Fordu pomáhá s testováním sedadel robot. Za tři týdny nasimuluje deset let sezení

Fordu pomáhá s testováním sedadel robot. Za tři týdny nasimuluje deset let sezení

Americká automobilka Ford předvedla speciálně vyvinutého robota. Robutt představuje spojení slov robot a zadek, což je celkem výstižné pojmenování. Jeho úkolem je totiž testovat sedačky, přičemž během tří týdnů je schopen simulovat až 10 let používání. Za tuto dobu unikátní robot nasimuluje sedání a zvedání celkem 25.000krát. 

Ford KA vyšel z testů bezpečnosti s nulou! Naštěstí jen v Jižní Americe

Ford KA vyšel z testů bezpečnosti s nulou! Naštěstí jen v Jižní Americe

Vědci nejdříve zjišťovali, jak si lidé do automobilů usedají. Následně vytvořili model chování průměrného řidiče a Robutt se mohl pustit do práce. Poprvé byl použit při vývoji nové Fiesty, automobilka jej nicméně plánuje využívat u všech automobilů vyvíjených pro evropský trh. 

"Od prvního okamžiku, co nastoupíme do auta, sedadlo vytváří dojem pohodlí a kvality. Dříve jsme používali pneumatické válce, které se jednoduše pohybují nahoru a dolů. S Robuttem jsme nyní schopni velmi přesně replikovat, jak se lidé skutečně chovají," uvedla Svenja Froehlich, inženýrka automobilky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků