Fordy GT mohou začít hořet. Výrobce rozjíždí svolávací akci skoro 200 kusů

Majitelé supersportovního Fordu GT zřejmě nebudou potěšeni. Na základě možného rizika požáru vozu totiž automobilka rozjíždí poměrně rozsáhlou svolávací akci.

I na vrcholné technice jedné z největších automobilek světa se může objevit nějaký ten problém. Svolávací akci tak nyní čeká i supersportovní Ford GT, u kterého má automobilka podezření na možný výskyt požáru. Právě jedno GT totiž letos v červnu v Německu bez zjevné příčiny shořelo na prach.

Ford tento případ řádně prošetřil a nyní přichází s bezpečnostním opatřením, které pošle asi dvoustovku vozů do servisu. Automobilka totiž našla možnou příčinu německého požáru – u některých vyrobených exemplářů se může vyskytnout únik hydraulické kapaliny zadního výsuvného spoileru. Únik je prý způsobem přílišným tlakem v systému křídla. Odkapávající hořlavá kapalina v místě rozžhaveného výfuku pak samozřejmě nevěstí nic dobrého.

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Americká automobilka bude tento problém řešit u vozů postavených v období od 20. prosince 2016 do 31. července 2018. Překvapivě se ale nakonec jedná o 194 vozů prodaných v USA a Kanadě. O evropských kusech se Ford v oznámení nezmiňuje.

Výrobce si ovšem nepřeje žádnou paniku. V oficiálním prohlášení uvedl, že si není vědom případů, kdy by zmiňovaný problém způsobil jakákoliv vážná zranění nebo zapříčinil nehodu. Ford si samozřejmě nechce zničit jméno a odehnat možné zájemce o GT. Na konci roku totiž rozjede druhou vlnu objednávek supersportu. Celkově je v plánu vyrobit rovných 1000 kusů.

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Opravu problému budou řešit oficiální dealeři Fordu v USA. Produkce GT čítá ročně pouhých 250 kusů, v rámci svolávací akce tedy ale mluvíme o skoro celoroční produkci tohoto supersportu.

Jen pro oživení paměti, silniční GT vychází ze závodní varianty, která ve své třídě vyhrála v roce 2016 slavný závod 24 hodin Le Mans. Auto se pyšní monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a hliníkovými strukturami. Přeplňovaný 3,5litrový šestiválec produkuje 650 koní (478 kW) a 745 Nm točivého momentu. Maximální rychlost GT je 347 km/h a z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 2,9 sekundy. Cenovka se pohybuje v přepočtu okolo 10,2 milionu korun.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků