Fordu pomáhá s testováním sedadel robot. Za tři týdny nasimuluje deset let sezení

Fordu pomáhá s testováním sedadel robot. Za tři týdny nasimuluje deset let sezení

Americká automobilka Ford předvedla speciálně vyvinutého robota. Robutt představuje spojení slov robot a zadek, což je celkem výstižné pojmenování. Jeho úkolem je totiž testovat sedačky, přičemž během tří týdnů je schopen simulovat až 10 let používání. Za tuto dobu unikátní robot nasimuluje sedání a zvedání celkem 25.000krát. 

Ford KA vyšel z testů bezpečnosti s nulou! Naštěstí jen v Jižní Americe

Ford KA vyšel z testů bezpečnosti s nulou! Naštěstí jen v Jižní Americe

Vědci nejdříve zjišťovali, jak si lidé do automobilů usedají. Následně vytvořili model chování průměrného řidiče a Robutt se mohl pustit do práce. Poprvé byl použit při vývoji nové Fiesty, automobilka jej nicméně plánuje využívat u všech automobilů vyvíjených pro evropský trh. 

"Od prvního okamžiku, co nastoupíme do auta, sedadlo vytváří dojem pohodlí a kvality. Dříve jsme používali pneumatické válce, které se jednoduše pohybují nahoru a dolů. S Robuttem jsme nyní schopni velmi přesně replikovat, jak se lidé skutečně chovají," uvedla Svenja Froehlich, inženýrka automobilky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků