Formula E poprvé v akci na orkuhu. Zatím jen se čtvrtinovým výkonem

Šampionát elektrických formulí nabírá zcela konkrétní obrysy. Po premiéře na autosalonu ve Frankfurtu a několika propagačních akcí se první elektrická formule podívala na závodní okruh. Stalo se tak ve francouzském Choisy-le-Roi. Za volant usedl Lucas di Grassi, který v prvním elektrickém monopostu odkroužil čtyřicet kol během dvou dnů. 

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Zatím jde pouze o testování, které má ověřit funkci všech systémů. Monopost používá prozatímní akumulátor. Ten je menší a jezdci poskytne čtvrtinový výkon, než s jakým se počítá pro závody. Simulace závodního režimu by měla následovat v horizontu několika týdnů.

Elektrický monopost používá elektromotor o výkonu 180 koní, na stovku se dostane za tři sekundy a maximální rychlost bude omezena na 225 km/h. První ročník nového seriálu odstartuje v září příštího roku v Pekingu.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků