Formule 1 startuje již tuto neděli. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Nový ročník F1 odstartuje už o tomto víkendu úvodním závodem v Austrálii. Připomeňme si před prvním podnikem, jakými změnami prošly samotné vozy.
Formule 1 startuje již tuto neděli. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

O změnách v technických regulích Formule 1 se mluví už dlouho, vždyť ty letošní se připravovaly dokonce několik let! Monoposty jednotlivých týmů se nedočkají jen nových zbarvení, ale zejména mnoha změn v proporcích. Vybrali jsme ty, o kterých byste před prvním závodem určitě měli vědět...

Sport | Formule 1 | Design

Galerie: Monoposty F1 pro letošní rok mají dramatičtější zbarvení

  1. Na vozy F1 se vrací žraločí ploutve, které jsme v šampionátu vídali například v roce 2008. Nachází se vzadu nad krytem motoru a zajišťují lepší tok okolního vzduchu.
  2. Minimální hmotnost vozů se zvýšila o 20 kilogramů na 722 kg, hlavním důvodem jsou nové větší pneumatiky.
  3. Brzdové kotouče vozů budou tento rok o 4 milimetry širší, brzdění bude o 25 % efektivnější a může dojít k přetížení až 6G.
  4. Maximální výška zadního difuzoru je nyní 175 milimetrů, oproti 125 milimetrům, které byly povoleny dříve.
  5. Zadní křídlo je o 150 milimetrů nižší a o 200 milimetrů širší.
  6. Změny aerodynamických prvků a více přítlaku přinesou zrychlení monopostů o tři až pět sekund na kolo. Záleží na okruhu.
  7. Limit množství paliva byl z původních 100 kilogramů zvýšen o 5 kg, takže mají vozy také větší nádrže.
  8. Kola mají stále velikost 13", ale jsou o 25 % širší než loni. Přední pneumatiky vzrostly o 60 milimetrů, zadní dokonce o 80 mm.
  9. Zvýší se také nároky na závodníky. Například v táhlé a rychlé třetí zatáčce okruhu v Barceloně budou jezdci vystavováni přetížení až 5,5G (oproti současným 3G). Průjezd zatáčkou bude o asi 40 km/h rychlejší.
Elektromobily | Sport | Design

Budoucí elektrické formule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Letošní sezona Formule 1 startuje prvním závodem v australském Melbourne již tuto neděli. Fanoušci si budou muset přivstat, velká cena začíná už v 7:00. A počítejte s přechodem na letní čas - před prvním závodem tohoto ročníku budeme spát o hodinu méně.

Změny v proporcích letošních formulí si můžete přehledně prohlédnout v následujícím videu...

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků