Formule 1: závodní víkend jen dva dny?

Kam pujde Button? Odpověď na tuhle otázku zatím není k dispozici - Spor mezi výrobci motoru a FIA přiostřuje. - Boj mezi firmou Michelin a Bridgestone o zákazníky - Spekuluje se o dvoudenním programu závodních víkendu, v pátek by se netrénovalo.
Formule 1: závodní víkend jen dva dny?

Kam pujde Button?

Odpověď na tuhle otázku zatím není k dispozici. Případné výsledky se dozvíme v nejbližších dnech.

Stáje Williams a BAR už mají jasno. Pokud prohraje Williams, příští rok uvidíme v monopostech Marka Webbera a Antonio Pizzoniu. Když vyhraje Williams, BAR bude mít za volantem formulí Takumu Sata a Anthony Davidsona.

Spor mezi výrobci motoru a FIA přiostřuje

Velké firmy, které dodávají motory stájím Formule 1, jako je například BMW, Mercedes-Benz nebo Honda, jsou připraveni na arbitrážní proces s FIA. Nelíbí se jim fakt, že FIA chce snížit objem motorů a počet válců ze stávajících 3.0 V10 na 2.4 V8. Podle Concordské dohody by měla stávající kubatura být až do roku 2007.

Fia se zase brání tím, že chce snížit rychlost Formule 1 v zájmu bezpečnosti. „Rychlosti závodních monopostů na okruhu jsou dost vysoké a jediným možným řešením je snížit obsah motorů. Chceme jednat dříve, než se někomu něco stane,“ tvrdí prezident FIA, Max Mosley.

Poslední den testů v Jerezu

V minulém článku jsme vás informovali o posledním možném letošním testování před GP Brazílie. První dva dny odminoval Antonio Pizzonia, třetí den se musel sklonit před testovaním jezdcem stáje Renault, Frankem Montagnym.

Výsledky 3. testovacího dne: 1. Montagny (Renault, čas: 1´16.297), 2. Pizzonia (Williams), 3. Zonta (Toyota), 4. Wurz (McLaren), 5. Alonso, 6. de la Rosa (McLaren), 7. Briscoe (Toyota), 8. Davidson (BAR), 8. Wirdheim (Jaguar).

Boj o zákazníky

Už teď se rozbíhá velký boj o stáje mezi dodavateli pneumatik, firmami Michelin a Bridgestone. Smlouvy se uzavírají převážně na celou další sezónu, a proto již teď probíhají obchodní jednání.

Bridgestone projevuje velký zájem o stáje BAR a Toyota, naopak Sauber by rad přešel k Michelinu. Zatím nepadly konečná slova, akorát firma Michelin Sauberu vzkázala, že nemá jako dodavatel zájem o sedmou stáj.

Program jednotlivých víkendových akcí

Spousta lidí se přiklání k dvoudennímu programu během závodních víkendů. Flavio Briatore, šéf stáje Renault, dokonce řekl, že třídenní program je nesmysl.

Jeden z možných návrhu by vypadal takto:

Pátek
15:00 - 16:00 Tisková konference FIA

Sobota
9:00 - 10:00 1. trénink
11:00 - 12:00 2. trénink
14:00 - 15:00 3. trénink

Neděle
09:00 - 09:30 Warm up (rozhodne o pořadí výjezdů do kvalifikace)
10:00 - 11:00 Kvalifikace (1 měřené kolo)
11:15 - 11:30 Představení jezdců
14:00 - 14:15 Otevření pitlane
14:30 - Závod

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků