Fordy GT mohou začít hořet. Výrobce rozjíždí svolávací akci skoro 200 kusů

Majitelé supersportovního Fordu GT zřejmě nebudou potěšeni. Na základě možného rizika požáru vozu totiž automobilka rozjíždí poměrně rozsáhlou svolávací akci.

I na vrcholné technice jedné z největších automobilek světa se může objevit nějaký ten problém. Svolávací akci tak nyní čeká i supersportovní Ford GT, u kterého má automobilka podezření na možný výskyt požáru. Právě jedno GT totiž letos v červnu v Německu bez zjevné příčiny shořelo na prach.

Ford tento případ řádně prošetřil a nyní přichází s bezpečnostním opatřením, které pošle asi dvoustovku vozů do servisu. Automobilka totiž našla možnou příčinu německého požáru – u některých vyrobených exemplářů se může vyskytnout únik hydraulické kapaliny zadního výsuvného spoileru. Únik je prý způsobem přílišným tlakem v systému křídla. Odkapávající hořlavá kapalina v místě rozžhaveného výfuku pak samozřejmě nevěstí nic dobrého.

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Americká automobilka bude tento problém řešit u vozů postavených v období od 20. prosince 2016 do 31. července 2018. Překvapivě se ale nakonec jedná o 194 vozů prodaných v USA a Kanadě. O evropských kusech se Ford v oznámení nezmiňuje.

Výrobce si ovšem nepřeje žádnou paniku. V oficiálním prohlášení uvedl, že si není vědom případů, kdy by zmiňovaný problém způsobil jakákoliv vážná zranění nebo zapříčinil nehodu. Ford si samozřejmě nechce zničit jméno a odehnat možné zájemce o GT. Na konci roku totiž rozjede druhou vlnu objednávek supersportu. Celkově je v plánu vyrobit rovných 1000 kusů.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Opravu problému budou řešit oficiální dealeři Fordu v USA. Produkce GT čítá ročně pouhých 250 kusů, v rámci svolávací akce tedy ale mluvíme o skoro celoroční produkci tohoto supersportu.

Jen pro oživení paměti, silniční GT vychází ze závodní varianty, která ve své třídě vyhrála v roce 2016 slavný závod 24 hodin Le Mans. Auto se pyšní monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a hliníkovými strukturami. Přeplňovaný 3,5litrový šestiválec produkuje 650 koní (478 kW) a 745 Nm točivého momentu. Maximální rychlost GT je 347 km/h a z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 2,9 sekundy. Cenovka se pohybuje v přepočtu okolo 10,2 milionu korun.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků