Ford zvyšuje prodej modelů s pohonem 4x4. V nabídce jich má osm

Automobilka Ford dříve mnoho modelů s pohonem všech kol nenabízela, v současnosti se ale nabídka čtyřkolek významně rozrostla. Mondeo, Galaxy i S-Max již také (konečně) mohou mít pohon všech kol, přichází nové SUV Edge a samozřejmě musíme zmínit také Focus RS. V příštím roce se má pouze v Evropě podle plánů prodat 139 000 Fordů s pohonem 4x4, což oproti roku 2014 představuje nárůst o 120 procent.

Ford aktuálně sází na čtyři typy systému pohonu všech kol. Tím nejběžnějším je inteligentní pohon 4x4 pracující s mezinápravovou elektronicky ovládanou spojkou fungováním ne příliš vzdálenou známé spojce Haldex. Tento systém používá Mondeo, Galaxy, S-Max, Kuga i nový Ford Edge. Reakční doba spojky je 20 miliseknud a rozdělení točivého momentu (když se budeme bavit o schopností techniky, nikoliv o ztrátách trakce) je maximálně 50:50 při plně sepnuté spojce.

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Druhá verze systému pohonu všech kol se týká užitkového Transitu. I zde najdeme mezinápravovou spojku a také tento systém je označován za inteligentní. Oproti předchozí variantě ale může řidič Transitu navíc zvolit režim 4x4 Lock, kdy se vůz rovnou rozjíždí se sepnutou spojkou.

Třetí verze čtyřkolky se týká terénního pick-upu Ford Ranger, který aktuálně přichází v modernizovaném provedení. Ten používá klasický přiřaditelný pohon všech kol. Přední náprava se zapojuje pomocí ovladače (nikoliv mechanickou pákou) a řidič jí může přiřadit za jízdy do rychlosti 120 km/h. Za příplatek lze k Rangeru dostat také uzávěrku zadního diferenciálu.

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Nejzajímavější verzi pohonu všech kol nabízí nový Ford Focus RS, kterému jsme věnovali samostatný článek. Klasický Focus 4x4 zatím Ford neplánuje, protože pro něj nevidí dost silný prodejní potenciál. Ford má ve svém výrobním programu ještě také malý EcoSport vybavený pohonem všech kol, nicméně tato verze se v Evropě nenabízí. K dispozici je pouze předokolka.

Ford počítá se systémem pohonu všech kol i do budoucna. V plánu je další vylepšování inteligentního pohonu všech kol s klasickou mezinápravovou spojkou a větší uplatnění by měl u Fordu najít také systém Twinster, který zatím používá pouze Focus RS. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků