Formule 1: foto nových monopostů BAR a Sauber

Vedení stáje McLaren podepsalo víceletou smlouvu se sponzorskou firmou AT&T - Ferrari nasadí svůj nový monopost až od GP Španělska - Eddie Jordan zvažuje velkou restrukturalizaci stáje - M. Schumacher testuje nové airbagy - Ferrari bude závodit v F1 minimálně až do roku 2012.
Formule 1: foto nových monopostů BAR a Sauber
Seznam kapitol
  1. Krátké zprávy z kolotoče F1
  2. Tabulkový přehled o testování v Jerezu

Podobně jako Williams a Toyota, o nichž jsme psali v minulém článku, i Sauber představil novou podobu karosérie pro letošní závodní sezónu. Model s označením C24 debutoval ve španělské Valencii. Sauber letos bude zkoušet vlastní převodovku a má také nového dodavatele pneumatik, když přešel od firmy Bridgestone ke konkurenčnímu Michelinu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

***

Vedení stáje McLaren podepsalo víceletou smlouvu s americkou firmou AT&T, globálním dodavatelem telekomunikačních služeb. Logo sponzora již má své místo na kombinézách a monopostech obou závodních pilotů, Kimiho Räikkönena a Juana Pabla Montoyi. Velkým přínosem pro stáj bude rychlý přenos informací, protože AT&T v rámci své sítě propojí základnu McLarenu ve Wokingu s výrobcem motorů Ilmor v Brixworthu a dalšími místy po celém světě při Grand Prix.

***

Ferrari nasadí svůj nový monopost až od GP Španělska, která je celkově pátá v letošním kalendáři. První čtyři závody pojede Michael Schumacher a Rubens Barrichello s fenomenálním loňským vozem F2004B.

***

Eddie Jordan uvažuje o velké restrukturalizaci celé stáje. Prý by to všechno začalo jeho vlastním odstupem z postu šéfa firmy. Důvodem je špatná finanční situace týmu a sám Eddie by se chtěl spíše zabývat samotným sháněním financí od sponzorů a vyhledáváním nových obchodních příležitostí. Něco na tom bude, protože Eddie pro The Guardian uvedl, že se klidně vzdá svého vlastnického podílu, jen když uvidí formule s jeho jménem opět vyhrávat závody.

***

Sedminásobný šampión, Michael Schumacher, testuje nový bezpečnostní prvek. Kolem sedačky má vzduchové vaky, které se po usednutí  nafouknou a vyplní prostor okolo těla. Tyto airbagy mají přispět k většímu bezpečí při bočních a zadních nárazech, podobně jako nedávno zavedený systém ochrany hlavy „Head“. Po důkladném otestování nových airbagů se možná stane tento prvek povinným pro všechny jezdce a kokpity.

***

Ferrari je prvním a zároveň jediným týmem, který podepsal tzv. „Concordskou dohodu“ až do roku 2012. Concordská dohoda má tři strany, jednou je Bernie Ecclestone jako majitel práv na pořádání závodů Formule 1, další strana je Mezinárodní automobilová federace (FIA) a poslední vrchol trojúhelníku smlouvy tvoří stáje. Stálost nové smlouvy podpořilo ustálení přepracovaných pravidel pro rok 2006. Bernie Ecclestone sdělil médiím, že mluvil již se všemi týmy kromě Jordanu a odpovědi byly vesměs pozitivní.

***

Dalším týmem, který se představil s novým monopostem je B.A.R. Na síti se podařilo sehnat oficiální obrázky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátké zprávy z kolotoče F1
  2. Tabulkový přehled o testování v Jerezu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků