Formule 1 zatím ještě neukázala celou tvář

V letošním mistrovství světa se příliš neočekává nástup žádného z týmů mimo „silnou čtyřku“. Nicméně KERS dorazil.

O nejvyšší posty by měly ve formuli 1 opět bojovat týmy Red Bull, Ferrari, McLaren a Mercedes. Představením novinek většiny z třinácti týmů a prvními testy ve Valencii vlastně v minulých dnech odstartovala nová sezona formule 1. Co nového lze od ní očekávat a jaká překvapení si přes zimu nachystaly jednotlivé stáje? Vyčerpávající odpovědi na tyto otázky budou známé až po prvních závodech. Podle prvního a ještě ne příliš konkrétního pohledu za kulisy se zatím nedá příliš spekulovat o tom, že by v nadcházející sezoně mělo dojít k nějakému většímu přeskupení sil. Světový šampionát odstartuje 13. března v Bahrajnu a jeho novým podnikem bude 30. října Velká cena Indie v Dillí, čímž se počet závodů zaokrouhlí na rovnou dvacítku.

Klepněte pro větší obrázek
Monopost RB7 stáje Red Bull

Největší zájem poutalo pochopitelně představení stájí, které se loni umístily na nejvyšších příčkách. „Double“ v podobě titulu mistra světa Sebastiana Vettela a prvenství v Poháru konstruktérů slavil tým Red Bull. Vůz nazvaný RB7 bude kromě německého šampióna pilotovat i zkušený Australan Mark Webber, vloni třetí. Odborníci považují monopost z dílny Adriana Neweye za nejpovedenější z celého startovního pole a předpovídají stáji „limonádového magnáta“ Dietricha Mateschitze další vavříny. „Očekávám složitější sezonu než loni. Obhajovat pozice bude těžší než je prvně dobýt, každý se s námi bude chtít porovnávat. Pro vývoj sezony bude důležité nezaspat začátek sezony,“ přál si třiadvacetiletý Vettel, který se v Německu stal plnokrevným nástupcem někdejší superstar Michaela Schumachera.

Schumacher by rád na stupně vítězů

Michael bude po svém nepříliš povedeném loňském comebacku opět bojovat po boku svého krajana Nica Rosberga v legendárním týmu Mercedes. Jejich nová zbraň MGP W02 vypadá dost bojovně a zejména sedminásobný šampión chce fanouškům dokázat, že jeho minulá mdlá sezona se letos nebude opakovat. „Jsem si takřka jistý, že letos bude Mercedes mnohem častěji na stupních vítězů a snad i úplně nejvýše,“ zaprorokoval si dvaačtyřicetiletý formulový veterán, devátý v pořadí loňského MS. Rosberg skončil o dvě příčky výš, ale získal dvojnásobný počet bodů. „Soustředíme se na spolehlivost a snažíme se hlavně využít správného potenciálu systému rekuperace kinetické energie KERS,“ sdělil při testech šéf Mercedesu Ross Brawn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jenson Button (McLaren) / Michael Schumacher (Mercedes)

McLaren s dvojicí britských mistrů světa Jesonem Buttonem a Lewisem Hamiltonem představil monopost s označením MP4-26. „To auto vidím poprvé poskládané dohromady a vypadá opravdu nádherně. Jestli bude i tak rychlé jako je krásné, čeká nás skvělá sezona,“ nechal se slyšet čtvrtý pilot loňského žebříčku Hamilton. Ve stejném duchu mluvil i o příčku níže postavený Button: „Je to naše nové dítě, snad s ním jeden z nás získá titul. Ve startovním poli bude ale pět mistrů světa a další silní soupeři, takže nás čeká určitě velice těžká sezona.“ I McLaren sází na KERS, i když to bude znamenat větší spotřebu paliva.

Vyženou pneumatiky Pirelli nudu z okruhů?

F150 je novinkou stáje Ferrari, jejíž sestava stejně jako u dalších favoritů zůstala nezměněna. „Stojíme před novou sezonou, v níž nás čeká deset měsíců závodění. My jsme ale skvěle připraveni,“ prohlásil bojovně loňský vicemistr světa Fernando Alonso ze Šapnělska, který byl nejrychlejší ve středečních testech ve Valencii. „Ve Ferrari jste pořád pod velkým tlakem, chceme už začít závodit, aby se ukázalo, že je před námi úspěšné období,“ připojil se Brazilec Filipe Massa, šestý muž loňského šampionátu. Pro něj ale čtvrteční jízdy neskončily právě šťastně. Jeho monopost totiž skončil v plamench, což zavinila rozbitá svorka. Srkz ni unikal olej, který se dostal do výfuků. Jezdec i vůz ale vyvázli z incidentu bez větší újmy.

Možná nejvýznamější novinkou mistrovství světa formule 1 bude nasazení pneumatik od nového výrobce. A změna je po prvních testovacích jízdách cítit. Obutí od Pirelli totiž vydrží méně než to loňské od dosavadního dodavatele Bridgestonu. To by mohlo pomoci vyhnat z některých okruhů nudnou podívanou a závody zatraktivnit, protože jezdci by museli s opotřebovanými gumami zajíždět častěji do boxů na přezutí. Názory na novou situaci se zatím různí a až závody ukážou, jak to s výdrží nových pneumatik opravdu bude. Zvláště některým velkým cenám by však zajímavější průběh určitě prospěl.

Klepněte pro větší obrázek
Fernando Alonso (Ferrari)

  


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků