Formule 1 zatím ještě neukázala celou tvář

V letošním mistrovství světa se příliš neočekává nástup žádného z týmů mimo „silnou čtyřku“. Nicméně KERS dorazil.

O nejvyšší posty by měly ve formuli 1 opět bojovat týmy Red Bull, Ferrari, McLaren a Mercedes. Představením novinek většiny z třinácti týmů a prvními testy ve Valencii vlastně v minulých dnech odstartovala nová sezona formule 1. Co nového lze od ní očekávat a jaká překvapení si přes zimu nachystaly jednotlivé stáje? Vyčerpávající odpovědi na tyto otázky budou známé až po prvních závodech. Podle prvního a ještě ne příliš konkrétního pohledu za kulisy se zatím nedá příliš spekulovat o tom, že by v nadcházející sezoně mělo dojít k nějakému většímu přeskupení sil. Světový šampionát odstartuje 13. března v Bahrajnu a jeho novým podnikem bude 30. října Velká cena Indie v Dillí, čímž se počet závodů zaokrouhlí na rovnou dvacítku.

Klepněte pro větší obrázek
Monopost RB7 stáje Red Bull

Největší zájem poutalo pochopitelně představení stájí, které se loni umístily na nejvyšších příčkách. „Double“ v podobě titulu mistra světa Sebastiana Vettela a prvenství v Poháru konstruktérů slavil tým Red Bull. Vůz nazvaný RB7 bude kromě německého šampióna pilotovat i zkušený Australan Mark Webber, vloni třetí. Odborníci považují monopost z dílny Adriana Neweye za nejpovedenější z celého startovního pole a předpovídají stáji „limonádového magnáta“ Dietricha Mateschitze další vavříny. „Očekávám složitější sezonu než loni. Obhajovat pozice bude těžší než je prvně dobýt, každý se s námi bude chtít porovnávat. Pro vývoj sezony bude důležité nezaspat začátek sezony,“ přál si třiadvacetiletý Vettel, který se v Německu stal plnokrevným nástupcem někdejší superstar Michaela Schumachera.

Schumacher by rád na stupně vítězů

Michael bude po svém nepříliš povedeném loňském comebacku opět bojovat po boku svého krajana Nica Rosberga v legendárním týmu Mercedes. Jejich nová zbraň MGP W02 vypadá dost bojovně a zejména sedminásobný šampión chce fanouškům dokázat, že jeho minulá mdlá sezona se letos nebude opakovat. „Jsem si takřka jistý, že letos bude Mercedes mnohem častěji na stupních vítězů a snad i úplně nejvýše,“ zaprorokoval si dvaačtyřicetiletý formulový veterán, devátý v pořadí loňského MS. Rosberg skončil o dvě příčky výš, ale získal dvojnásobný počet bodů. „Soustředíme se na spolehlivost a snažíme se hlavně využít správného potenciálu systému rekuperace kinetické energie KERS,“ sdělil při testech šéf Mercedesu Ross Brawn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jenson Button (McLaren) / Michael Schumacher (Mercedes)

McLaren s dvojicí britských mistrů světa Jesonem Buttonem a Lewisem Hamiltonem představil monopost s označením MP4-26. „To auto vidím poprvé poskládané dohromady a vypadá opravdu nádherně. Jestli bude i tak rychlé jako je krásné, čeká nás skvělá sezona,“ nechal se slyšet čtvrtý pilot loňského žebříčku Hamilton. Ve stejném duchu mluvil i o příčku níže postavený Button: „Je to naše nové dítě, snad s ním jeden z nás získá titul. Ve startovním poli bude ale pět mistrů světa a další silní soupeři, takže nás čeká určitě velice těžká sezona.“ I McLaren sází na KERS, i když to bude znamenat větší spotřebu paliva.

Vyženou pneumatiky Pirelli nudu z okruhů?

F150 je novinkou stáje Ferrari, jejíž sestava stejně jako u dalších favoritů zůstala nezměněna. „Stojíme před novou sezonou, v níž nás čeká deset měsíců závodění. My jsme ale skvěle připraveni,“ prohlásil bojovně loňský vicemistr světa Fernando Alonso ze Šapnělska, který byl nejrychlejší ve středečních testech ve Valencii. „Ve Ferrari jste pořád pod velkým tlakem, chceme už začít závodit, aby se ukázalo, že je před námi úspěšné období,“ připojil se Brazilec Filipe Massa, šestý muž loňského šampionátu. Pro něj ale čtvrteční jízdy neskončily právě šťastně. Jeho monopost totiž skončil v plamench, což zavinila rozbitá svorka. Srkz ni unikal olej, který se dostal do výfuků. Jezdec i vůz ale vyvázli z incidentu bez větší újmy.

Možná nejvýznamější novinkou mistrovství světa formule 1 bude nasazení pneumatik od nového výrobce. A změna je po prvních testovacích jízdách cítit. Obutí od Pirelli totiž vydrží méně než to loňské od dosavadního dodavatele Bridgestonu. To by mohlo pomoci vyhnat z některých okruhů nudnou podívanou a závody zatraktivnit, protože jezdci by museli s opotřebovanými gumami zajíždět častěji do boxů na přezutí. Názory na novou situaci se zatím různí a až závody ukážou, jak to s výdrží nových pneumatik opravdu bude. Zvláště některým velkým cenám by však zajímavější průběh určitě prospěl.

Klepněte pro větší obrázek
Fernando Alonso (Ferrari)

  


 

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků