Formule 1 by mohla mít volnější pravidla ohledně motorů a přes 1000 koní

Formule 1 by mohla mít volnější pravidla ohledně motorů a přes 1000 koní

Pravidla současné Formule 1 jsou natolik komplikovaná, že se v tom pomalu už nevyznají ani týmy, natož laický divák. Nicméně na jedné věci se asi shodnou téměř všichni. Nová pravidla pohonných jednotek a zejména omezení jejich vývoje jsou poměrně nešťastná.

Sledujte dění kolem F1 na našem sesterském webu F1Sport.cz

Od roku 2014 jsou v F1 po dlouhém období nasazeny přeplňované motory spojené navíc s komplikovaným hybridním systémem. Diváci kritizují nevýrazný zvuk (z F1 se stala snad nejtišší motoristická disciplína), týmy zase nemožnost kontinuálního vývoje.

Nyní, před začátkem nové sezony, se sešla strategická skupina, která probrala možnosti posunu pravidel na další roky. Vypadá to, že ani pro příští rok se toho moc nezmění, ale od roku 2017 by mohlo dojít k jistému uvolnění pravidel, které by mohlo vést k větší soutěživosti a atraktivitě závodů.

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Návrh Ferrari na přechod k osmiválcům s přeplňováním byl zamítnut, ale začala se prosazovat myšlenka, že by se uvolnil vývoj a především diskutovaný limit průtoku paliva. Zůstalo by dovolené množství paliva na závod, ale neomezoval by se jeho maximální průtok.

Výsledkem by tak mohly být motory, které by spolehlivě dávaly výkon větší než 1000 koní. Svým způsobem by se tak mohla vrátit legendární přeturbená monstra z 80. let. Sám Niki Lauda prohlásil, že současná F1 by měla být mnohem náročnější na řízení. Za uvolnění pravidel a růst výkonu se vyslovili i jezdci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků