Formule 1 startuje již tuto neděli. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Nový ročník F1 odstartuje už o tomto víkendu úvodním závodem v Austrálii. Připomeňme si před prvním podnikem, jakými změnami prošly samotné vozy.
Formule 1 startuje již tuto neděli. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

O změnách v technických regulích Formule 1 se mluví už dlouho, vždyť ty letošní se připravovaly dokonce několik let! Monoposty jednotlivých týmů se nedočkají jen nových zbarvení, ale zejména mnoha změn v proporcích. Vybrali jsme ty, o kterých byste před prvním závodem určitě měli vědět...

Galerie: Monoposty F1 pro letošní rok mají dramatičtější zbarvení

Galerie: Monoposty F1 pro letošní rok mají dramatičtější zbarvení

  1. Na vozy F1 se vrací žraločí ploutve, které jsme v šampionátu vídali například v roce 2008. Nachází se vzadu nad krytem motoru a zajišťují lepší tok okolního vzduchu.
  2. Minimální hmotnost vozů se zvýšila o 20 kilogramů na 722 kg, hlavním důvodem jsou nové větší pneumatiky.
  3. Brzdové kotouče vozů budou tento rok o 4 milimetry širší, brzdění bude o 25 % efektivnější a může dojít k přetížení až 6G.
  4. Maximální výška zadního difuzoru je nyní 175 milimetrů, oproti 125 milimetrům, které byly povoleny dříve.
  5. Zadní křídlo je o 150 milimetrů nižší a o 200 milimetrů širší.
  6. Změny aerodynamických prvků a více přítlaku přinesou zrychlení monopostů o tři až pět sekund na kolo. Záleží na okruhu.
  7. Limit množství paliva byl z původních 100 kilogramů zvýšen o 5 kg, takže mají vozy také větší nádrže.
  8. Kola mají stále velikost 13", ale jsou o 25 % širší než loni. Přední pneumatiky vzrostly o 60 milimetrů, zadní dokonce o 80 mm.
  9. Zvýší se také nároky na závodníky. Například v táhlé a rychlé třetí zatáčce okruhu v Barceloně budou jezdci vystavováni přetížení až 5,5G (oproti současným 3G). Průjezd zatáčkou bude o asi 40 km/h rychlejší.
Budoucí elektrické formule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Budoucí elektrické formule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Letošní sezona Formule 1 startuje prvním závodem v australském Melbourne již tuto neděli. Fanoušci si budou muset přivstat, velká cena začíná už v 7:00. A počítejte s přechodem na letní čas - před prvním závodem tohoto ročníku budeme spát o hodinu méně.

Změny v proporcích letošních formulí si můžete přehledně prohlédnout v následujícím videu...

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků