Formule 1 by mohla mít volnější pravidla ohledně motorů a přes 1000 koní

Formule 1 by mohla mít volnější pravidla ohledně motorů a přes 1000 koní

Pravidla současné Formule 1 jsou natolik komplikovaná, že se v tom pomalu už nevyznají ani týmy, natož laický divák. Nicméně na jedné věci se asi shodnou téměř všichni. Nová pravidla pohonných jednotek a zejména omezení jejich vývoje jsou poměrně nešťastná.

Sledujte dění kolem F1 na našem sesterském webu F1Sport.cz

Od roku 2014 jsou v F1 po dlouhém období nasazeny přeplňované motory spojené navíc s komplikovaným hybridním systémem. Diváci kritizují nevýrazný zvuk (z F1 se stala snad nejtišší motoristická disciplína), týmy zase nemožnost kontinuálního vývoje.

Nyní, před začátkem nové sezony, se sešla strategická skupina, která probrala možnosti posunu pravidel na další roky. Vypadá to, že ani pro příští rok se toho moc nezmění, ale od roku 2017 by mohlo dojít k jistému uvolnění pravidel, které by mohlo vést k větší soutěživosti a atraktivitě závodů.

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Návrh Ferrari na přechod k osmiválcům s přeplňováním byl zamítnut, ale začala se prosazovat myšlenka, že by se uvolnil vývoj a především diskutovaný limit průtoku paliva. Zůstalo by dovolené množství paliva na závod, ale neomezoval by se jeho maximální průtok.

Výsledkem by tak mohly být motory, které by spolehlivě dávaly výkon větší než 1000 koní. Svým způsobem by se tak mohla vrátit legendární přeturbená monstra z 80. let. Sám Niki Lauda prohlásil, že současná F1 by měla být mnohem náročnější na řízení. Za uvolnění pravidel a růst výkonu se vyslovili i jezdci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků