Formule 1: Toyota a Williams mají nové monoposty

Tým Red Bull Racing do vedení stáje formule 1 dosadil Christiana Hornera - Toyota a Williams představili finální verze monopostů pro letošní sezónu (foto) - Testovalo se ve španělském Jerezu.
Formule 1: Toyota a Williams mají nové monoposty
Seznam kapitol
  1. Zprávy z formule 1
  2. Přehled o testování v Jerezu

Co se děje u stáje Red Bull

Jak jsme v minulém článku informovali, jezdecké pole není zaplněno. Tým Red Bull Racing angažoval Davida Coultharda jako stájovou jedničku a po jeho boku bude stát jeden z dvojice jezdců Christian Kien nebo Vitantonio Liuzzi. Oba totiž podepsali jednoletou smlouvu s možností opce. O tom, kdo usedne v březnu za volant v Grand Prix, se rozhodne během testování.

Majitel nápojového koncernu Red Bull, Dietrich Mateschitz, spolu s šéfem sportovní divize Red Bull Motorsport, Helmutem Markem, změnili své rozhodnutí a s okamžitou platností vyhodili dosavadní vedení stáje Formule 1, pana Tonyho Purnella a Davida Pitchfortha. Zřejmě došlo k nějaké rozepři, protože Helmut Marco německému Autosportu celou situaci komentoval ostrými slovy: „Pan Pitchforth si měl uvědomit, že je pouhým zaměstnancem a ne majitelem týmu. Na jeho místo jsme jmenovali Christiana Hornera a rozhodovat se bude v Rakousku, ne ve Velké Británii, jak tomu bylo doposud.“ Christian Horner doposud šéfem týmu Arden International ve Formuli 3000, za který jezdil nějaký čas i náš Tomáš Enge.

Nové monoposty

Williams minulý týden na tiskové konferenci v Bahrajnu představil finální zbarvení karoserie pro letošní závodní sezónu 2005. Podobně jako u Stáje Red Bull, i u Williamsu není jasné, kdo bude závodit vedle Marka Webbera. O post se ucházejí Antonio Pizzonia a Nick Heidfeld.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: f1racing.net

***

Toyota představila veřejnosti nový monopost s označením TF105 netradičně na železniční stanici Estacion de Franca ve španělské Barceloně. Změny se dotkly předního a zadního přítlačného křídla a difuzorů, když se musely přizpůsobit novým pravidlům FIA. Vedení Toyota naopak věří, že jejich motor bude patřit k těm nejlepším.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Toyota

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zprávy z formule 1
  2. Přehled o testování v Jerezu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků