Fordu pomáhá s testováním sedadel robot. Za tři týdny nasimuluje deset let sezení

Fordu pomáhá s testováním sedadel robot. Za tři týdny nasimuluje deset let sezení

Americká automobilka Ford předvedla speciálně vyvinutého robota. Robutt představuje spojení slov robot a zadek, což je celkem výstižné pojmenování. Jeho úkolem je totiž testovat sedačky, přičemž během tří týdnů je schopen simulovat až 10 let používání. Za tuto dobu unikátní robot nasimuluje sedání a zvedání celkem 25.000krát. 

Ford KA vyšel z testů bezpečnosti s nulou! Naštěstí jen v Jižní Americe

Ford KA vyšel z testů bezpečnosti s nulou! Naštěstí jen v Jižní Americe

Vědci nejdříve zjišťovali, jak si lidé do automobilů usedají. Následně vytvořili model chování průměrného řidiče a Robutt se mohl pustit do práce. Poprvé byl použit při vývoji nové Fiesty, automobilka jej nicméně plánuje využívat u všech automobilů vyvíjených pro evropský trh. 

"Od prvního okamžiku, co nastoupíme do auta, sedadlo vytváří dojem pohodlí a kvality. Dříve jsme používali pneumatické válce, které se jednoduše pohybují nahoru a dolů. S Robuttem jsme nyní schopni velmi přesně replikovat, jak se lidé skutečně chovají," uvedla Svenja Froehlich, inženýrka automobilky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků