký zájem o stáje BAR a Toyota, naopak Sauber by rad přešel k Michelinu. Zatím nepadly konečná slova, akorát firma Michelin Sauberu vzkázala, že nemá jako dodavatel zájem o sedmou stáj.

Program jednotlivých víkendových akcí

Spousta lidí se přiklání k dvoudennímu programu během závodních víkendů. Flavio Briatore, šéf stáje Renault, dokonce řekl, že třídenní program je nesmysl.

Jeden z možných návrhu by vypadal takto:

Pátek
15:00 - 16:00 Tisková konference FIA

Sobota
9:00 - 10:00 1. trénink
11:00 - 12:00 2. trénink
14:00 - 15:00 3. trénink

Neděle
09:00 - 09:30 Warm up (rozhodne o pořadí výjezdů do kvalifikace)
10:00 - 11:00 Kvalifikace (1 měřené kolo)
11:15 - 11:30 Představení jezdců
14:00 - 14:15 Otevření pitlane
14:30 - Závod

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků