Formule 1: Toyota a Williams mají nové monoposty

Tým Red Bull Racing do vedení stáje formule 1 dosadil Christiana Hornera - Toyota a Williams představili finální verze monopostů pro letošní sezónu (foto) - Testovalo se ve španělském Jerezu.
Formule 1: Toyota a Williams mají nové monoposty
Seznam kapitol
  1. Zprávy z formule 1
  2. Přehled o testování v Jerezu

Co se děje u stáje Red Bull

Jak jsme v minulém článku informovali, jezdecké pole není zaplněno. Tým Red Bull Racing angažoval Davida Coultharda jako stájovou jedničku a po jeho boku bude stát jeden z dvojice jezdců Christian Kien nebo Vitantonio Liuzzi. Oba totiž podepsali jednoletou smlouvu s možností opce. O tom, kdo usedne v březnu za volant v Grand Prix, se rozhodne během testování.

Majitel nápojového koncernu Red Bull, Dietrich Mateschitz, spolu s šéfem sportovní divize Red Bull Motorsport, Helmutem Markem, změnili své rozhodnutí a s okamžitou platností vyhodili dosavadní vedení stáje Formule 1, pana Tonyho Purnella a Davida Pitchfortha. Zřejmě došlo k nějaké rozepři, protože Helmut Marco německému Autosportu celou situaci komentoval ostrými slovy: „Pan Pitchforth si měl uvědomit, že je pouhým zaměstnancem a ne majitelem týmu. Na jeho místo jsme jmenovali Christiana Hornera a rozhodovat se bude v Rakousku, ne ve Velké Británii, jak tomu bylo doposud.“ Christian Horner doposud šéfem týmu Arden International ve Formuli 3000, za který jezdil nějaký čas i náš Tomáš Enge.

Nové monoposty

Williams minulý týden na tiskové konferenci v Bahrajnu představil finální zbarvení karoserie pro letošní závodní sezónu 2005. Podobně jako u Stáje Red Bull, i u Williamsu není jasné, kdo bude závodit vedle Marka Webbera. O post se ucházejí Antonio Pizzonia a Nick Heidfeld.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: f1racing.net

***

Toyota představila veřejnosti nový monopost s označením TF105 netradičně na železniční stanici Estacion de Franca ve španělské Barceloně. Změny se dotkly předního a zadního přítlačného křídla a difuzorů, když se musely přizpůsobit novým pravidlům FIA. Vedení Toyota naopak věří, že jejich motor bude patřit k těm nejlepším.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Toyota

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zprávy z formule 1
  2. Přehled o testování v Jerezu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků