Formule 1: závodní víkend jen dva dny?

Kam pujde Button? Odpověď na tuhle otázku zatím není k dispozici - Spor mezi výrobci motoru a FIA přiostřuje. - Boj mezi firmou Michelin a Bridgestone o zákazníky - Spekuluje se o dvoudenním programu závodních víkendu, v pátek by se netrénovalo.
Formule 1: závodní víkend jen dva dny?

Kam pujde Button?

Odpověď na tuhle otázku zatím není k dispozici. Případné výsledky se dozvíme v nejbližších dnech.

Stáje Williams a BAR už mají jasno. Pokud prohraje Williams, příští rok uvidíme v monopostech Marka Webbera a Antonio Pizzoniu. Když vyhraje Williams, BAR bude mít za volantem formulí Takumu Sata a Anthony Davidsona.

Spor mezi výrobci motoru a FIA přiostřuje

Velké firmy, které dodávají motory stájím Formule 1, jako je například BMW, Mercedes-Benz nebo Honda, jsou připraveni na arbitrážní proces s FIA. Nelíbí se jim fakt, že FIA chce snížit objem motorů a počet válců ze stávajících 3.0 V10 na 2.4 V8. Podle Concordské dohody by měla stávající kubatura být až do roku 2007.

Fia se zase brání tím, že chce snížit rychlost Formule 1 v zájmu bezpečnosti. „Rychlosti závodních monopostů na okruhu jsou dost vysoké a jediným možným řešením je snížit obsah motorů. Chceme jednat dříve, než se někomu něco stane,“ tvrdí prezident FIA, Max Mosley.

Poslední den testů v Jerezu

V minulém článku jsme vás informovali o posledním možném letošním testování před GP Brazílie. První dva dny odminoval Antonio Pizzonia, třetí den se musel sklonit před testovaním jezdcem stáje Renault, Frankem Montagnym.

Výsledky 3. testovacího dne: 1. Montagny (Renault, čas: 1´16.297), 2. Pizzonia (Williams), 3. Zonta (Toyota), 4. Wurz (McLaren), 5. Alonso, 6. de la Rosa (McLaren), 7. Briscoe (Toyota), 8. Davidson (BAR), 8. Wirdheim (Jaguar).

Boj o zákazníky

Už teď se rozbíhá velký boj o stáje mezi dodavateli pneumatik, firmami Michelin a Bridgestone. Smlouvy se uzavírají převážně na celou další sezónu, a proto již teď probíhají obchodní jednání.

Bridgestone projevuje velký zájem o stáje BAR a Toyota, naopak Sauber by rad přešel k Michelinu. Zatím nepadly konečná slova, akorát firma Michelin Sauberu vzkázala, že nemá jako dodavatel zájem o sedmou stáj.

Program jednotlivých víkendových akcí

Spousta lidí se přiklání k dvoudennímu programu během závodních víkendů. Flavio Briatore, šéf stáje Renault, dokonce řekl, že třídenní program je nesmysl.

Jeden z možných návrhu by vypadal takto:

Pátek
15:00 - 16:00 Tisková konference FIA

Sobota
9:00 - 10:00 1. trénink
11:00 - 12:00 2. trénink
14:00 - 15:00 3. trénink

Neděle
09:00 - 09:30 Warm up (rozhodne o pořadí výjezdů do kvalifikace)
10:00 - 11:00 Kvalifikace (1 měřené kolo)
11:15 - 11:30 Představení jezdců
14:00 - 14:15 Otevření pitlane
14:30 - Závod

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků