Fordy GT mohou začít hořet. Výrobce rozjíždí svolávací akci skoro 200 kusů

Majitelé supersportovního Fordu GT zřejmě nebudou potěšeni. Na základě možného rizika požáru vozu totiž automobilka rozjíždí poměrně rozsáhlou svolávací akci.

I na vrcholné technice jedné z největších automobilek světa se může objevit nějaký ten problém. Svolávací akci tak nyní čeká i supersportovní Ford GT, u kterého má automobilka podezření na možný výskyt požáru. Právě jedno GT totiž letos v červnu v Německu bez zjevné příčiny shořelo na prach.

Ford tento případ řádně prošetřil a nyní přichází s bezpečnostním opatřením, které pošle asi dvoustovku vozů do servisu. Automobilka totiž našla možnou příčinu německého požáru – u některých vyrobených exemplářů se může vyskytnout únik hydraulické kapaliny zadního výsuvného spoileru. Únik je prý způsobem přílišným tlakem v systému křídla. Odkapávající hořlavá kapalina v místě rozžhaveného výfuku pak samozřejmě nevěstí nic dobrého.

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Americká automobilka bude tento problém řešit u vozů postavených v období od 20. prosince 2016 do 31. července 2018. Překvapivě se ale nakonec jedná o 194 vozů prodaných v USA a Kanadě. O evropských kusech se Ford v oznámení nezmiňuje.

Výrobce si ovšem nepřeje žádnou paniku. V oficiálním prohlášení uvedl, že si není vědom případů, kdy by zmiňovaný problém způsobil jakákoliv vážná zranění nebo zapříčinil nehodu. Ford si samozřejmě nechce zničit jméno a odehnat možné zájemce o GT. Na konci roku totiž rozjede druhou vlnu objednávek supersportu. Celkově je v plánu vyrobit rovných 1000 kusů.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Opravu problému budou řešit oficiální dealeři Fordu v USA. Produkce GT čítá ročně pouhých 250 kusů, v rámci svolávací akce tedy ale mluvíme o skoro celoroční produkci tohoto supersportu.

Jen pro oživení paměti, silniční GT vychází ze závodní varianty, která ve své třídě vyhrála v roce 2016 slavný závod 24 hodin Le Mans. Auto se pyšní monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a hliníkovými strukturami. Přeplňovaný 3,5litrový šestiválec produkuje 650 koní (478 kW) a 745 Nm točivého momentu. Maximální rychlost GT je 347 km/h a z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 2,9 sekundy. Cenovka se pohybuje v přepočtu okolo 10,2 milionu korun.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků